Gezocht: lichtdichte gordijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.989 views

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

U zal mij ongetwijfeld met stomheid slaan :/, maar ik ben op zoek naar lichtdichte (ook wel black-out gordijnen) ofwel geluidswerende gordijnen (het verbaasd me dat hier geen topic over is). Deze hebben het doel om een kamer met een dakkapel lichtdicht te maken zodat ik in het donker films kan kijken. Ik heb me suf lopen googelen maar kom enkel websites tegen waar ik niet echt vrolijk van word. Weten jullie misschien een webshop of hebben jullie ervaring met het bestellen van dergelijke gordijnen? De afmetingen zijn 3,5m breedte en 2m in de hoogte.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Volgens mij kan je dat gewoon bij elke interieurwinkel bestellen, vraag naar verduisterende gordijnen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Als je het prima vind om het zelf op maat te maken kan je bij Ikea terecht. Heb daar voor rondom in een kamer van de vloer tot het plafond donkerblauwe gordijnen. Mooi lichtdicht en zware stof dus ook goed voor de akoestiek. Ideaal voor m'n home cinema met projector ingesteld op contrast en detail en dus niet zo heel veel lumens.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:57

FeaR

In GoT we trust

Mijne heb ik twee jaar geleden van de Leen Bakker gehaald, viel qua prijs ook alles mee.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je kan ook bijvoorbeeld bij elke Kwantum binnenlopen, die moeten het ook hebben. Hebben ook nog een zooi gratis op maat gemaakt (oftewel zit al bij de prijs in :P).

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-12 11:25
Hier ook rolgordijnen van de ikea, vrijwel lichtdicht en met een middagje zelf opgehangen. Natuurlijk niet de mooiste oplossing(en omdat mijn raam een beetje apart gevormd is niet helemaal verduisterend), maar wel makkelijk en goedkoop.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hiero zowel met verduisterende rolgordijnen van Ikea als hanggordijnen van Kwantum. Ben niet te spreken over de rolgordijnen. Enerzijds zijn ze zo stug dat er altijd wel wat licht omheen komt, anderzijds waren ze na jaar of drie wel 'op', het verduisterende materiaal begon eraf te schilferen.
Was in eerste instantie niet enorm enthousiast met de gordijnen van Kwantum, maar 5 jaar verder verduistert het nog prima en is het niet noemenswaardig gaan verkleuren. We hebben ze meegenomen naar ons nieuwe huis :)

Oslik blyat! Oslik!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12 10:56
Hema, daar heb ik 16 jaar geleden mijn slaapkamergordijnen laten maken. Normale katoenen o.i.d. gordijnstof en daar een extra verduisterende laag tegen genaaid, verduisterd na al die jaren nog steeds

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het gewone gordijnen moeten zijn: Kwantum levert gewone gordijnen die ze lichtdicht kunnen maken, hebben ze een speciale lining voor, je hebt dan als het ware een dubbel gordijn.
Maar die lining kun je volgens mij ook los krijgen, is ie gewoon wit. En trust me: dat spul is echt verduisterend. Hangt hier nog steeds in de slaapkamer namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Hier ook goede ervaringen met gordijnen van de Kwantum. Als de zon er op schijnt kun je zien dat de zon schijnt maar anders heb je geen flauw benul of het nu dag of nacht is of wat voor weer het is buiten.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Echt lichtdicht gaat gewoon moeilijk worden.
Dan zul je ook rolluiken buiten moeten plaatsen.

Zelf heb ik ook 99% verduisterende gordijnen van Leenbakker, maar dat is gewoon niet 100%.
Zeker in de nacht is het wel donker, maar in de volle zon of een 1000w bouwlamp erachter en je ziet toch soms witte stipjes.

Tip:
neem een zo donker mogelijke kleur, dat maakt de kamer ook donkerder.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Echt lichtdicht is prima te doen. Die gordijnen van Kwantum (en de rolgordijnen van Ikea als ze nieuw zijn) zijn volledig 100% lichtdicht. Het probleem is wat er omheen schijnt, maar dat kun je aanpakken door de gordijnen te laten overlappen (dus niet 1 rail, maar 2 naast elkaar) en te zorgen dat het niet boven maar op je vensterbank hangt. Dan komt er echt niets door en kun je ongestoord van je beamer genieten :)

Oslik blyat! Oslik!

• Fnm308
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-07-2024
*knip*

Van spammers zijn we hier niet gediend.

[ Voor 89% gewijzigd door Orion84 op 10-07-2015 09:59 ]

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Het probleem met rolgordijnen (die meestal verduisterend zijn) en TS's raam zijn de afmetingen.
350x200 is een groot raam. Vaak heb je of de lengte wel en breedte niet, of vice versa.

Ik zit met een soortgelijk probleem in mijn woonkamer. Een van mijn muren (aan de zuid-zijde) is een en al raam (daar zit dus een gigantisch raam waar ik mijn balkon mee uit kijk). De hele dag door schijnt daar de volle lading zon op.

Maar verduisterende gordijnen op dat formaat vinden is ten eerste lastig, en als je ze al vindt kosten ze bakken met geld :')

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:58
Tja zoals iemand al heeft gezegd: Ikea. Die zijn best goedkoop en je kan er gewoon 4 kopen en aan elkaar naaien als je echt maar 1 gordijn wilt hebben. Als je een beetje kan naaien kan je ook ~6.5m aan verduisterend polyester kopen en dan zelf gordijnen maken. Kost je een vrijde dag en zo'n 120E aan materiaal (stof, haken/ringen, band, etc)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Darkfreak schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:09:
Het probleem met rolgordijnen (die meestal verduisterend zijn) en TS's raam zijn de afmetingen.
350x200 is een groot raam. Vaak heb je of de lengte wel en breedte niet, of vice versa.

Ik zit met een soortgelijk probleem in mijn woonkamer. Een van mijn muren (aan de zuid-zijde) is een en al raam (daar zit dus een gigantisch raam waar ik mijn balkon mee uit kijk). De hele dag door schijnt daar de volle lading zon op.

Maar verduisterende gordijnen op dat formaat vinden is ten eerste lastig, en als je ze al vindt kosten ze bakken met geld :')
In iedergeval Luxaflex heeft rolgordijnen tot 4,0mx3,6m, en jaloezieen, die eventueel ook heel aardig verduisteren, zijn er standaard nog wat groter.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:12

Tijntje

Hello?!

Darkfreak schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:09:

Dat valt toch ook wel mee.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6W0qyu5.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Dat is toch gelijk al een pittig prijsje voor een raam :P

In mijn situatie in de woonkamer zit ik op:
Een balkondeur met een 115cm brede ruit
Boven de deur een ruit van 173cm breed
een groot raam van 290cm breed
en meteen ernaast nog een klein raam van 115cm breed
Boven de twee ramen nog een brede ruit van 460 breed

Dus voor de ramen in hun geheel moet ik ongeveer 470x350 overbruggen
Voor de deur ongeveer 300x350

Dat is een veel en dat is duur :P

(oude foto toen ik pas de sleutels had)
https://scontent.xx.fbcdn...281088129_576632166_o.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Darkfreak op 10-07-2015 10:54 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:12

Tijntje

Hello?!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3HWhBD8.png
Dit zijn echt uitzonderlijke prijzen voor een gordijn, eerder nog goedkoop.
Toen ik mijn woonkamer heb laten doen was ik ook €1350 kwijt.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Tijntje schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:58:
[afbeelding]
Dit zijn echt uitzonderlijke prijzen voor een gordijn, eerder nog goedkoop.
Toen ik mijn woonkamer heb laten doen was ik ook €1350 kwijt.
Ik denk dat ik gewoon anders op kijk tegen investeringen voor bijvoorbeeld een gordijn.
In ieder geval zou ik op dit moment ~410 euro over hebben om een gordijn in mijn woonkamer op te hangen.

Ongeacht de kwaliteit.

Dan zit ik momenteel liever in de warmte met wat glare op mijn scherm ;(

Voor die prijs kan ik bijna een zonnescherm ophangen als ik mij niet vergis XD :P

• Sdreeg
  • Laatst online: 11-12-2024
Een jaartje terug uitstekende gordijnen gekocht in de aanbieding bij de kruidvat: http://www.promofolder.nl...uisterend-gordijn-1176503

Je voelt je echt een blinde als die dingen dicht zijn, zelfs overdag. Ik had het geluk dat de lengte precies goed was en gewoon 4 stuks gekocht. Als je de plooien van de gordijnen over elkaar laat vallen komt er echt geen licht meer doorheen. En vriendelijk geprijsd natuurlijk (maar weet niet of ze nog te krijgen zijn).

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Sdreeg schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:16:
Een jaartje terug uitstekende gordijnen gekocht in de aanbieding bij de kruidvat: http://www.promofolder.nl...uisterend-gordijn-1176503

Je voelt je echt een blinde als die dingen dicht zijn, zelfs overdag. Ik had het geluk dat de lengte precies goed was en gewoon 4 stuks gekocht. Als je de plooien van de gordijnen over elkaar laat vallen komt er echt geen licht meer doorheen. En vriendelijk geprijsd natuurlijk (maar weet niet of ze nog te krijgen zijn).
Als die nog te krijgen zijn zou TS voor 40 (80 als ze nu weer 40 per set kosten) pleuro klaar zijn, dat zou inderdaad mooi zijn!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Wat je moet doen om een groot raam lichtdicht te maken is:

Stelvoor je raam is 200cm in de breedte.

Dan pak je een rail die 5-10cm overlapt, dus je hebt dan in het midden eigenlijk een dubbele laag gordijnen.

In hotels heb ik het wel eens met 3 rails gezien, je zag er niks van en erg handig..

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De TS heeft zijn gordijnen inmiddels wel gevonden, hoop ik. ;) Het bericht was van 18 mei.

Zoeken op verduistering en gordijnen leverde me meteen al 55.000 hits, dus ...

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

lonkhuijzen

100% ADH

Ik heb laatst mijn bestaande gordijnen bij de Turk gebracht en had voor €100 mijn mooie bestaande gordijnen (4,60x2,58) aangepast. Die had het verduisterende gordijnen achter genaaid.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:47

FreakNL

Well do ya punk?

Met ^^

Heb precies hetzelfde gedaan :)

Als je al gordijnen hebt waar je tevreden over bent is dat een prima oplossing :)

Verwijderd

*knip* spam.

[ Voor 92% gewijzigd door naitsoezn op 15-01-2018 14:10 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Een topic van ruim twee jaar oud omhoog kicken met een spam-berichtje is niet de bedoeling.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.