Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmiej93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 13:42
Hoi allemaal,

Ik ben al enige tijd geïnteresseerd in een RP, maar ik blijf iedere keer de aanschaf uitstellen, omdat ik simpelweg me niet kan voorstellen wat ik er mee kan doen.

Ik heb her en der een aantal topics gelezen waar bijvoorbeeld praktisch het hele huis met een RP aangestuurd wordt, en dan krijg ik een beetje zo'n gevoel van "Hoe zou ik in godsnaam iets met zo'n ding kunnen als het zo ingewikkeld is 8)7"

Toch blijf ik van alle kanten horen dat een RP in feite heel simpel is, en dat het bijna niet voor te stellen is wat je er allemaal mee kan. Daarom hoop ik dat iemand met meer ervaring mij hier wat wijzer kan maken over de toepassingen van een RP.

Om maar even een baseline te geven (zodat mensen die eventueel willen reageren niet zoiets hebben van "waar moet ik beginnen") zal ik een tweetal toepassingen beschrijven die ik graag in mijn huis wil toepassen, waarvan ik vermoed/hoop dat ze met een RP ook te bereiken zijn.

Het eerste is het schakelen van licht, het liefst via een app. Laten we om het makkelijk te maken zeggen: 1 LED strip, alleen maar aan/uit-schakelen via een mobiele app.

Het tweede is het gebruiken van de RP als NAS-basis, waar je USB opslag in kan pluggen om de opslagcapaciteit te verhogen (ongeveer hetzelfde idee als dit project: Brease)
  • Is zoiets mogelijk met een RP? Heb je daar nog veel extra Wat voor een extra hardware is daarvoor nodig (behalve de LED strip, opslagapparatuur, etc. natuurlijk)?
  • Zijn er (of wat zijn de beste) tutorials / tips&tricks / voorbeelden om zulke toepassingen voor elkaar te krijgen?
  • Wat voor een case raden jullie aan, eventueel met geïntegreerde USB hub?
  • Welke versie van de RP raden jullie aan, gezien de toepassingen die ik er mee wil uitvoeren?
Er schieten me de komende uren vast nog een paar extra vragen te binnen, dus misschien dat ik die nog toevoeg.

Alle tips zijn welkom, en worden gewaardeerd. Hopelijk kunnen jullie van mij de zoveelste RP gebruiker maken.

Tim

PS. Wanneer dit topic in de verkeerde categorie staat, mijn excuses. Ik heb de andere topics over de RP bekeken, en zag daar dat de meeste RP topics in deze categorie geplaatst werden, vandaar mijn keuze.