Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisBV69
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-08 20:30
Hi all,

Sinds enige tijd heb ik te maken met extreem trage wifi-snelheden.
Dus ik hoopte dat een nieuwe router met een sterker signaal mijn probleem kon oplossen.
Een router snel gevonden, maar een kriem om te installeren.

Huidige router: zyxel P-2812HNU-F1
In huis gehaald: TP-Link TD-W8980

1. kan ik uberhaupt de telfort modem vervangen voor dit (een) apparaat met betere wifi? (met behoud van tv + internet)
2. hoe installeer ik deze?
Optioneel: tv over telfort router en wifi via de TP-Link door forwarden?

Andere mogelijkheden om wifi te versnellen zoals kanaal wisselen en beter plaatsen zijn helaas geen opties meer.

Mijn dank is enorm groot voor wie dit op weet te lossen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Je hebt een ADLS2+ modem aangeschaft, heb je ook een ADSL2+ verbinding van Telfort of is het een VDSL2 verbinding?

Indien je een VDSL2 verbinding hebt, kun je je Zylex niet volledig vervangen, het TP-link modem ondersteund helaas geen VDSL2.

Daarnaast is het erg veel werk om TV werkend te krijgen op je TP-link. De configuratiegegevens zijn namelijk niet makkelijk te vinden. De optie om je TP-link als accesspoint in te stellen is daarom een makkelijker te configureren optie. Kijk eens in het volgende topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465

[ Voor 45% gewijzigd door luxan op 18-05-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als het alleen maar wat problemen met wifi zijn kan je die TP-Link net zo goed in AP mode zetten en aan de Zyxel hangen, alles bij elkaar tien minuutjes werk ;)

Fixing things to the breaking point...