Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Component
Ik ben aan het zoeken voor een derde monitor aan mijn GTX970. Heb momenteel 1 gaming monitor en 1 oude philips 220E monitor (destijds een game monitor). Wil graag nog een monitor erbij, is niet nodig om te gamen dus veel eisen heeft het niet. Wil ook een mount gaan gebruiken want ik heb geen space meer om deze op het bureau te plaatsen.

Mijn budget
Budget is er wel, wil echter gelieve niet boven de €200 uitgeven.

Het systeem en de omgeving waarin ik het product gaat gebruiken
Momenteel heb ik de DVI poorten van mijn GTX970 in gebruik door mijn andere monitoren. Wil een nieuwe monitor aanschaffen en die aansluiten op de HDMI poort. Er is niet veel ruimte dus wil een mount gaan gebruiken.

Nu heb ik de volgende monitoren gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 169,-€ 169,-
1Samsung S24D590PL Zwart€ 166,-€ 166,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 335,-

De Samsung lijkt mij een erg mooie monitor om te gebruiken, zie hier alleen geen info (en op de afbeelding) over om een mount te kunnen gebruiken, weet iemand hier meer over?

Dan heb ik die Iiyama die mij ook geschikt lijkt. Zou het dan mogelijk zijn om hierbij de volgende mount te gebruiken?
#ProductPrijsSubtotaal
1Vogel's Base 15 S Tilt Wall Mount 19-37"€ 26,12€ 26,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 26,12

Iemand verbeteringen / opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wat ik vind over het Samsung scherm:
Cons

Design an acquired taste
Need to switch off HDMI Black Level
No VESA mount
Voor Iiyama scherm heb je een 100mm vesa nodig.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Thnx voor de info. Dat begreep ik al wilde nog een confirm hiervan.
Raad je een ander beelscherm aan met een specifieke mount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrChillax schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:25:
Momenteel heb ik de DVI poorten van mijn GTX970 in gebruik door mijn andere monitoren. Wil een nieuwe monitor aanschaffen en die aansluiten op de HDMI poort...
Dat gaat niet werken. Als je drie schermen of meer wilt aansluiten zal minimaal één scherm moeten worden aangesloten via DisplayPort.

Die iiyama is overigens een prima keuze. Je zou ook nog kunnen kijken naar Dell P2414H of Dell Ultrasharp U2414H. Ik zou in ieder geval niet voor TN gaan als het je derde scherm wordt, want gezien de breedte van je opstelling worden kijkhoeken dan wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Bedankt voor je reactie. Zal daar aan denken dat ik een monitor met displayport koop.

Als ik naar die Dell monitoren kijk en de achterkant bekijk zie ik dat ze volgens mij geen standaard VESA gatenpatroon hebben. Klopt mijn waarneming? Is er een speciale Dell mount ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrChillax schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:51:
...geen standaard VESA gatenpatroon hebben.
Zit onder de bevestigingsplaat van de voet. Je klikt het scherm zo van de voet af en daaronder zitten dan de VESA mount gaten (100 mm). Is in ieder geval bij alle Dell UltraSharp schermen zo en volgens mij ook bij alle Dell Professional schermen (deze in ieder geval wel).
Pagina: 1