• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-01 15:12
Hallo tweakers,

Ik ben recentelijk verhuisd naar Utrecht in een nieuwe gerenoveerd appartement. Dit was voorheen 1 pand wat is opgesplitst in een aantal appartementen, nu woon ik aan de meest rechterzijde en aan de meest linkerzijde komt de kabel voor het modem het pand binnen. Het gevolg is dus dat ik momenteel helemaal geen internet heb (socket in de muur met UTP poort, geen signaal) en alleen analoge tv omdat het signaal te laag is om te coderen naar digitaal. 4 appartementen delen 1 aansluiting voor tv en internet.
Tevens zit er bij mij in de meterkast een splitter voor tv voor mijn eigen 2 verdiepingen en idem dito voor de buurvrouw. Ik heb geen idee of er ergens een versterker tussenzit omdat het modem in een volledig ander appartement staat, dat huidig wel verhuurd is maar nog niet bewoond.

Nu gaat de aannemer contact met mij opnemen voor een afspraak maar de vraag is, wat zullen de mogelijkheden zijn voor de aannemer? Zou een versterker het probleem voor in ieder geval digitale TV kunnen oplossen ( de afstand naar het modem is minimaal 25-30meter waarschijnlijk nog wel meer) en wat zouden de mogelijkheden zijn qua internet? Is het misschien een optie om voor te stellen een 2e aansluiting aan te laten leggen voor de 2 appartementen aan deze kant en is dit mogelijk?

alvast bedankt,

@mods indien het niet goed geplaatst is excuses hiervoor weet niet waar ik het het beste kon plaatsen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je een eigen adres hebt kun je toch gewoon naar de kabelprovider bellen? Misschien moeten ze een nieuwe aansluiting maken maar dat lijkt me beter dan een aansluiting delen/splitsen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beetje afhankelijk van die verdeler, maar als de boel gesplitst is in appartementen zal vermoedelijk Ziggo ook de boel zo afgeregeld hebben dat het signaal achter de splitter voldoende is voor elke huisinstallatie. En zo niet kunnen ze dat aanpassen.
Dus als jij een eigen huisnummer hebt, Ziggo ff bellen en zeggen dat ze dat alsnog fixen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• timmert26
Mijn huurprijs is incl g/w/e maar ook tv en internet. Dus als ik een eigen verbinding laat leggen moet ik denk ik ook een eigen abonnement gaan aanschaffen?

Verwijderd

Tegen je verhuurder zeggen dat internet het niet doet en dat hij dat moet fixen? Jij huurt incl. internet en dat levert hij nu niet.

• timmert26
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:43:
Tegen je verhuurder zeggen dat internet het niet doet en dat hij dat moet fixen? Jij huurt incl. internet en dat levert hij nu niet.
Dit heb ik gedaan, hij heeft de aannemer gebeld, die moet mij nog bellen voor een afspraak. Ik dacht misschien kan ik bij de aannemer een suggestie doen voor verbeteringen van tv en internet en dat hij dat doorvoert.

Verwijderd

timmert26 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:50:
[...]

Dit heb ik gedaan, hij heeft de aannemer gebeld, die moet mij nog bellen voor een afspraak. Ik dacht misschien kan ik bij de aannemer een suggestie doen voor verbeteringen van tv en internet en dat hij dat doorvoert.
Laat ze het lekker uitzoeken. Daar hoef jij je niet druk om te maken. Zonder de situatie ter plekke te zien, komen we hier waarschijnlijk niet verder dan algemene tips m.b.t. kwaliteit en lengte van coax kabels enzo. En als ik het goed begrijp zit het AOP zelfs in een meterkast waar je niet in kunt.

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 06:05:
[...]

Laat ze het lekker uitzoeken. Daar hoef jij je niet druk om te maken. Zonder de situatie ter plekke te zien, komen we hier waarschijnlijk niet verder dan algemene tips m.b.t. kwaliteit en lengte van coax kabels enzo. En als ik het goed begrijp zit het AOP zelfs in een meterkast waar je niet in kunt.
Inderdaad zoveel verschillende mogelijkheden. Als het in de prijs zit neem ik aan dat huisbaas gewoon 1 abbonement afsluit, wat je al dan niet draadloos met 4 kan delen. Eventueel zou je voor een vaste verbinding de coax kunnen gebruiken, pricewatch: Hirschmann Multimedia over coax adapter (RH-MOKA16-BL) maar ligt er ook aan hoe je je tv binnenkrijgt.

• timmert26
Bedankt voor de tips, ik stel het voor aan de aannemer en evt een 2e AOP voor 2 appartementen.

Verwijderd

timmert26 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:54:
Bedankt voor de tips, ik stel het voor aan de aannemer en evt een 2e AOP voor 2 appartementen.
Voorstellen kun je het altijd. De verhuurder gaat waarschijnlijk alleen niet voor elk appartement een abonnement afsluiten bij Ziggo. Die gaat 1 abonnement afsluiten en vanaf dat modem gaat er een UTP kabel naar ieder appartement. Jullie gaan dus gewoon een verbinding delen en als er qua beveiliging niets geregeld wordt, zitten jullie waarschijnlijk gewoon samen in 1 LAN.

• timmert26
Dat is huidig het geval vermoed ik.
Pagina: 1