Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lliand
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb een aantal jaar geleden een Alienware Aurora gekocht. Nu begint hij erg veel moeite te hebben om bij nieuwere games een spelbare fps te krijgen. Heb geprobeerd Dying Light en Evolve te spelen en daar kom ik niet boven de 10/15 fps. GTA V heb ik niet geprobeerd.

Deze systeem heb ik nu:
Processor: Intel I7 920 (niet oc)
Koeling: Water koeling.
Moederbord: Alienware 04VWF2
Geheugen: 3x DDR3 Samsung M378B5673EH1-CH9 (3x2gb)
Videokaart: 2x ATI HD 5870
Hdd: Corsair Force GT 120gb (OS en programma's die ik regelmatig gebruik), Intel ssd 330 180gb (Voor spelletjes alleen), En nog een hhd van 500gb voor data en foto's.
Voeding: Kan ik niet zien zonder de kast uit elkaar te halen.

Ik zoek een?
Een nieuwe videokaart en monitor.
Ik dacht zelf aan een Asus Radeon R9 290.
En voor monitor een BenQ XL2411Z.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb gekozen voor AMD omdat ik het nu ook gebruik. Maar sta open voor suggesties.
Voor monitor heb ik geen voorkeur.

Cpu?
Weet alleen niet of mijn cpu nog krachtig genoeg is. Dat deze geen bottleneck gaat worden.
Heb gekeken via pricewatch voor deze socket en de prijzen waren aan de hoge kant. Heb toen gekeken voor een andere cpu en moederbord.
Kwam toen bij dit uit:
i5 4590 en Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5

Als ik dit allemaal ga vervangen kom ik uit op dit, heb ook maar gelijk de geheugen vervangen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 202,51€ 202,51
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 127,-€ 127,-
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 299,30€ 299,30
1BenQ XL2411Z Zwart€ 272,15€ 272,15
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 57,50€ 57,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 958,46

Afgekeken van Best buy guide maart 2015.

Wat is je budget?
1000 euro. Mag wat meer of minder worden.

Ben ik op de goede weg? of sla ik de plank compleet mis?
Wil dit allemaal in mijn oude kast bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:19
Welke kast heb je? Zou je ook voor het model van je voeding kunnen kijken, want dat is namelijk nogal belangrijk of deze een nieuwe (krachtigere) videokaart aan kan. Je keuze voor de videokaart is een goede keuze, een 290 is qua prijs/performance de beste keuze in zijn prijsklasse. Qua cpu zou ik 20 euro besparen door voor deze te gaan: http://tweakers.net/product/376910/intel-core-i5-4460/. Is iets lager geklokt, maar dat verschil ga je niet merken. Het moederbord wat je hebt gekozen is eigenlijk alleen nodig als je gaat overklokken, en met de 4590 noch de 4460 kun je dit doen. Daarom kun je voor een goedkoper moederbord gaan, bijv: pricewatch: MSI H97M-G43 (micro-atx) of een atx moederbord. Dit is afhankelijk van de kast die je hebt.

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21
Als de voeding geschikt is voor die 290 kan je toch eerst testen of je rig daarmee de games lekker kan weergeven?
Als er nog meer power nodig is kan je altijd nog verder upgraden.

Ik vermoed dat die I7 nog behoorlijk meekomt, maar je GPU is inderdaad wat verouderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De voedingen van Dell zijn volgens mij Delta's, en omdat je nu CF HD5870 draait, moet een R9 290 ook wel goed komen.

Van dat scherm ben ik zelf minder gecharmeerd, je betaald veel voor 144hz, maar krijgt dan op het aantal hz na een knap matig scherm voor veel geld. Vergeleken met een AMVA van 100 euro minder heb je werkelijk alleen een betere refreshrate, de rest is [veel] slechter, vooral contrast en de kleuren zullen erg meh zijn.

CPU komt zeker nog wel mee, een 920 is nog leuk speelgoed.

Van je huidige systeem hoef je denk ik dus alleen je videokaart te vervangen voor een flinke boost.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lliand
Toch maar even de voeding uit de kast getrokken. Raar ding, nog nooit zo'n voeding gezien.
Is een 875watt en dat moet wel genoeg zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zvah5dRl.jpg

En voor een scherm ga ik nog op verder onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die voeding is een Hipro: http://www.jonnyguru.com/...icles&op=Story&ndar_id=24 en dan de E-code, 143709 invoeren en tadaa.

Maar, ik denk dat ik moet terugnemen dat het een goed ding is, wat ik kan vinden over Hipro is weinig positief, het is zeker geen Delta kwaliteit.

Het beste idee is om onze plaatselijke voedingman, The Mask, eens een PM te sturen, hij weet er veel meer van dan ik, en kan een wat zinnigere uitspraak doen over de kwaliteit dan ik kan.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hipro kan zeker wel prima voedingen maken. Kijk maar eens naar de eerste Corsair RM750 en RM850.
http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/RM850/

De grootste nadelen, een fan die nogal laat begint met draaien en de condensators zijn keuzes van Corsair en staat gewoon los van de kwaliteit van Hipro.

Als het goed is, is dit jouw voeding en dat lijkt een prima voeding zo te zien op de kleine plaatjes. Het lijk op een high-end server platform van Hipro, alleen een al wat ouder model, maar dat maakt niet uit de kwaliteit is prima, die moet nog wel wat jaartjes meegaan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lliand
Lijk inderdaad op die van mij. Dan ga ik van de week een nieuwe 290 halen.

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1