300 euro budget pc

Pagina: 1
Acties:

• ikbendaan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-11 13:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
nu vooral surfen, textverwerken en muziek luisteren.
ook wil ik er graag wat dingen op opslaan zoals foto's muziek en films.
later ben ik van plan om er een videokaart in te doen en er mee te gaan gamen (waarvan battlefield 4 de zwaarste game is)

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 300 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
deze onderdelen heb ik nog liggen: 500gb tochiba hdd (uit een laptop), 2*250w psu, monitor,toetenbord,muis, een windows 8 licentie van een laptop en een case van een oude compaq presario s6500nl.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een i5 proccesor of vergelijkbaar, 3/4 gb ram minimaal,later kleine sdd voor het os.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
future proof met welke onderdelen je er in kan zetten (geen oudere aansluitingen).

Ga je overklokken?
waarschijnlijk niet

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3340 Boxed€ 174,60€ 174,60
1ASRock H61 Pro BTC€ 37,-€ 37,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 264,60

[ Voor 48% gewijzigd door ikbendaan op 19-05-2015 18:48 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Dit is tweedehands, of nieuw?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Een lijstje maken is wel handig (en ik ook verplicht) als je dat niet weet hoe dat moet dan klik hier: Handleiding Pricewatch

Over je onderdelen.
Een i3 kan ook je eisen volden. Schilt wel weer een paar tientjes.

Daarnaast is 4GB RAM ook voldoende (je hebt nu 8GB erin gedaan)

Wel opleteten dat je oude harde schijf een SATA of een IDE HDD is. Als het een sata is dan is het geen probleem .

En waar is je case? Wil je een naakte PC? Ok kan hoor maar wel een vremde keuze :P

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11 21:45
de oude voeding is al snel vrij zwak, 250watt is mager.
Ook is de vraag of een compaq behuizing zich wel aan de ATX standaard heeft gehouden, of dat het apart aansluitingen zijn (zelfde geld voor de voeding)

Ik zou als ik jou was even ronzoeken naar een complete 2ehands pc voor 300 euro, voor dat geld kan je 2e hands een prima pctje halen:

V&A aangeboden: Dell Vostro 260 (i3, 4gb, win7 of win8)

Hou je nog 100 euro over ook.

• ikbendaan
ik heb de i5 genomen omdat ik in de toekomst er een GPU in wil zetten en er mee wil gamen,
ik heb 8 gb ram gedaan omdat de prijs per GB op die manier lager is
de pressario ondersteund waarschijnlijk de ATX standaard.
de HDD is maar 1 jaar oud en heeft gewoon een sata aansluiting.
de voeding kan wel voor een probleem zorgen dus het wordt gokken of hij het gaat trekken, als hij het niet doet hebben jullie dan suggesties voor een goede voeding.
ik wil wel echt een pc bouwen en geen 2ehands kopen toch bedankt voor het kijken.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Als je nieuw wil kopen, waarom neem je dan een 2 jaar oude CPU van de vorige generatie?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• ikbendaan
MK1998NL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:15:
Als je nieuw wil kopen, waarom neem je dan een 2 jaar oude CPU van de vorige generatie?
ik wil niet speciaal nieuw kopen maar ik wil vooral zelf een pc bouwen, als je een betere/goedkopere CPU kan vinden die binnen mijn budget past zou ik heel dankbaar zijn.

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10 20:49
Als je er later nog een GPU bij wil doen valt de oude voeding al af. Ook kan je je alvast afvragen of er überhaupt ruimte is in je huidige kast voor een kaart. Ik zou toch eerst wat meer doorsparen als je er uiteindelijk toch mee wil gaan gamen zodat je er later niet achter komt dat je half werk hebt gedaan.

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:12

JesseMacaw

Electronicafanaat

Bovendien kun je een Windows 8 licentie van een laptop niet meenemen, tenzij je daar zelf Windows 8 Retail op hebt gezet. Windows 8 OEM is gebonden aan het moederbord.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:09
JesseMacaw schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:44:
Bovendien kun je een Windows 8 licentie van een laptop niet meenemen, tenzij je daar zelf Windows 8 Retail op hebt gezet. Windows 8 OEM is gebonden aan het moederbord.
Dit is juist bij windows 8 niet meer zo daar kan je oem codes overzetten naar een nieuwe pc al moet je dan wel bellen met de autohelpdesk
Pagina: 1