Ik help een vriend met een videokaart voor Battlefield Hardline
AMD Radeon R9 285 VS Nvidea Geforce GTX 960 - Pricewatch
Wat is je budget?
+/- € 250,- (liefst minder)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf 'opgegroeid' met Nvidea dus kies ik niet heel snel voor AMD, maar ik sta zeker open ervoor, het is meer het ontbreken van de kennis ervan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
CPU: AMD A 10-6700, 4 cores, 3.7 GHz
Moederbord: MSI 2AE0, AMD A75 (Hudson-D3)
Mem: Micron Tech 16JTF1G64AZ-1G6E1, 8GB, 800 MHz, DDr3, 11-11-12-28
GPU: AMD Radeon HD 8670D
Het geen wat hij nu voor videokaart in zijn PC heeft zitten is nou niet echt goed meer om nieuwe games mee te spelen.
Het punt is dat zijn hele PC bestaat uit AMD onderdelen en ik daar niet echt thuis in ben.
Als ik zo naar de spec's kijk dan is de hele PC aardig aan de goede kant, alleen is er een aardige misser qua videokaart.
1) Nu kijk ik dan gelijk naar de nieuwe 900 serie van Nvidea van rond de €200, maar zag dat AMD ook in dezelfde range zit. Nu is mijn vraag dus ook, welke is beter geschikt in zijn configuratie?
Volledig AMD PC + AMD videokaart?
2) Is het uberhaupt mogelijk om een Nvidea kaart in een AMD pc te stoppen?
3) Als ik kijk bij de Nvidea varianten, dan zijn er 2 en 4GB varianten. Wat is hiertussen het daadwerkelijke verschil (behalve geheugengrootte)?
Bedankt voor de reacties.
AMD Radeon R9 285 VS Nvidea Geforce GTX 960 - Pricewatch
Wat is je budget?
+/- € 250,- (liefst minder)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf 'opgegroeid' met Nvidea dus kies ik niet heel snel voor AMD, maar ik sta zeker open ervoor, het is meer het ontbreken van de kennis ervan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
CPU: AMD A 10-6700, 4 cores, 3.7 GHz
Moederbord: MSI 2AE0, AMD A75 (Hudson-D3)
Mem: Micron Tech 16JTF1G64AZ-1G6E1, 8GB, 800 MHz, DDr3, 11-11-12-28
GPU: AMD Radeon HD 8670D
Het geen wat hij nu voor videokaart in zijn PC heeft zitten is nou niet echt goed meer om nieuwe games mee te spelen.
Het punt is dat zijn hele PC bestaat uit AMD onderdelen en ik daar niet echt thuis in ben.
Als ik zo naar de spec's kijk dan is de hele PC aardig aan de goede kant, alleen is er een aardige misser qua videokaart.
1) Nu kijk ik dan gelijk naar de nieuwe 900 serie van Nvidea van rond de €200, maar zag dat AMD ook in dezelfde range zit. Nu is mijn vraag dus ook, welke is beter geschikt in zijn configuratie?
Volledig AMD PC + AMD videokaart?
2) Is het uberhaupt mogelijk om een Nvidea kaart in een AMD pc te stoppen?
3) Als ik kijk bij de Nvidea varianten, dan zijn er 2 en 4GB varianten. Wat is hiertussen het daadwerkelijke verschil (behalve geheugengrootte)?
Bedankt voor de reacties.