Divx encode probleempjes.

Pagina: 1
Acties:

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:01
A. Ik heb een dual P3 930 maar als ik een divx probeer te maken gebruikt hij maar ongeveer 53% cpu kracht, hetgeen nogal dwaas is, iemand een oplossing?

B. Ik gebruik altijd de tutorial van http://www.digital-digest.com/nickyguides/flaskmpeg.htm Maar bij het berekenen van de Kbps voor de divx codec loopt het altijd verkerd af, ik krijg altijd veeel kleinere bestanden. Titan AE op fastmotion met een bitrate van 3300 geeft mij een bestand van 550 MB, dat klopt toch niet?

C. Ik wou experimenteren met Makefilm tng (voor de ultieme divx) maar als ik met virtualdub het geluid save bevat m'n film nog steeds het geluid, hetgeen niet zou mogen voor makefilm tng.

HELP

als er iemand links heeft naar goedwerkende tutorials, die zijn ook altijd welkom.

5BTW ik heb de search gebruikt, maar ik heb toch wel vrij speciefieke problemen, daardaar dus een nieuw topic)

Verwijderd

als je echt de "ultieme divx" wilt maken kan ik je echt FairUse aanraden nooit te kleine of te grote bestanden. dit tooltje is zeer gebruiksvriendelijk, en te vinden op Doom9 zijn site.
http://go.to/doom9

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 20:42
Bitrate bij de fast-motion codec maakt niets uit. Bij de Low-Motion echter wel.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Heb je de priority op HIGHEST staan? En idd, met FairUse kan je hele vette DivXjes maken, maar volgens mn broer is er nog eentje, die nog beter is (alleen is die veeeeel ingewikkelder dan FairUse).

• Orbit
Op zondag 17 juni 2001 17:41 schreef Knakker het volgende:
Bitrate bij de fast-motion codec maakt niets uit. Bij de Low-Motion echter wel.
AHA, dat verklaard héééél veel, dank u.

• Orbit
Op zondag 17 juni 2001 17:35 schreef Dark_Ages het volgende:
als je echt de "ultieme divx" wilt maken kan ik je echt FairUse aanraden nooit te kleine of te grote bestanden. dit tooltje is zeer gebruiksvriendelijk, en te vinden op Doom9 zijn site.
http://go.to/doom9
Met make-film Tng moet je de film 2 keer decoden, eens op fastmotion en eens in slow motion, en hij voegt de 2 dan samen zodat je bij actie scenes de fastmotion codec hebt en bij de discuties enzo de low-motion codec.

Doet die fair use ook zoiets?

• Orbit
Hmmmm

fair use gebruikt de dvd drive, maar m'n dvd's staan al op HD (gaat sneller met smart-ripper). Is er een manier om hem toch de vob's van HD te laten slikken?

Verwijderd

FairUse ripped gewoon de bestanden van DVD af en maak daar 4 verschillende movies van die later samen worden gevoegd. Let op, het geluid moet je later zelf nog toevoegen met VirtualDub. Geluid gewoon van DVD rippen, omdat dit nog niet ondersteunt word door FairUse

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 20:19 schreef 208 het volgende:
Heb je de priority op HIGHEST staan? En idd, met FairUse kan je hele vette DivXjes maken, maar volgens mn broer is er nog eentje, die nog beter is (alleen is die veeeeel ingewikkelder dan FairUse).
SBC.

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Nandub is dat andere progje...
Settings zijn idd moeilijk :)
Hij encode hem 1 keer op hoogste bitrate mogelijk 6000 dus. en dan nog een keer op wat jij instelt.
Alleen resultaten zijn bij mij nog niet echt wat je zegt hiep hiep hoera wat geweldig, terwijl ik toch op een bitrate van 1200 encode...
Maar uhm, heb je misschien een distributed computing progje draaien?
Anders de priority eens op het hoogst zetten, weet niet of dat kan met flaskmpeg...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:35
Met een dual-bak, flask is niet multi-proc geschreven en gebruikt dus maximaal 1 proc. Met wat overhead zal je idd amper boven de 50% (1e proc 100%, 2e proc 0%) uitkomen.
Fair Use kan wel multi-proc, want die start 4 aparte threads voor de encodings op.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 13:51 schreef GarBaGe het volgende:
Met een dual-bak, flask is niet multi-proc geschreven en gebruikt dus maximaal 1 proc. Met wat overhead zal je idd amper boven de 50% (1e proc 100%, 2e proc 0%) uitkomen.
Fair Use kan wel multi-proc, want die start 4 aparte threads voor de encodings op.
Hmmmm het grappige is dat de load van beide CPU's ongeveer 50% is ipv 1 CPU 100% en de 2e nauwelijks iets. Of de koe nu actief is of niet, dat blijft hetzelfde. Maar je uitleg lijkt me logisch, het zal maar 1 thread zijn.

BTW, heeft er iemand een id hoe ik een DVD drive kan emuleren met files vanop m'n HD? dan kan ik alsnog m'n "back-ups" omzetten naar DivX.

(ken m'n paswoord niet vanbuiten en post met de PC van m'n vriendin, dit is dus Orbit speaking)

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

uhm, hoe bedoel je emuleren?
als jij die .vob files op je pc hebt staan kun je er alles mee, je kunt zelfs de film kijken als je wil :)
Het enige waarovor je de dvd nodig hebt is om hem te rippen...

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 13:46 schreef Sorcerer@ het volgende:
Nandub is dat andere progje...
Settings zijn idd moeilijk :)
Hij encode hem 1 keer op hoogste bitrate mogelijk 6000 dus. en dan nog een keer op wat jij instelt.
Alleen resultaten zijn bij mij nog niet echt wat je zegt hiep hiep hoera wat geweldig, terwijl ik toch op een bitrate van 1200 encode...
Maar uhm, heb je misschien een distributed computing progje draaien?
Anders de priority eens op het hoogst zetten, weet niet of dat kan met flaskmpeg...
Ja, Nandub is dat ja. En je kan met FairUse wel meer als 4 encodings doen hoor. Zoveel als je wilt, duurt wel wat langer, maar de kwaliteit wordt dan ook aanzienlijk beter!!!
Enige probleem dat ik heb, is dat hij soms ZO goed ge-encoded is, dan het decoden te langzaam gaat en het geluid out of sync loopt. Is dat normaal met een P3 500 MMX en een GeForce 2 MX?

• Orbit
Op maandag 18 juni 2001 18:47 schreef Sorcerer@ het volgende:
uhm, hoe bedoel je emuleren?
als jij die .vob files op je pc hebt staan kun je er alles mee, je kunt zelfs de film kijken als je wil :)
Het enige waarovor je de dvd nodig hebt is om hem te rippen...
Niet met die fairuse, die kan niks beginnen met bestanden die al op een HD staan. Dus zoek ik een methode om DVD's te emuleren die al op m'n hd staan.

• Orbit
Hmmm

ok, ik heb nu elkele DVD's geleend van een maat, maar ik zoek nu nog een tutorioal om het geluid te krijgen, en op doom9 is dat niet echt duidelijk. Vooral het extracten uit de vob en omzetten naar MP3 is me niet helemaal duidelijk.

Verwijderd

als het geluid los wilt doen, om het op het einde vast te plakken met virtual dub, dan zou ik hier eens kijken:

http://www.digital-digest.com/nickyguides/audio-extract.htm

(is geen vki, dus nadeel: iets groter dan wanneer wel variabele bitrates, voordeel: goed, snel en simpel(minder dan tien minuten))

• Orbit
Op dinsdag 19 juni 2001 09:53 schreef Dutchking het volgende:
als het geluid los wilt doen, om het op het einde vast te plakken met virtual dub, dan zou ik hier eens kijken:

http://www.digital-digest.com/nickyguides/audio-extract.htm

(is geen vki, dus nadeel: iets groter dan wanneer wel variabele bitrates, voordeel: goed, snel en simpel(minder dan tien minuten))
Ok, ik heb een wav gextract uit de DVD, maar via Graph editor lukte het me niet om een MP3 te bekomen, steeds erors als ik de MPEG Layer 3 codec ertussen wou steken.

Dus hoe krijg ik nu die mega-wav omgezet naar MP3? (128kbit)

Verwijderd

Gewoon VirtualDub gebruiken. Je zet de video stream op DIRECT STREAM COPY (anders gaat het wel ff duren) en de audio op FULL PROCESSING MODE. En dan gewoon ff de MP3 codec aanklikken bij 'compression' en klaar is Orbit.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-03 18:56
Voor het mp3-coderen kun je imho beter de lame coder gebruiken. geeft vooral op lagere (96) bitrates mooier geluid dan v.dub e.d.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:36 schreef blissard het volgende:
Voor het mp3-coderen kun je imho beter de lame coder gebruiken. geeft vooral op lagere (96) bitrates mooier geluid dan v.dub e.d.
Ja, kan je doen. En dan met de MP3-versie van VirtualDub het geluid erbij gooien.
Pagina: 1