Tweede (limited edition) videokaart nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Fronkie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-01 13:24
De vraag:
Heb ik een 2e Asus gtx 980 20th anniversery kaart nodig?

Ik heb net een nieuw systeem gebouwd, waar ik erg blij mee ben. Hierin zit 1 Asus gtx 980 20th anniversery kaart. Nou las ik vanmorgen dat deze kaarten een gelimiteerde oplage hebben, en ik vraag mij nu af of ik dan nu (nu ze nog beschikbaar zijn) asap een 2e kaart erbij moet kopen (zodat ik de kaarten in sli kan zetten). Ik wil de kaart(en) alleen voor gaming gebruiken (gta V, the witcher 3, en nieuwe gen games op hoge settings). Ik gebruik op dit moment 2 1080p monitoren, maar wil misschien over een poosje 1 monitor vervangen naar 4k.

de rest van mijn systeem:
Asus z97 gaming 5 mobo, 16gb kingston hyper X 1600mhz ram, i5-4690k, samsung 850 pro 1tb ssd.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:50
Het wanneer nodig verkopen van de 980 die je nu hebt en van het geld + spaargeld dan een nieuwe generatie kaart kopen is de meest kosteneffectieve en de minst ingewikkelde manier van upgraden.

SLI draaien kan microstutter geven (been there...) en dat vernaggelt je experience...

[ Voor 3% gewijzigd door Leader98 op 18-05-2015 17:37 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eens met leader, SE's zijn sowieso leuke geldklopperij, maar een GTX980 is zo idioot duur, dat is zijn geld echt niet waard. Over een maand heeft AMD als het goed is een snellere kaart. En tegen de tijd dat je een 4K scherm hebt, zullen er wel interessantere kaarten zijn op de markt, voor minder geld.

People as things, that’s where it starts.

• Fronkie
Ik heb dus net die kaart gekocht, en het is (voor zover ik weet) de top of the range, dus die ga ik niet zo snel verkopen... de vraag is dus (ik heb het geld) is het verstandig om nu (als het echt limited edition is, wat ik me afvraag) een 2e erbij te kopen en een sli opstelling te maken.

verkoop de kaart is dus niet het gewenste antwoord, maar b.v. nee ik zou die 2e kaart er niet bijkopen wel.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik zeg ook niet dat je hem nu moet verkopen, maar wanneer je een 4K scherm koopt ofzo. De huidige generatie kaarten is eigenlijk te traag voor 4K, de 390 en 390x zullen al een leuke boost geven met hun HDM 4096bit bussen [met wss compressie, jihaaaa!]

• Fronkie
en wat als ik volgende week een 4k scherm wil kopen om de kracht van mn gpu te zien? :P

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

3 weken prutsen en een R9 390 kopen welke als het goed is gehakt maakt van een GTX980.

En daarom worden top of the line kaarten nooit aangeraden, en al helemaal niet als binnen korte tijd een nieuwe generatie van de concurrent komt. Je gooit je geld gewoon weg.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:50
Nog ff gekeken in de Pricewatch naar die 980 van de topicstarter maar die is met 800 euro wel dik het dubbele van een 970 dus of de prijs/prestatie verhouding hier nog enigzins te vinden is...?

Maargoed, wanneer je daar niet op hoeft te letten is het natuurlijk wel mooi speelgoed.
Ik zou die 4K monitor gewoon met je huidige GPU gaan gebruiken en dan de GPU vervangen als de volgende generatie GPU's beschikbaar is.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:10
SLI kan met elke willekeurige andere 980, dus je hoeft nu niet perse gelijk exact dezelfde te kopen.

Bv SLI met een STRIX versie kan prima, al zul je dan bij voorkeur wel de kloksnelheden gelijk moeten trekken.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
Als je het geld hebt en het de betere looks met 2x dezelfde gouden kaart waard vindt zeg ik kopen, al zijn de drivers kloten het is dan echt leuk speelgoed! Heb zelf een tijd 4way SLI gedraait maar dat was ook achteraf nogal overkill voor mijn 3 1440p monitoren maar wel erg leuk!

Maar het is absoluut niet nodig, je kan iedere willekeurige gtx980 sli doen met een andere 980 of wachten op de r9 390(x) voor wat minder driver issues.
Pagina: 1