Toon posts:

p4 2.8, 1gb ram op msi kt880 neo-sr overclock/upgrade tips?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag het volgende systeem willen upgraden of/en overclocken in hoeverre dat mogelijk is.
(Ik gebruik de computer alleen voor youtube en facebook)

MSI KT880 neo-sr
Pentium 4 2,8Ghz 800mhz FSB CPU
2x 512MB DDR RAM pc3200
1x 500GB SATA HDD
1x 120GB SATA HDD
2x 200GB IDE HDD
ATI Radeon 9600xt GPU

Ik weet niet zeker wat voor voeding erop zit en volgens mij heeft het systeem wat koeling betreft, alleen een fan op de processor, een fan aan de voorkant en een aan de achterkant.
Ik wil niet gamen op deze pc, maar wel graag HD video's streamen. Ik gebruik nu windows XP, maar wil upgraden naar een nieuwere windows versie...
Heeft het zin om hier extra ram bij te prikken? Is overclocken van de CPU uberhaupt mogelijk hier?
Of kan ik dan beter een nieuwe/gebruikte pc kopen?

Alvast bedankt voor de tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Zou er zelf eigenlijk geen geld aan uitgeven..., het is allemaal wat gedateerd.... Zou persoonlijk voor nieuwe (of V&A) PC-tje gaan. Voor een kleine 200 euro heb je al een leuk simple nieuw systeempje.

Veiliing V&A aangeboden: Instap Game PC

i3 Thinkcentre voor 175 euro: V&A aangeboden: Lenovo Thinkcentre m81 / i3-2100 / 4GB ram / Quadro fx 370 / 500GB hdd

Of je gaat voor bijvoorbeeld een NUC N2830 of i3, zet er 4GB ram in met een 128GB/256GB SSD-tje en je bent klaar voor een kleine 250 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Eens met hierboven, in een PC van 10 jaar oud kan je weinig aan verbeteren, het blijft gewoon verrekte traag...

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hell, een AM1 systeem zal al veel sneller zijn dan dit, inderdaad geen cent meer insteken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op internet staan onder andere filmpjes van mensen met een Pentium 4 2.8 overgeclockt en bijvoorbeeld 4GB RAM erin die full hd youtube draaien op windows vista, maar misschien hebben die een speciaal moederbord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:34

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:26:
Op internet staan onder andere filmpjes van mensen met een Pentium 4 2.8 overgeclockt en bijvoorbeeld 4GB RAM erin die full hd youtube draaien op windows vista, maar misschien hebben die een speciaal moederbord..
Of gewoon een videokaart met hardwareversnelling voor video's (wat de 9600XT uiteraard niet heeft).
Bepaalde Radeons kunnen het en waren nog voor AGP verkrijgbaar, maar dat is het geld eigenlijk niet meer waard.

Of je moet een P4 enorm overklokken, want op 3Ghz trekt mijn dual-xeon zelfs 720p niet lekker (oude dual xeon, eigenlijk hetzelfde als een P4 qua performance).
Pagina: 1