Azure stress testing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-03 16:33
Goedemorgen,

Voor mijn werkgever zijn we bezig een dertigtal websites, services en windowsservices en even zoveel databases te migreren naar Azure. Inmiddels zijn we in de laatste fase beland, maar voor we de knop omdraaien willen we eerst een stresstest uitvoeren op een aantal van de drukstbezochte websites.
Helaas lukt het niet meer om een groep testers te regelen. We zijn dus op zoek naar goede software om een representatieve stress test uit te voeren.
Nu kan dit allemaal met Visual Studio zelf, maar helaas beschikken wij niet over de Ultimate versie die daar voor nodig blijkt te zijn.

Hebben jullie suggesties?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:26

Bjk

Volgens mij is er een trial versie van Visual Studio Ultimate, waarmee je dus wel deze tests kan draaien. Zie: https://www.visualstudio....oad-visual-studio-vs.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-03 16:33
Dat is wel een goed idee! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:42

Camulos

Stampert

loadtesten/stresstesten ?
dan moet apache JMeter zeker gemeld worden! Dit is een eenvoudig pakket waarbij je veel (simulatane) request kunt genereren. Dus mocht je trial van VS Ultimate zijn verlopen, kijk dan eens naar JMeter :)

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Camulos schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:50:
loadtesten/stresstesten ?
dan moet apache JMeter zeker gemeld worden! Dit is een eenvoudig pakket waarbij je veel (simulatane) request kunt genereren. Dus mocht je trial van VS Ultimate zijn verlopen, kijk dan eens naar JMeter :)
Helaas is JMeter wat meer low-level. Het simuleren van Web Forms postbacks kan je vergeten. JMeter is meer richting Fiddler qua niveau.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:39
Wat je met JMeter wel kan doen is deze lokaal als proxy in je browser instellen en dan via je browser wat klikken op je site. JMeter neemt dan de requests op. Daarna kun je dit als load test uitvoeren.
JMeter voert dan wel low-level request uit, maar wel degene die ook door de browser zijn gedaan. (en face it: onderwater doet de browser dat ook ;) )
Nadeel, is dat voor elke gebruiker dezelfde acties wordt gedaan (tenzij je gaat herschrijven). Dus caching kan de test beinvloeden.

Het uitvoeren van acties in de browser, weet ik alleen selenium als (gratis) optie. Maar dat is niet voor load testing, tenzij je met meerdere virtuele machines gaat werken, waarop je dat uitvoert. :)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:42

Camulos

Stampert

Sebazzz schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:03:
[...]
Het simuleren van Web Forms postbacks kan je vergeten.
Ik hoop niet voor Vexxon dat ze alles naar WebForms hebben omgezet (staat niet in OP). Als het gaat om relatieve veel (random) URL's opvragen dan is JMeter erg geschikt, of ApacheBench of iets in die richting.
Lekker load genereren == stresstest ?

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
Load test denk ik. Voor stress testen kun je een Monkey uit de simian army pakken: https://github.com/Netflix/SimianArmy/wiki/Chaos-Monkey

Load test tool die er goed uit ziet wat betreft gebruik en opties:http://websurge.west-wind.com

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Pagina: 1