Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vaste lan-verbinding valt steeds uit!

Pagina: 1
Acties:

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Hoi Tweakers ik heb een probleem,

Als ik mijn nieuwe PC opstart met de lan kabel erin en inlog kriijg ik bij starten browser melding "geen internet"en een rood kruisje in de taakbalk bij de verbindingspictogram. Als ik dan de kabel er uit haal en reset en dan erin doet alles het wel. Ik heb een andere kabel geprobeerd maar zelfde probleem?

Wat kan het zijn? De vrouwelijke lan poort beschadigd of is het iets softwarematigs? Op mijn Fritsbox staat altijd een verbinding als ie wel een fout geeft en als ie niet een fout geeft, gek, raar?

Ik heb het met drie kabel geprobeerd maar alle drie zelfde probleem opstarten geeft geen internet melding, en zonder opstarten kabel eruit en pas als is opgestart kabel erin doet alles het. Ik ben ban als ik dit dagelijks doe de lan-poort op zijn tijd het begeeft. Is er een oplossing. Ik kan wifi maar met vaste lan heb ik hogere snelheden!
Gr....para

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58

lier

MikroTik nerd

Test eens met een LiveCd van een willekeurige Linux distributie (bijvoorbeeld Ubuntu). Meestal zijn deze op DVD of USB stick te plaatsen en kan je het daarvan draaien. Dan kan je je Windows installatie uitsluiten.

Maar als eerste de juiste/laatste drivers installeren... dat is niet zo veel werk.

offtopic:
Voor alles is een oplossing ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Welke pc heb je? Kan zijn dat er softbloatware roet in het eten de verbinding gooit.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Is de PC aangesloten op een geaard stopcontact, problemen met de aarde kan dit soort problemen veroorzaken.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kan ook aan de Fritz liggen. Ik had met de mijne ook een tijdlang een klapperende connectie met een bepaalde switch. Oplossing was om op de switchpoort en op de Fritz de LAN-snelheid hard op 100mbit in te stellen, blijkbaar ging de autoconfig niet goed.

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Oplossing was om op de switchpoort en op de Fritz de LAN-snelheid hard op 100mbit in te stellen, blijkbaar ging de autoconfig niet goed?
Ik heb in de settings de lan op 100mbit staan. Ik heb in de driversettings de instelling op 1gbyte gezet! (speed en duplex). maar daar staa zo veel instellingen en meetste op auto...

Is de PC aangesloten op een geaard stopcontact, problemen met de aarde kan dit soort problemen veroorzaken?
Nee gewoon stopcontact...moet het geaard zijn want zit in huiskamer?

Welke pc heb je?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130 Boxed€ 112,51€ 112,51
1MSI Z87-G45 Gaming€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)€ 208,-€ 208,-
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 75,95€ 75,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 73,81€ 73,81
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,-€ 53,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 77,95€ 77,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 635,73

Kan zijn dat er softbloatware roet in het eten de verbinding gooit? Ik ben alle bloatware aan verwijderen! Edit: alles bloadware verwijderd!

Alle bovenstaande gedaan maar probleem blijft! :(

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Pagina: 1