Game PC Behuizing + Koeling Advies

Pagina: 1
Acties:

• FckMeLife
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-03-2021
Beste Tweakers,

Ik heb met behulp van de BBG's en het forum al een game pc samengesteld. Maar ik heb nog steeds een aantal vragen. Iedereen beveelt altijd de pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) aan. Maar hoe is deze in vergelijking met de pricewatch: Cooler Master Silencio 352 ? Ga ik veel verschil merken tussen deze twee qua hitte, cable management, etc? (En ja ik heb al reviews gelezen maar graag hoor ik nog jullie ervaringen! :) ) En heb ik een 3rd party cooler nodig voor mijn i5 4460 of is de stock cooler goed genoeg. Een klein beetje geluid vind ik namelijk niet super erg. Als jullie nog andere behuizingen aanbevelen hoor ik dit ook graag!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de kast heb ik nog zo'n +/- 50 euro over

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD kan ik overnemen van een vriend

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,-€ 179,-
1ASRock H81M-HDS€ 46,50€ 46,50
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 180,95€ 180,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 52,01€ 52,01
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 51,-€ 51,-
1Antec VPF Series 450W€ 44,10€ 44,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 553,56

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua kasten het liefst een beetje een degelijk merk, Coolermaster bijv.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet niet te luidruchtig zijn maar een beetje geluid mag wel. Ook het liefst een kast die een beetje een zakelijke uitstraling heeft.

Ga je overklokken?
Nope...

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
Dit hoort meer in het CAA forum. Denk dat beide kasten elkaar niet echt ontlopen qwa bouw kwaliteit. Tuurlijk zal het iets warmer worden. Maar ook stiller. Zolang je niet een super overclocked cpu en 3xgpu in stopt moet het wel goed komen

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De N300 is opzich een leuke kast, maar heeft niet echt een stoffilter. Zelf raad ik hem daarom ook liever niet aan,.

Silencio kasten hebben een wat matige airflow, waardoor hij best wel warm wordt, opzich geen probleem met deze componenten, maar je moet er wel een beetje op letten.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van de pricewatch: Fractal Design CORE 2300 welke toch vrij ruim is, netjes afgewerkt is, goede fans heeft en goede airflow heeft, voor een leuke prijs. Ziet er ook nog vrij strak uit, en naar mijn mening is FD een beter merk voor kasten dan CM.

Aftermarket koeler kan wel wat stiller en koeler zijn, maar je kan ook eerst proberen hoe luid de stock koelert is.

People as things, that’s where it starts.

• FckMeLife
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-03-2021
VasZaitsev schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:38:

Zelf ben ik erg gecharmeerd van de pricewatch: Fractal Design CORE 2300 welke toch vrij ruim is, netjes afgewerkt is, goede fans heeft en goede airflow heeft, voor een leuke prijs. Ziet er ook nog vrij strak uit, en naar mijn mening is FD een beter merk voor kasten dan CM.
Ga hier zeker serieus over na denken, ziet er degelijk uit idd, dank u! _/-\o_

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd naar die Silencio 352, is er iemand die hem zelf heeft?

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:08:
Ik ben ook benieuwd naar die Silencio 352, is er iemand die hem zelf heeft?
Zucht. productreview: Cooler Master Silencio 352 review door Foritain

Show me your moves.

Verwijderd

Ja die had ik wel gelezen hoor, maar om nou van een iemand zijn review uit te gaan... het liefst hoor ik van wat meer mensen wat ze er van vinden! ;)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

br00ky

Moderator Harde Waren
En hoe is dat anders dan een ervaring/quote hier op het forum ;). Persoonlijk zou ik iemand die de moeite doet een review te schrijven eerder geloven.

Verwijderd

br00ky schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:43:
En hoe is dat anders dan een ervaring/quote hier op het forum ;). Persoonlijk zou ik iemand die de moeite doet een review te schrijven eerder geloven.
Goed punt, maar het zou natuurlijk kunnen dat degene die de review schrijft toevallig geen problemen heeft met een case terwijl de andere helft van de mensen die hem heeft gekocht dit wel hebben, je weet het nooit... :P

• Cliffy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-11 23:51
Je kan ook even google proberen natuurlijk :P

Verwijderd

Cliffy schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:58:
Je kan ook even google proberen natuurlijk :P
Toch vallen die reviews wat mij betreft tegen, ik zoek mensen met echte ervaring met de case en meestal zijn mensen die ze reviewen ook mensen die om de week een nieuwe case hebben volgensmij :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat lijkt me helemaal mooi, dan hebben ze goed vergelijkingsmateriaal. Maar goed, je hebt zelf ook een topic lopen over cases, laten we dit topic niet verder vervuilen.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:09
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:29:
[...]

Ja die had ik wel gelezen hoor, maar om nou van een iemand zijn review uit te gaan... het liefst hoor ik van wat meer mensen wat ze er van vinden! ;)
Foritain is een ware god wat betreft casereviews als hij iets zegt is het 99% van de tijd waar! kijk maar eens naar de waslijst met goedbeoordeelde reviews die hij heeft geschreven!
Pagina: 1