Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

rechthoeken ipv plaatjes in chrome

Pagina: 1
Acties:

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Sinds een tijdje zie ik in chrome (Versie 42.0.2311.152 m (64-bit)) regelmatig gekleurde rechthoekjes op sites ipv afbeeldingen. Het is niet zo dat ik geen enkele afbeelding zie.
Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2pjqsGv.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PMP4Cio.png

Ik heb (volgens mij) geen rare extensies geinstalleerd.
In IE zien de pagina's er wel normaal uit.

Heeft iemand een hint?

[ Voor 5% gewijzigd door Wtrdk op 19-05-2015 14:18 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beroep: IT Manager -> heb je niet iemand onder je in de organisatie die kan helpen?

Even serieus; ik heb hier dezelfde versie en zie wel plaatjes op de site van www.hp.nl en ik weet 100% zeker dat ik geen extensies heb (want Chrome is alleen een test-browser).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wtrdk
Privélaptop waar het probleem speelt... ;) En onze kantoorautomatiseerder is extern, dus zal dit ook factureren als ik het hem vraag.

De enige extensie die ik aan heb staan is SABconnect++, en als ik die verwijdern zie ik geen verschil.
Ik zie ook wel plaatjes, maar dus ook die rechthoekjes.

Wellicht is dit duidelijker:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5im0G4Z.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fkR0uZa.png

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-10 14:40
Volgens mij heb je een font probleem. Ga eens naar Font Awesome (moet je ff googlen) als je dat niet ziet dan weet je zeker dat het een font probleem is.

«Nooit geschoten is altijd mis»

• Wtrdk
Joostlek schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:50:
Volgens mij heb je een font probleem. Ga eens naar Font Awesome (moet je ff googlen) als je dat niet ziet dan weet je zeker dat het een font probleem is.
Font Awesome ziet er goed uit. Maar het zou inderdaad wel eens een font probleem kunnen zijn.
Hoewel, in IE werkt het prima...

• Joostlek
Wtrdk schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:59:
[...]

Font Awesome ziet er goed uit. Maar het zou inderdaad wel eens een font probleem kunnen zijn.
Hoewel, in IE werkt het prima...
Refresh je cache eens van Google Chrome

• Wtrdk
Gedaan, maakt geen verschil. Alles, ook cookies, gewist...

• Joostlek
Wtrdk schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:07:
Gedaan, maakt geen verschil. Alles, ook cookies, gewist...
Google Chrome al opnieuw geïnstalleerd?

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-11 12:27

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Ik heb het zelfde probleem gehad.
Na google chrome opnieuw te hebben geïnstalleerd was het weg!

"~~Linux is only free if your time has no value"

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat zit er in de broncode op de plek van zo'n vierkantje?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:58
Virusscanner die gif of png blokkeert? Zijn denk ik allemaal logo's oid

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Heb je geen adblocker draaien?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Wtrdk
Ik heb geen adblocker draaien. Virusscanner kan ik even controleren, maar IE heeft geen problemen.
Ik zal Chrome vanavond even opnieuw installeren.

Het zijn overigens allemaal linkjes, zoals paginering, in en uitklappen van slicing, pop-ups voor informatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Wtrdk op 19-05-2015 16:43 ]

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 10:40
heb je het ook in de incognito modus?

• Joostlek
Dit heeft er allemaal niks mee te maken. De broncode is een class waarmee de inhoud van de tag wordt geedit (check Font Awesome voor meer info daarover). Op de een of andere manier wordt die CSS niet goed geladen, daarom ligt het aan chrome, dus incignito maakt niks uit. En hij heeft al gezegd dat hij maar 1 addon heeft draaien en de logos zijn geen png meer, hogstens SVG (zie je op tweakers wel de schildjes met de cjfers van producten erin? Zo nee dan zit de fout in svg)

• Wtrdk
Goedemorgen,

Chrome opnieuw installeren heeft gewerkt! Vreemd, maar waar!
Dank allen voor het meedenken!

• Padjuh89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-11 22:04
Hallo,

Niet om het topic weer omhoog te schoppen, maar ik ervaar een soortgelijk probleem en kom er niet helemaal uit. Na een tijd te hebben gezocht, gegoogled en geprobeerd maar eens besloten GoT door te neuzen.

Op mijn Windows 10 Pro systeem heb ik vrijwel vanaf het begin (kan me niet herinneren dat het ooit goed is geweest) last van dat sommige website de icons fonts niet goed uitlezen. Het maakt vervolgens niet uit welke browser ik gebruik. FF laat rechthoeken met hexcodes zien, Chrome laat alleen rechthoeken zien zoals TS meldt, IE en Edge laten niets zien, alleen een placeholder ruimte. Website als coolblue.nl en hp.nl laten het probleem zien. Echter als ik vervolgens website van icon font aanbieders bezoek zoals fontawesome, bootstrap3, pixden etc etc, dan worden de icons gewoon goed getoond.

Wat ik al gedaan heb om het probleem op te lossen wat geen effect had (FF is de meest gebruikte browser, dus daar is vrijwel alles in getest):
  1. Alle geinstalleerde browsers terug naar fabrieksinstelling en/of opnieuw installaren
  2. In Chrome encoding op UTF gehad en Automatisch
  3. In FF vinkje gecontroleerd bij "Pagina’s toestaan om hun eigen lettertypen te kiezen, in plaats van mijn selecties hierboven"
  4. In FF in de about:config gecheckt of de "gfx.downloadable_fonts.enabled" in de about:config goed staat
  5. In Windows lettertype terug naar standaard instellingen gezet
  6. In Windows de instellinge "Taal voor programma's die niet met Unicode compatibel zijn" aangepast van NL naar EN, reboot en weer terug naar NL.
Hopelijk heeft er iemand nog een idee wat te proberen?
Pagina: 1