Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdv2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-10 04:40
ik heb iets nodig om een hdmi signaal te onderbreken. ik zit met een situatie waarin 2 tv's met een hdmi splitter het zelfde beeld tonen. helaas moet het signaal soms maar op 1 tv te zien zijn en is het er uit halen van de kabel geen optie net als het uitzetten van de tv. is er iets te vinden waar mee ik het signaal tijdelijk zou kunnen onderbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:16
Zou je eens wat meer achtergrond informatie kunnen geven? Waarop heb je de HDMI kabels aangesloten, wat voor een splitter zit er tussen, waarom kunnen de tv's niet uitgeschakeld worden, welke tv's betreft het, wat heb je zelf al uitgezocht om het op te lossen?

Wellicht denk ik te makkelijk, maar als je de HDMI in zowel TV A als TV B in HDMI ingang 1 hebt gestoken, maar je wilt het alleen zien op TV A, waarom schakel je op TV 2 dan niet over naar HDMI ingang 2? Op deze manier staat je niet niet uit, maar zie het alleen op 1 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je zou eens bij www.blackbox.nl kunnen kijken naar HDMI switches of HDMI splitters. Mogelijk hebben die iets voor je? Wij gebruiken wel eens KVM oplossingen van ze, waar we wel erg tevreden over zijn.

Dit kan wel een duur geintje worden!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Gewoon een HDMI switch box met AB ? 2 tientjes bij de media markt. Zelfs de karwei heeft ze liggen.
Deze: http://www.amazon.com/Swi...pport-power/dp/B00264NZWS

Andere optie is om om HDCP af te dwingen wanneer 1 tv op zwart moet. De meeste splitters laten dat alleen op de primaire poort door.

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 18-05-2015 16:29 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DukeBox schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:27:
Gewoon een HDMI switch box met AB ? 2 tientjes bij de media markt. Zelfs de karwei heeft ze liggen.
Deze: http://www.amazon.com/Swi...pport-power/dp/B00264NZWS
Dergelijke oplossingen dacht ik ook al gevonden te hebben, maar... deze switches hebben meerdere ingangen en maar één uitgang. De TS zoekt juist andersom!

Met wat ik van HDMI denk te weten (dat is heel beperkt hoor), is dit wel degelijk van belang en niet zomaar een kwestie van even andersom aansluiten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdv2
bedankt voor de reacties.
de splitter is gewoon een kastje waar 1 kabel in gaat en 2 uit. er is op de splitter niks in te stellen. het uitzetten van de 2e tv is geen optie omdat er dan een mogelijkheid is dat hij weer aangezet word en de beelden als nog te zien zijn. een hdmi switch is mischien een optie maar is het mogelijk om het signaal daarmee te dupliceren over de 2 aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:08
dan is het toch makkelijk?

code:
1
2
HDMI bron --> HDMI Splitter --> TV1 
                     |___------> HDMI switch ingang A --> TV2

Als je dan beeld op tv1 en tv2 wilt kun je de hdmi switch op signaal A zetten. als je geen beeld op tv2 wil kun je de hdmi switch op signaal B,C etc. (waar geen hdmi bron aanhangt) zetten.

volgens mij dekt dit de vraag van de TS.

[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 18-05-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.amazon.com/Vie...ch-Switcher/dp/B006CUIVTO
Deze zou gewoon een A - B / AB switch moeten zijn, daarmee zou het kunnen.
(al lijken de reviews toch niet zo positief over de levensduur).

De grotere splitters/switches (4x2 bv) kunnen dit in ieder geval (maar kosten ook rustig 100+).

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 18-05-2015 16:46 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51

DukeBox

loves wheat smoothies

DrivinUCrazy schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:31:
Dergelijke oplossingen dacht ik ook al gevonden te hebben, maar... deze switches hebben meerdere ingangen en maar één uitgang. De TS zoekt juist andersom!
Dus is toch precies goed dan ? Kies een ingang zonder iets er aan en de tv gaat op zwart.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdv2
DukeBox schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:56:
[...]

Dus is toch precies goed dan ? Kies een ingang zonder iets er aan en de tv gaat op zwart.
het is juist de bedoeling dat 95% van de tijd op beide tv's het zelfde te zien is. alleen de andere 5% mag het alleen op tv1 te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:32

krietjur

Where am I?

Dus? Geen probleem toch? 95% van de tijd staat de schakelaar in de ene stand, 5% van de tijd in de andere stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdv2
klopt ik ga kijken of dit een optie is.
Pagina: 1