Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Dit citeer ik rechtstreeks van de website van de school.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn maximale budget is 2000 euries, maar minder is altijd welkom.
Wat zijn de eisen die aan de laptop gesteld worden?
Dit is ook rechtstreeks van de school site gekopieerd:
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Aangezien het een school laptop is neem ik hem iedere dag van huis naar school mee neem (ook weer terug natuurlijk
) zou het fijn zijn om een zo laag mogelijk gewicht mee te nemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb geen merk voorkeur, wel wil ik graag een kwaliteitslaptop die minstens 4 jaar mee gaat (de duur van mijn opleiding).
Zelf zat ik te denken aan een pricewatch: Asus Zenbook Pro UX501JW-FJ229H
of een pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-72CJ
als er nog iets onduidelijk is of ontbreekt, laat het dan gerust weten.
Alvast bedankt voor de hulp!
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Dit citeer ik rechtstreeks van de website van de school.
Verder wil ik er natuurlijk ook wel eens een spelletje er op doen, dit hoeft dan niet op maximale settings. Denk hierbij aan een spel als GTA V of Euro Truck Simulator 2 en De Sims 4. Zolang ik ze op 1080p kan spelen op een framerate van 30 of hoger, is het helemaal goed. (echter is dit geen keiharde eis en ik zou prima zonder gamen kunnen.Een mediavormgever houdt zich bezig met de vormgeving van allerlei media-uitingen. De digitale middelen die de mediavormgever tot zijn/haar beschikking heeft weet hij/zij deze op een creatieve wijze toe te passen. De mediavormgever ontwerpt tijdschriften, brochures, reclamecampagnes, flyers, websites en vele andere mediaproducten. Bij de opleiding staat het ontwerpen van interactieve en (audio-)visuele media-uitingen centraal. Je leert werken met Adobe software waaronder de volgende programma’s vallen: Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere Pro, Flash en Dreamweaver.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn maximale budget is 2000 euries, maar minder is altijd welkom.
Wat zijn de eisen die aan de laptop gesteld worden?
Dit is ook rechtstreeks van de school site gekopieerd:
Zelf wil ik echter een 4K scherm, omdat ik dit fijner vindt, mat of glanzend maakt voor mij niet uit.• Device type: laptop (In de creatieve sectoren wordt veel gebruik gemaakt van Apple computers. Daarom adviseren we je een MAcBook aan te schaffen. Als je budget dat niet toelaat kun je eventueel ook met een krachtige Windows computer werken.)
• Besturingssysteem: Bij voorkeur Mac OS 10.4.8 of hoger (bij Windows minimaal versie 7, 64 bit)
• Intern geheugen: minimaal 8Gb (met uitbreidingsmogelijkheden)
• Harde schijf: minimaal 500 GB
• Processor: quad core / dual core
• Toetsenbord / muis: geen speciale eisen
• Grafische capaciteiten
◦ grafische kaart met minimaal 1 GB geheugen
◦ Aanbevolen schermgrootte: minimaal 15"
◦ Check je voorkeur voor een mat of glanzend beeldscherm i.v.m. (ont)spiegeling
◦ Resolutie beeldscherm: minimaal 1440 pixels breed
• Geluid
◦ geluid(skaart): vereist
◦ koptelefoon/oortjes: vereist
• Netwerkkaart: moderne WiFi kaart, minimaal volgens de n-standaard.
Het is verstandig om rekening te houden met toekomstige ontwikkelingen. Mocht je een nieuwe laptop aanschaffen, zorg er dan voor dat de draadloze netwerkkaart de 5Ghz-band ondersteunt.
• CD/DvD-speler: vereist (kan worden opgelost via een externe dvd speller laptop hoeft deze niet te hebben.)
• Accucapaciteit: bij voorkeur hoge capaciteit (6-cellig of meer) of extra accu
Opmerkingen: denk aan de draagbaarheid en de bescherming van je device.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Aangezien het een school laptop is neem ik hem iedere dag van huis naar school mee neem (ook weer terug natuurlijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb geen merk voorkeur, wel wil ik graag een kwaliteitslaptop die minstens 4 jaar mee gaat (de duur van mijn opleiding).
Zelf zat ik te denken aan een pricewatch: Asus Zenbook Pro UX501JW-FJ229H
of een pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-72CJ
als er nog iets onduidelijk is of ontbreekt, laat het dan gerust weten.
Alvast bedankt voor de hulp!