Ik wil op mijn pc autocad draaien welke proccesor kan ik dan het beste kopen AMD of Intel. Het schijnt te maken te hebben met het cache geheugen. Kan iemand mij wat meer vertellen.
AutoCAD 2000 is geoptimaliseerd voor Intel Pentium3
Het heeft niet veel te maken met cache, maar met de instructies. De SSE instructies van de Pentium3 kunnen volledig worden benut door AutoCAD.
(heb ik van mijn vader, ie werkt dagelijks met AutoCAD
)
Het heeft niet veel te maken met cache, maar met de instructies. De SSE instructies van de Pentium3 kunnen volledig worden benut door AutoCAD.
(heb ik van mijn vader, ie werkt dagelijks met AutoCAD
Verwijderd
Autocad zou beter afgestemd zijn op de FPU van een Intel p3, dan met een AMD.
Het gevolg hiervan is dat een p3 dus beter zou presteren met Autocad. Maar vergeet niet dat een goede grafische kaart ook van belang is hierbij!
Het gevolg hiervan is dat een p3 dus beter zou presteren met Autocad. Maar vergeet niet dat een goede grafische kaart ook van belang is hierbij!
Vergeet niet dat een snellere AMD het SSE voordeel zo weer teniet doet. de p3 is er maar tot 1 Ghz en een 1.3Ghz amd kost hetzelfde geloof ik.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Ik dacht dat de Athlon 4 toch ook SSE instructies ging krijgen.....??
Another white boy in this movie? Damn!
Nog sterker, die heeft ie ookOp zondag 17 juni 2001 17:15 schreef blade181 het volgende:
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
WAt wil je er mee gaan tekenen ??? als je er net mee gaat beginnen maakt het geen drol uit... dan draait het ook nog wel goed op een oud beestje... (P2 300 voldoet ) werk al vanaf autocad 10 met dit soort programma's, dus alles vanaf 486 tot en met nu heb ik wel meegemaakt.
idd ze zouden alleen minder goed geimplementeerd zijn, maar dit doet er niet toe, want voor hetzelfde geld heb je dus een snellere amd proc. met sse. De snelheid van de proc maakt dat implementeren i.m.h.o. ruimstreeks goed
en die noemen dat 3Dnow? professional? ofzoiets 52 extra SSE compatible intructie(s) setOp zondag 17 juni 2001 17:15 schreef blade181 het volgende:
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
ik heb hier heel lang met acad 14 en 2000 op een P133 gedraaid, het opstrten ging rete langzaam en renderen moet je niet aan beginnen, maar ja, zoals al gezegd...wat ga je er mee doen? Alleen 2d of ook flinke 3d tekeningen bouwen?
Naar mijn idee is je hoeveelheid geheugen en je videokaart vele malen belangrijker...
Naar mijn idee is je hoeveelheid geheugen en je videokaart vele malen belangrijker...
het is de bedoeling dat ik met dit systeem echt voorlopig helemaal klaar ben en gewoon alles snel en makkelijk kan doen
Iemand ook enig idee voor het programma Arkey?
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
ik denk niet eens dat je het verschil merkt tussen een p3 en een athlon, ze zullen beide snel genoeg zijn, ga gewoon voor de goedkoopste en geef het extra geld uit aan geheugen of video
AMD dus. Intel is en blijft het duurst.
Verwijderd
Precies, goeie stabiele videokaart en veel geheugen. Mooie is met geheugen dat je dit aan kunt vullen, indien nodig. AutoCAD mag wel geoptimaiseert zijn voor de P3, maar dat zegt niets over de AMD. Ga gewoon voor de beste prijs/ prestatie verhouding. Waarschijnlijk is de AMD goedkoper maar houdt er dan weer rekening mee dat de mobo's voor de P3 weer stabieler zijn (BX is nog steeds het beste moederbord). Maar dat is een afweging die jij moet maken. Ik heb zelf een AMD 1.2 Ghz, maar kan me voorstellen dat bv. een P3 1 Ghz op een BX moederbord een betere (lees: meer stabiele) keuze is.Op maandag 18 juni 2001 01:16 schreef lester het volgende:
ik denk niet eens dat je het verschil merkt tussen een p3 en een athlon, ze zullen beide snel genoeg zijn, ga gewoon voor de goedkoopste en geef het extra geld uit aan geheugen of video
Ik zou me meer zorgen maken naar beeldkaart en monitor toe.
Als je veel in autocad wil tekenen neem dan een matrox kaart G450 of zo.
Beste kleuren en goed in hogere resoluties.
En een monitor met zeer hoge refresh rate in hoge resoluties.
Je gaat toch niet gaan tekenen in 1024x728 he =)
1600x1200 trekt eral meer op
Als je veel in autocad wil tekenen neem dan een matrox kaart G450 of zo.
Beste kleuren en goed in hogere resoluties.
En een monitor met zeer hoge refresh rate in hoge resoluties.
Je gaat toch niet gaan tekenen in 1024x728 he =)
1600x1200 trekt eral meer op
Maar het wil dan niet meteen zeggen dat de goedkoopste ook maar meteen de beste keuze is.Op maandag 18 juni 2001 01:23 schreef GambitRS het volgende:
AMD dus. Intel is en blijft het duurst.
Arkey?, Autocad?,Ga je bouwkunde studeren?
NIET DOEN heb ik ook gedaan
Van boven naar beneden belangrijk:
* Beeldscherm
* Videokaart
* Geheugen
* muis
* Proc
* De rest
Van boven naar beneden belangrijk:
* Beeldscherm
* Videokaart
* Geheugen
* muis
* Proc
* De rest
En toen was m'n signature weg :(
Verwijderd
Het spijt me voor jou,Op maandag 18 juni 2001 22:15 schreef Serum het volgende:
[..]
Maar het wil dan niet meteen zeggen dat de goedkoopste ook maar meteen de beste keuze is.
maar benches geven AMD een voorsprong in snelheid.
Dus ik begrijp de discussie niet meer.
Het maakt niet zo veel uit wat je er in wilt stoppen qua snelheid, je moet kijken naar wat je aandurft qua zelf bouwen en wat je betalen wilt.
Greetz, Hooi.

Verwijderd
/me spreekt uit ervaring, kheb hier een tekenkamer met 20 gebuikers te beheren.
idd proc. zegt niet superveel. Ik gebruik gewoon intel, omdat autocad/me10 (wat wij veel gebruiken) zegt daat 100% compatible mee te zijn.
Maar idd beeldscherm zeer belangrijk (hier eizo's van 4000 piekies stuk) en daarna een videokaart bijv. matrox g400/450 presteerd super!!!!!
processor is 600/700 genoeg...
idd proc. zegt niet superveel. Ik gebruik gewoon intel, omdat autocad/me10 (wat wij veel gebruiken) zegt daat 100% compatible mee te zijn.
Maar idd beeldscherm zeer belangrijk (hier eizo's van 4000 piekies stuk) en daarna een videokaart bijv. matrox g400/450 presteerd super!!!!!
processor is 600/700 genoeg...
Verwijderd
Het hangt er van af wat je allemaal gaat doen er mee. Ik zou voor een 2 processoren gaan. Als er flink gerekend moet worden (renderen etc.) kan je gewoon doorblijven werken.
Het spijt mij dan ook voor jouw dat AMD het vaak verliest op betrouwbaarheid en stabiliteit.Op dinsdag 19 juni 2001 09:58 schreef Hooi het volgende:
[..]
Het spijt me voor jou,
maar benches geven AMD een voorsprong in snelheid.
Dus ik begrijp de discussie niet meer.
Het maakt niet zo veel uit wat je er in wilt stoppen qua snelheid, je moet kijken naar wat je aandurft qua zelf bouwen en wat je betalen wilt.
Greetz, Hooi.
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
[quote]Op dinsdag 19 juni 2001 08:45 schreef vanwegen het volgende:
Hoezo niet dan?
Hoezo niet dan?
offtopic:
Nou om eerlijk te zijn, het is een leuke studie, maar heel erg afhankelijk van waar je het gaat doen. Ik heb zelf in den haag gezeten en daar waren gewoon heel veel zaken slecht geregeld.
Het hangt af welke ambities je heb met deze opleiding. Ik ben daarna voor mijzelf begonnen in de automatisering en heb dus totaal geen interesse meer in bouwkunde, voor mij verspilde tijd
Nou om eerlijk te zijn, het is een leuke studie, maar heel erg afhankelijk van waar je het gaat doen. Ik heb zelf in den haag gezeten en daar waren gewoon heel veel zaken slecht geregeld.
Het hangt af welke ambities je heb met deze opleiding. Ik ben daarna voor mijzelf begonnen in de automatisering en heb dus totaal geen interesse meer in bouwkunde, voor mij verspilde tijd
En toen was m'n signature weg :(
Werk dagelijks met Acad2000 op een PIII450, 128MB, G450 videokaart, En dubbele 21"Eizo schermen. Zou je zeggen dat lukt wel aardig. Maar ik zit nu al zo'n jaar op het HSL project waar we dus veel met topo's werken als reference-files en met gem. zo'n 300 lagen (ja echt!) met uitschieters tot 550 lagen. Gevolg megagrote tekeningen (denk aan 20-70 MB). leuk voor als je gaat renderen
Zit je een kwartier te wachten... Kun je nagaan als je meerdere tekeningen tegelijk opent 
Maar ligt er helemaal aan wat je er mee gaat doen. Voor als je net begint volstaan dit systeem goed (misschien 256MB ipv 128)
Maar ligt er helemaal aan wat je er mee gaat doen. Voor als je net begint volstaan dit systeem goed (misschien 256MB ipv 128)
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Verwijderd
Uh ... dat een snellere amd de instructies er weer uit haalt das echt niet zo. Die instructies zijn van belang. Dus kan kan je wel een 1,3ghz amd hebben .. het heeft die instructies niet dus functioneert minder dan een intel
Verwijderd
?Op donderdag 21 juni 2001 01:13 schreef Hades-Hodur het volgende:
Uh ... dat een snellere amd de instructies er weer uit haalt das echt niet zo. Die instructies zijn van belang. Dus kan kan je wel een 1,3ghz amd hebben .. het heeft die instructies niet dus functioneert minder dan een intel
*zucht*
Verwijderd
Ja dan kan je zuchten tis gewoon zo en ik ga hier niet lopen flamen want das wel het laaste wat me boeit. Maar tis gewoon onzin dat een snelere processor die instructies opheft.
Das zelfde bij 3d max. Die werkt ook met sse instructies dat wil niet zeggen dat als je er een 1,33ghz amd in zet dat je die dingen niet meer nodig heb
Das zelfde bij 3d max. Die werkt ook met sse instructies dat wil niet zeggen dat als je er een 1,33ghz amd in zet dat je die dingen niet meer nodig heb
Ach ja, AutoCAD... Dat draait nog prima op m'n laptop (P2 266 met 800*600 tft). Op elke standaard desktop draait het prima. Tezij je idd met files van 70 meg gaat werken, maar dan moet je ook wel heel erg je best doen. Groter dan 2 meg ben ik nog nooit mee bezig geweest...
Pagina: 1