Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Emails extracten uit Plesk Backup.

Pagina: 1
Acties:

• bevgrad
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09-2018
Een vriend van mij verhuisde zijn domein naam vaan mihosnet naar strato en vroeg mij of ik de site en email kon backuppen. Ik heb via Plesk toen een backup gemaakt in de hoop deze dan bij strato te restoren. Helaas gebruikt strato blijkbaar geen plesk dus dit ging niet door. Ik heb uit het backup tar de db en root kunnen extracten met winrar en de site is momenteel operationeel. De mail gaat wat moeizamer. Onderstaand een foto van de backup wanneer deze geopend wordt met winrar.
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/017ef3851c2107a6309ef4c6c9b6def4.png
De mn backup die hierin staat bevat de email mappen en attachments.

Helaas vind ik verder niks in deze mappen behalve redelijk grote bestanden zonder extensies.
Deze hebben een naam als 1376480641.M734448P11397V0000000000000059I0000000002BF0083_1.vz306.shared.mihos.net,S=15624968_2,RS

Na wat gegoogle ben ik erachter gekomen dat deze files mime encoded zijn.
Nu vraag ik mij af hoe ik vanaf hier verder kan gaan. Is het een optie om een andere plesk omgeving te vinden en de backup daar te restoren? Levert dit geen conflict op met het zelfde al bestaande domeinnaam en mail adres op strato. Als iemand me de juiste weg op kan helpen zou dat fijn zijn.
Of kan iemand mij, eventueel tegen betaling, hierbij helpen.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Lijkt mij gewoon het Maildir format zoals ook Dovecot dit gebruikt, dus plesk lijkt mij niet eens nodig gewoon een server met iets wat Maildir ondersteund. Je kunt daar dan gewoon een map restore aanmaken, waarin je al deze content zet, je kunt ze dan gewoon ook verslepen naar andere mappen mocht dat nodig zijn.

Wat is je uiteindelijke doel? Als in wat ondersteund strato wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Sneezydevil op 18-05-2015 18:14 ]

• bevgrad
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09-2018
Sneezydevil schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:13:
Lijkt mij gewoon het Maildir format zoals ook Dovecot dit gebruikt, dus plesk lijkt mij niet eens nodig gewoon een server met iets wat Maildir ondersteund. Je kunt daar dan gewoon een map restore aanmaken, waarin je al deze content zet, je kunt ze dan gewoon ook verslepen naar andere mappen mocht dat nodig zijn.

Wat is je uiteindelijke doel? Als in wat ondersteund strato wel?
Het probleem is dat de toegang bij strato zeer beperkt is. Ik heb alleen de mogelijkheid om te ftpen naar de root. een database aan te maken. en een emailaccount. Dus heb zelf geen toegang tot de mail dir. Ik moet gewoon op een of andere manier de emails eruit kunnen halen omdat hier belangrijke informatie in staat.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Directories extraheren en door bijvoorbeeld mutt inzien?

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Een mailclient die Maildir ondersteund zoals mutt die hierboven genoemd wordt, lijkt mij inderdaad ook het makkelijkste, je kunt met IMAP dan eventueel ook nog alles naar strato syncen, dat lijken ze wel te ondersteunen.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

De map courierimapkeywords suggereert dat de oude host Courier IMAP gebruikte voor z'n mail. Als je echt alle info terug wil dan zal je Courier moeten gebruiken om deze mail in te lezen. Die keywords zijn voor de meeste mensen echter helemaal niet belangrijk, wellicht kun je prima zonder.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1