Hoe video van pc naar iPhone naar Instagram?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:08
Zoals in de titel omschreven zit ik met een probleem. Ik heb een filmpje van iets minder dan 15 seconden gemonteerd die ik graag op Instagram zou willen zetten. Nu was het eerste grote obstakel dat je met geen mogelijkheid een videobestand op de iPhone kan krijgen zonder het te syncen met iTunes. Uiteindelijk heb ik hem met iTunes kunnen converten naar een iPhone-friendly format en is hij eindelijk afspeelbaar op de iPhone. Om er vervolgens achter te komen dat de video in de 'Videos' app staat, in plaats van in de 'Foto's' app in het mapje Videos. Vanuit Instagram kan je alleen bestanden uit de Filmrol kiezen..

Heeft er iemand dé workaround om een bewerkt stukje video van de pc op de iPhone te zetten en die vervolgens te kunnen uploaden naar Instagram? Ik heb vanzelfsprekend al gegoogled maar geen oplossing hiervoor gevonden, terwijl het wel zou moeten kunnen. Ik zie immers vaker videos die bewerkt zijn op Instagram voorbij komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien naar je eigen mailen en dan opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Dat werkt helaas niet (vandaar ook; onmogelijk op de iPhone te krijgen zonder iTunes). Ik heb gezocht en dit bleek voorheen inderdaad te kunnen maar de optie om een videobestand op te slaan ontbreekt als je hem via mail opent. Ik heb ook verschillende videoformaten gebruikt die wel vanuit de mail afgespeeld kunnen worden, maar opslaan kan dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
E-mail moet gewoon werken, gewoon je vinger houden op de bijlage (in dat geval de video) en dan Bewaar video. Gaat dat echt niet?

Anders:

'Beheer muziek en video's handmatig' aanvinken, dan kun je sowieso al ondersteunde bestanden van en naar je iPhone slepen. Het is dan niet meer nodig om via een iTunes bibliotheek te syncen. Video's komen dan echter nog steeds in de Video's App. Installeer vervolgens VLC op je iPhone. Als je dan via iTunes naar je iPhone gaat en dan naar Apps en dan vervolgens VLC aanklikt bij Bestandsdeling onderaan, dan kun je daar files toevoegen of naar toe slepen. Open vervolgens VLC op je iPhone en druk op de knop Bewerken. Vervolgens vink je je video aan en kun je links onder via de share knop je video opslaan in je Filmrol.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien met de app "Video Downloader"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Nee, de optie 'bewaar video' verschijnt echt niet als ik in de mail app zit en de bijlage ingedrukt houd.

De tweede workaround met VLC lukt tot op het punt dat ik de video selecteer, op Bewerken druk en de share knop open. Ook daar staat niets bij in de zin van opslaan naar Filmrol. Alleen iMessage, Email en iCloud fotodelen. Dat laatste kan ik wellicht ook nog proberen. Ik heb de video ook al vanuit VLC in een iMessage naar mezelf gestuurd, maar dat helpt ook niet. Toen ik een keer met slow-motion video's zat te klieren (video editors op de iPhone spelen deze niet in slow-motion af) heb ik de workaround gevonden om hem naar een ander iDevice te sturen in iMessage en hem dan weer terug te sturen. Dan zou de video in slow-motion moeten zijn. Misschien dat ik dus straks nog even moet proberen de video vanuit VLC te delen naar iMessage en dan een ander iDevice. Misschien dat het lukt als ik hem dan terugstuur..

Ik heb gezocht naar Video Downloader. Veel hits maar zo gauw niet iets gevonden dat exact dat doet wat ik nodig heb. Maar zal daar nog even naar doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dat is wel vreemd ja... welke iPhone en iOS-versie heb je? Heeft VLC wel toegang tot je foto's? Instellingen -> Privacy -> Foto's

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
iPhone 5S op iOS 8.2

Vlc staat er niet bij in het lijstje bij privacy > foto's. Ook in de app zelf kan ik niets doen waardoor hij vraagt om toestemming hiervoor.

Edit: Naar een tweede iDevice en terug sturen werkt ook niet..

Via VLC naar een photo vault app gestuurd, vanuit daar kunnen delen via Whatsapp naar mezelf, daar verschijnt eindelijk de optie bewaar video maar dan krijg ik de melding dat het type mediabestand niet kan worden opgeslagen, terwijl hij wel afgespeeld wordt. Dit betreft een .mp4 bestand. Een .mov had ik in eerste instantie ook geprobeerd maar tevergeefs.

Edit 2: Ik denk dat ik misschien het filmpje in te hoge kwaliteit geëxporteerd heb met mogelijk een verkeerde framerate (30fps rond). Dus daar ga ik z.s.m. ook maar wat aan veranderen

[ Voor 72% gewijzigd door Recrush op 19-05-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Laatste update als bump voor het geval anderen de oplossing nog wilen weten.

In eerste instantie had ik het filmpje als 1920x1920 geëxporteerd, daarmee kon ik de video niet bewaren vanuit de e-mail app of VLC. Uiteindelijk geëxporteerd als 640x640 en nu lukt het wel. Kan hem zodoende ook inladen in Instagram. Dus solved!
Pagina: 1