Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround laptop 600 Euro

Pagina: 1
Acties:

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:01
Na 6 jaar wil ik mijn Samsung R510 FS05 gaan vervangen. Op zich voldoet de laptop nog en zou hij nog even (1 a 2 jaar) mee kunnen, maar hij is erg intensief gebruikt en er is in het verleden erg veel mee gereisd, dus ik wil hem binnenkort uit voorzorg gaan vervangen.

Wat ga je met je laptop doen?
Op de laptop zal Ubuntu geinstalleerd worden en zal voornamelijk gebruikt worden voor internet, office en zo nu en dan een spelletje. Bij deze spelletjes kun je denken aan OpenTTD, SuperTuxKart, Warzone 2100. Misschien dat er in de toekomst zwaardere spellen gespeeld zullen worden, maar dat hoeft niet op de maximale settings.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee.

Wat mag je laptop gaan kosten?
600 Euro.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur voor het merk van de laptop. Wel heb ik een hele lichte voorkeur voor een Intel-chip en GeForce-videochip, maar dat komt alleen doordat Ubuntu op mijn huidige laptop nooit problemen gaf.

Eisen*:
- Bang for buck (belangrijkste eis)
- Minimaal 500 GB opslagcapaciteit
- ~15,6" of 17.3" scherm (huidige laptop heeft fijn formaat)
- Dedicated videokaart (voor eventueel wat zwaardere spelletjes)
- Full HD scherm (bij 17.3")

Nice to have*:
- Full HD scherm (bij 15.6")
- SSD

*Van belangrijk naar minder belangrijk

En verder...
Enkele weken terug heb ik mijn oog laten vallen op de Acer Aspire E5 572G - 38NM en de Asus R553LA XX222H, maar ik vraag mij of ik misschien nog een interessante opties over het hoofd heb gezien.

Hieronder heb ik een overzichtje gemaakt met mijn huidige laptop en de Acer en Asus.

Vergelijk huidige laptop met Acer en Asus laptop

Edit: Overzicht vervangen door link en eisen aangepast (cursief).

[ Voor 66% gewijzigd door Steamwitz op 02-06-2015 18:14 ]

• Steamwitz
Dit weekend heb ik nog een keer alle mogelijkheden op een rijtje gezet.
De Acer Aspire E5-572G-38NM (uit mijn vorige post) is gebleven, maar de Asus heb ik laten vallen omdat deze niet full HD is (al is dat een nice-to-have) en bij maar één (voor mij onbekende webshop) te koop is.
Daarnaast heb ik een aantal nieuwe laptops toegevoegd.

Hieronder is mijn nieuwe overzicht te zien. Bij sommige eigenschappen heb ik kleuren gebruikt om ze beter te kunnen vergelijken.

Op dit moment gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de Acer Aspire E5-572G-38NM omdat deze een wat betere grafische kaart heeft en binnen het budget valt.

Zouden jullie mij adviseren om deze te kopen of zijn er toch redenen om voor één van de andere opties te gaan? (Dat mogen ook laptops zijn die niet hieronder staan.)

De HP's in de laatste twee kolommen heb ik eigenlijk al laten vallen omdat deze lagere specificaties lijken te hebben dan de andere laptops, maar ik heb ze nog even laten staan.
  • Toshiba Satellite S50-B-13D
  • Lenovo IdeaPad Z50-75 (80EC00B8NX)
  • Acer Aspire E5-572G-38NM
  • Lenovo Z50-75 (80EC003PNX)
  • HP Pavilion 15-p277nd
  • Toshiba Satellite L50-B-1NQ
  • Lenovo Essential B50-70 MCC2TMH
  • Acer Aspire E5-571G-522K
  • HP Pavilion 15-p132nd
  • HP Pavilion 15-p142nd
Vergelijk huidige laptop met andere laptops laptop

Edit: Overzicht vervangen door link en HP's weggestreept.

[ Voor 90% gewijzigd door Steamwitz op 02-06-2015 18:14 ]

• Steamwitz
Ik ben nu een week verder en weer een stuk wijzer. Het gaat intussen tussen de Acer Aspire E5-572G-38NM en de Lenovo ideapad z70-80 FG007CNX. Deze zijn niet echt vergelijkbaar en de keuze zal dus voornamelijk afhangen van de rekbaarheid van mijn budget.

Vergelijk huidige laptop met Acer en Lenovo laptop

Wat ik nog graag zou willen weten is het volgende:
- Zijn er zaken waardoor jullie afraden om één van de twee laptops te kopen.
- Gaan de SSHD en Ubuntu samen? (Als ik de informatie goed begrepen heb, heeft een SSHD zijn eigen software en kan ik hem beschouwen als gewone HD. De keuze van het besturingssysteem zou dan dus geen problemen kunnen geven.)

Mocht ik nog een andere laptop over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik dat graag, al kan ik het mij intussen bijna niet meer voorstellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Steamwitz op 02-06-2015 18:38 ]

• GwnAlisan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-09 16:00
Ik heb precies dezelfde eisen als jij, en twijfel netals jou tussen de Acer en Lenovo.

Alhoewel ik nu waarschijnlijk toch wel voor de Acer ga, hij is nu met 50,- afgeprijsd bij coolblue/laptopshop en is dus 550,-

Is er iemand met ervaring van de Acer of heb je andere laptop om aan te bevelen, hoor ik het graag :D.