Douchecabine lek voor de 3e keer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:58
Ik heb een jaar geleden een douchecabine gekocht en deze ook laten installeren. Na enkele weken ging de cabine lekken, dus ik heb het bedrijf laten komen om alles opnieuw te laten kitten. Hierna nogmaals een lek, dus hetzelfde bedrijf weer laten komen. Nu, ongeveer 6 maanden later, lekt de cabine weer!

Omdat de cabine al 3x is lekgegaan, wil ik eigenlijk een ander bedrijf laten komen. Zou het mogelijk zijn deze kosten te verhalen op het oorspronkelijke bedrijf?

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet ze eerst in dekgelegenheid stellen om het euvel op te lossen, dat lijkt me logisch. Je kunt niet ineens naar een concurrent stappen en de oorspronkelijke leverancier de rekening daarvan presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Nee, je kan niet zomaar een andere leverancier inschakelen en die kosten verhalen.

Zet anders eens een foto neer van waar de lek altijd ontstaat?
Bvb. vaste douchebak die je gelijk legt met de vloer gaat wsl altijd lekken - klein opkantje gaat dan veel beter zijn voor de kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 11:32

OgWok

U.N.C.L.E.

In wat voor sfeer zijn de eerdere lekkages door het bedrijf opgelost? Gaat het steeds om dezelfde lekkage?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je moet ze in de gelegenheid stellen het zelf op te lossen zoals hierboven aangegeven.

Aan de andere kan. Kitten is echt niet moeilijk, waarom niet de kit verwijderen en het zelf doen?

Kitten is niet moeilijk, maar je moet het wel op de JUISTE manier doen. dat betekent niet een bende kit er tegenaan plakken en denken dat het wel goed is ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Fairy op 19-05-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
De lek is eigenlijk rondom de gehele bak. Aan de kitrand is weinig te zien, maar als je de douchekop er op zet, zie je dat het lekt.
Afbeeldingslocatie: http://www.pixentral.com/pics/1bHYEhDUBo26rIxReQ9X5WOkGobb.jpg

De sfeer is prima. Ze zijn tot nu toe meer dan bereid geweest om het te proberen te verhelpen. Maar ik twijfel aan de kwaliteit van het werk dat zij leveren.

Wat bedoel je met een opkantje? De gehele badkamer is verbouwd, dus ik hoop en verwacht dat het allemaal wel in orde is.

Kitten laat ik het liefst aan een pro over. Zeker als ik vind dat zij dit maar op moeten lossen. Het is immers niet mijn schuld, toch?

Een puntje: De douchebak staat wel op 4 poten. Kan dit problemen met zich meebrengen? Misschien moet ik gewoon een andere cabine aanschaffen, zodat het allemaal wat steviger staat, of maakt dat niets uit?

Ik heb inmiddels contact opgenomen met het bedrijf. De man geeft aan dat hij niet twijfelt aan de vakmanschap van zijn collega en dat hij 6 exact dezelfde cabines heeft geplaatst, zonder problemen. Tevens stelt hij dat het misschien ligt aan het te hard open en dicht doen van de deur. Hij dit euvel met zijn opdrachtgever bespreken en komt er nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:54:
Kitten is niet moeilijk, maar je moet het wel op de JUISTE manier doen. dat betekent niet een bende kit er tegenaan plakken en denken dat het wel goed is ;)
Lijkt me in eerste plaats dom idee omdat het nooit deftig geplaatst is en diegene die het geplaatst heeft het maar moet oplossen (kwestie van getouwtrek bij eventuele vochtschade te voorkomen)

In tweede plaats, kitten op een recht stuk is niet moeilijk, in een douche met veel hoekjes en kantjes en aan die deur is beetje ervaring wel gewenst.

Vraag voor TS: enig idee welke silicone hij gebruikt heeft? Kan daar ook aan liggen (beste op de markt zijn producten van Tec7).
En laat je de silicone voldoende uitdrogen alvorens in gebruik te nemen (24u)? Douche deur ook niet openen of sluiten terwijl het nog aan het drogen is?
En het lekt is toch zeker niet afkomstig van de afvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49
Dekar1 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:58:
De lek is eigenlijk rondom de gehele bak. Aan de kitrand is weinig te zien, maar als je de douchekop er op zet, zie je dat het lekt.
[afbeelding]

De sfeer is prima. Ze zijn tot nu toe meer dan bereid geweest om het te proberen te verhelpen. Maar ik twijfel aan de kwaliteit van het werk dat zij leveren.

Wat bedoel je met een opkantje? De gehele badkamer is verbouwd, dus ik hoop en verwacht dat het allemaal wel in orde is.

Kitten laat ik het liefst aan een pro over. Zeker als ik vind dat zij dit maar op moeten lossen. Het is immers niet mijn schuld, toch?

Een puntje: De douchebak staat wel op 4 poten. Kan dit problemen met zich meebrengen? Misschien moet ik gewoon een andere cabine aanschaffen, zodat het allemaal wat steviger staat, of maakt dat niets uit?

Ik heb inmiddels contact opgenomen met het bedrijf. De man geeft aan dat hij niet twijfelt aan de vakmanschap van zijn collega en dat hij 6 exact dezelfde cabines heeft geplaatst, zonder problemen. Tevens stelt hij dat het misschien ligt aan het te hard open en dicht doen van de deur. Hij dit euvel met zijn opdrachtgever bespreken en komt er nog op terug.
Ik zie een plas, maar waar komt het water vandaan?
Onder de bak, langs de muur of onder de deur?
Die 1e 2 zouden niet mogen. Onder de deur door kan eigenlijk altijd water als er teveel water tegen de deur komt. Daar valt door de installateur niks aan te doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Zoals ik al zei: Als ik de douchekop op de kitrand houd, komt er water uit de bak aan de buitenzijde. Ik heb geen idee welke kit is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er mag best een dikkere laag kit rondom erop.

Douchecabine in mijn vorig huis zat ook een goed getrokken streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je zegt dat de bak op 4 poten staat. Geeft dit geen verend effect bij het instappen waardoor de randen losraken? PS is het geen water wat langs het scharnierende deel van de deur naar buiten komt? Dat kun je met kitten namelijk niet oplossen, dat is meer een gebrek van het gebruikte systeem.
Pagina: 1