Na 6 jaar wil ik mijn Samsung R510 FS05 gaan vervangen. Op zich voldoet de laptop nog en zou hij nog even (1 a 2 jaar) mee kunnen, maar hij is erg intensief gebruikt en er is in het verleden erg veel mee gereisd, dus ik wil hem binnenkort uit voorzorg gaan vervangen.
Wat ga je met je laptop doen?
Op de laptop zal Ubuntu geinstalleerd worden en zal voornamelijk gebruikt worden voor internet, office en zo nu en dan een spelletje. Bij deze spelletjes kun je denken aan OpenTTD, SuperTuxKart, Warzone 2100. Misschien dat er in de toekomst zwaardere spellen gespeeld zullen worden, maar dat hoeft niet op de maximale settings.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee.
Wat mag je laptop gaan kosten?
600 Euro.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur voor het merk van de laptop. Wel heb ik een hele lichte voorkeur voor een Intel-chip en GeForce-videochip, maar dat komt alleen doordat Ubuntu op mijn huidige laptop nooit problemen gaf.
Eisen*:
- Bang for buck (belangrijkste eis)
- Minimaal 500 GB opslagcapaciteit
- ~15,6" of 17.3" scherm (huidige laptop heeft fijn formaat)
- Dedicated videokaart (voor eventueel wat zwaardere spelletjes)
- Full HD scherm (bij 17.3")
Nice to have*:
- Full HD scherm (bij 15.6")
- SSD
*Van belangrijk naar minder belangrijk
En verder...
Enkele weken terug heb ik mijn oog laten vallen op de Acer Aspire E5 572G - 38NM en de Asus R553LA XX222H, maar ik vraag mij of ik misschien nog een interessante opties over het hoofd heb gezien.
Hieronder heb ik een overzichtje gemaakt met mijn huidige laptop en de Acer en Asus.
Vergelijk huidige laptop met Acer en Asus laptop
Edit: Overzicht vervangen door link en eisen aangepast (cursief).
Wat ga je met je laptop doen?
Op de laptop zal Ubuntu geinstalleerd worden en zal voornamelijk gebruikt worden voor internet, office en zo nu en dan een spelletje. Bij deze spelletjes kun je denken aan OpenTTD, SuperTuxKart, Warzone 2100. Misschien dat er in de toekomst zwaardere spellen gespeeld zullen worden, maar dat hoeft niet op de maximale settings.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee.
Wat mag je laptop gaan kosten?
600 Euro.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur voor het merk van de laptop. Wel heb ik een hele lichte voorkeur voor een Intel-chip en GeForce-videochip, maar dat komt alleen doordat Ubuntu op mijn huidige laptop nooit problemen gaf.
Eisen*:
- Bang for buck (belangrijkste eis)
- Minimaal 500 GB opslagcapaciteit
- ~15,6" of 17.3" scherm (huidige laptop heeft fijn formaat)
- Dedicated videokaart (voor eventueel wat zwaardere spelletjes)
- Full HD scherm (bij 17.3")
Nice to have*:
- Full HD scherm (bij 15.6")
- SSD
*Van belangrijk naar minder belangrijk
En verder...
Enkele weken terug heb ik mijn oog laten vallen op de Acer Aspire E5 572G - 38NM en de Asus R553LA XX222H, maar ik vraag mij of ik misschien nog een interessante opties over het hoofd heb gezien.
Hieronder heb ik een overzichtje gemaakt met mijn huidige laptop en de Acer en Asus.
Vergelijk huidige laptop met Acer en Asus laptop
Edit: Overzicht vervangen door link en eisen aangepast (cursief).
[ Voor 66% gewijzigd door Steamwitz op 02-06-2015 18:14 ]