Wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

• hpower
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-01 11:43
Beste mede tweakers ik zit met een heel raar probleem.

Voorheen had ik een Cisco 3925 van UPC met een snelheid van 200/20 mbit, toen werkte alles perfect ook met de wifi haalde ik 200 mbit. Netwerk zag er toen zo uit, 1. Modem(3925), 2. Router(linksys WRT AC1900), Switch(26 ports).

Nu zijn we naar ziggo zakelijke gegaan en hebben we een Hitron modem gekregen met een snelheid van 200/40 mbit. Netwerk is precies het zelfde gebleven alleen nu valt regelmatig het snelheid weg op het 2.4 ghz band en de 5 ghz band is goed gebleven. Alles gereset en toen werkte het voor 1 uur en daarna weer een hoop ellende. Op alle Apple producten kan je geen Facebook meer laden whatsapp berichten komen niet meer binnen en websites laden voor de helft. We hebben 3 iPhones 5s, 3 verschillende iPads en een macbook en iMac. Alles wat op de Lan zit heeft geen problemen met internet.

Verwijderd

Dus als ik het goed voorheb heb je problemen met je linksys wrt ac1900 op de 2.4GHz band bij het laden van facebook en whatsapp?

En valt de verbinding met de wifi uit, of toont je toestel nog steeds de 3 boogjes en verondersteld deze van verbonden te zijn?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
".....met de wifi haalde ik 200 mbit....."

zeker weten ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• hpower
De problemen zijn op beide producten op de modem/router van Ziggo en op mijn wrt ac 1900, en ze staan beide anders ingesteld kwa naam en Channel. Wifi blijft actief valt niet weg maar hij laad niks in
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:31:
Dus als ik het goed voorheb heb je problemen met je linksys wrt ac1900 op de 2.4GHz band bij het laden van facebook en whatsapp?

En valt de verbinding met de wifi uit, of toont je toestel nog steeds de 3 boogjes en verondersteld deze van verbonden te zijn?

Verwijderd

hpower schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:34:
De problemen zijn op beide producten op de modem/router van Ziggo en op mijn wrt ac 1900, en ze staan beide anders ingesteld kwa naam en Channel. Wifi blijft actief valt niet weg maar hij laad niks in
[...]
En zijn je dhcp-instellingen correct?
wat zijn de ip's van je 2 routers? En delen ze beiden ip-adressen uit of enkel de ziggo router?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wat geeft inSSIDer aan ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• JTT
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-02 18:22

JTT

Wacht, dus als ik het goed begrijp, heb je nu:
Modemrouter Ziggo-->linksys router-->Switch?
En inderdaad, delen deze nu dus beiden ip-adressen uit?

Have you tried turning it off and on again?

• hpower
Dit is gemeten op de 5 ghz band en op de 2.4 zit ik rond de 110 mbit
Breezers schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:32:
".....met de wifi haalde ik 200 mbit....."

zeker weten ?

• hpower
Zoals ik zie met het programma op mijn windows machine is het goed en sterk niemand zit op deze kanaal.

• hpower
Beide producten hebben een eigen Router functie actief. maar dit is wel zo ingesteld dat ze niet bij elkaar in de vaar water zitten.
JTT schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:37:
Wacht, dus als ik het goed begrijp, heb je nu:
Modemrouter Ziggo-->linksys router-->Switch?
En inderdaad, delen deze nu dus beiden ip-adressen uit?

Verwijderd

hpower schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:40:
Beide producten hebben een eigen Router functie actief. maar dit is wel zo ingesteld dat ze niet bij elkaar in de vaar water zitten.

[...]
met alle respect, maar ben je dit zeker?

Aan je netwerksignaal kan het niet liggen want je kan blijkbaar probleemloos verbinding maken met het netwerk en soms werkt het wel.
Hardware probleem, lijkt me sterk op 2 verschillende toestellen...
En plots niet meer werken, en na reset wel stinkt naar conflicterende ip-adressen.

• JTT

JTT

Is het dan niet handiger dan om de ziggo router in bridgemode te zetten?
Zo voorkom je rare routingproblemen met twee routers achter elkaar.

• hpower
Dat is niet mogelijke vertelde een zakelijke medewerker van ziggo, dan moet je MKB pakket afsluiten ofzo iets.
JTT schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:43:
Is het dan niet handiger dan om de ziggo router in bridgemode te zetten?
Zo voorkom je rare routingproblemen met twee routers achter elkaar.

• JTT

JTT

Oh, het is zo'n irritant modemrouter waar alleen de provider de instellingen kan wijzigen? :(

[ Voor 3% gewijzigd door JTT op 18-05-2015 18:46 ]

• hpower
Het vreemde is gewoon waarom alleen de 2.4 Ghz band, lan en 5ghz werken wel goed.
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:42:
[...]

met alle respect, maar ben je dit zeker?

Aan je netwerksignaal kan het niet liggen want je kan blijkbaar probleemloos verbinding maken met het netwerk en soms werkt het wel.
Hardware probleem, lijkt me sterk op 2 verschillende toestellen...
En plots niet meer werken, en na reset wel stinkt naar conflicterende ip-adressen.

• hpower
Ja ik snap ook niet waarom
JTT schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:45:
Oh, het is zo'n irritant modemrouter waar alleen de provider de instellingen kan wijzigen? :(

• JTT

JTT

In dat geval is het qua performance (ookal moet je nooit teveel verwachten van door de provider geleverde apparatuur) misschien toch een beter idee om de ziggo modemrouter als enige router te laten fungeren en de DHCP op je eigen router uit te schakelen.

• hpower
Ja kan het proberen, wat me in eens op valt ik heb ook een horizonbox en deze zit met een lan kabel aangesloten en deze verspringt steeds mee met de instellingen van mijn Wifi op me eigen router.
JTT schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:49:
In dat geval is het qua performance (ookal moet je nooit teveel verwachten van door de provider geleverde apparatuur) misschien toch een beter idee om de ziggo modemrouter als enige router te laten fungeren en de DHCP op je eigen router uit te schakelen.
Pagina: 1