Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik zoek een?
IP Camera voor buiten: 720P of beter. Gaat er vooral om dat als ieamnd voor de deur staat, dat ik hem kan zien, dus kwaliteit hoeft niet super te zijn. Er ligt al een netwerkkabel naar toe, dus graag via PoE. Infrarood is niet nodig, zit namelijk een lichtsensor bij. Wil een die plat aan de wand buiten kan worden opgehangen, dus denk aan iets van een Dome.

Wat is je budget?
tussen 100 en 400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Automatisch detectie van wie er voor mijn deur staat/wie er achter in mijn tuin staan. Deze moet gekoppeld kunnen worden aan de Synology, zodat die werkt met Synology Surveillance Station.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al een Linksys LCAM0336OD gevonden, maar die kan alleen op het plafond bevestigd worden. Verder heb ik de Axis P3214 gevonden, maar deze is wat boven mijn budget.

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag advies over welke DOME camera toch een goed beeld geeft, niet echt opvalt, stroom via PoE krijgt en ook nog werkt met Synology voor een goede prijs. Ik kom er zelf niet meer uit.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjeb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 10:14
Kijk anders eens in het gamma van Foscam. Zij hebben diverse camera's die zeer schappelijk geprijsd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar Foto & Video Hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
Bedankt voor de reacties (en sorry voor de verkeerde groep!)

Die Foscam camera's zien er goed uit, maar wel lastig met muurmontage lees is?

Ik heb ook de Hikvision camera's gezien, iemand daar ervaring mee?
Hebben wat betere specs volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Kijk eens naar een Hikvision DS-2CD2732F-I 3MP Outdoor Vari-Focal Dome (productinformatie)
2048*1536 video met 20fps, 1920*1080 video met 30 fps en een shitload aan mogelijkheden:
  • 3MP (2048 x 1536) high resolution
  • 2.8-12mm vari-focal lens
  • Up to 20m IR visibility
  • True day/night
  • 3D DNR & DWDR & BLC
  • IP66 rating
  • Vandal-proof housing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
Die had ik ook al gezien en lijkt me perfect.
Staat ook in lijst van Synology, dus helemaal super.

1 vraag en misschien weet iemand dat, kan je deze ook plat op een muur monteren?
De ene zegt van wel door de 3 assen en andere zegt dat je er een beugel voor bij moet nemen?

Dat kan ik nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Hikvision is idd ook iets wat ik zou overwegen. Eventueel kun je ook naar Dahua kijken, maar zelf vind ik de kwaliteit van Hikvision beter (net ff wat meer 'af', met name kwa gui)

Heb je varifocal nodig? Een fixed versie is goedkoper.
pricewatch: Hikvision DS-2CD2132-I (2.8mm) 3MP Outdoor Fixed Dome

Als je als tweaker goedkoper uit wilt zijn kun je 'm op Aliexpress halen. (Wel bij 'bekende' shops halen, er zit ook rommel tussen. CCTV Camera China en E&M Security center zijn 2 veel aangeraden sellers op oa ipcamtalk)

Op ipcamtalk is een hoop info te vinden.
http://www.ipcamtalk.com/forumdisplay.php/5-Hikvision

De Chinese Hikvisions zijn redelijk eenvoudig te modden naar de internationale versie (kwestie van firmware). Dan ben je voor $88 al klaar voor een 3mpixel ding (Of iets meer als je pech hebt bij de douane)

http://www.aliexpress.com...HD/638300_1397050451.html

Ik heb zelf de DS-2CD2332-I in bestelling staan. Kwa IR verlichting lijkt me dat net ff iets beter (een plastic kap geeft soms wat reflectie van de IRledjes)

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 19-05-2015 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:00
DJSmiley schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 00:36:

Ik heb zelf de DS-2CD2332-I in bestelling staan. Kwa IR verlichting lijkt me dat net ff iets beter (een plastic kap geeft soms wat reflectie van de IRledjes)
Beeld kwaliteit ziet er goed uit voor 72 euro. Deze ga ik even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
Ik zit nu te kijken naar de DS-2CD2132F.

Maar wel nog de vraag, heeft iemand al een hikvision hangen aan een wand, dus niet aan het plafond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:44

Nicap

Tsssk....

DJSmiley schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 00:36:
Hikvision is idd ook iets wat ik zou overwegen. Eventueel kun je ook naar Dahua kijken, maar zelf vind ik de kwaliteit van Hikvision beter (net ff wat meer 'af', met name kwa gui)

Heb je varifocal nodig? Een fixed versie is goedkoper.
pricewatch: Hikvision DS-2CD2132-I (2.8mm) 3MP Outdoor Fixed Dome

Als je als tweaker goedkoper uit wilt zijn kun je 'm op Aliexpress halen. (Wel bij 'bekende' shops halen, er zit ook rommel tussen. CCTV Camera China en E&M Security center zijn 2 veel aangeraden sellers op oa ipcamtalk)

Op ipcamtalk is een hoop info te vinden.
http://www.ipcamtalk.com/forumdisplay.php/5-Hikvision

De Chinese Hikvisions zijn redelijk eenvoudig te modden naar de internationale versie (kwestie van firmware). Dan ben je voor $88 al klaar voor een 3mpixel ding (Of iets meer als je pech hebt bij de douane)

http://www.aliexpress.com...HD/638300_1397050451.html

Ik zit nu ook te kijken naar een hikvision. Hetzelfde type waar jij ook naar refereert. Weet jij zo wat het verschil is in het te kiezen MM? Dus 2.8MM, 4MM. Ik gok dat 2.8MM wideangle is? Wil het wel ff zeker weten voor ik er een bestel.
Hij is bedoeld voor in een hal, dus ik gok de 2.8MM als dat idd wideangle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Hoe kleiner de brandpuntsafstand (in millimeter), hoe groter de beeldhoek. 2.8mm is dus meer groothoek dan 4mm. In een kleine ruimte is het dan vaak handiger om voor 2.8mm te gaan. Bedenk wel dat je met wide angle minder details op de foto krijgt (je zet immers met evenveel pixels een grotere omgeving op de foto).

Wil je iemands gezicht herkenbaar in beeld krijgen, dan hou je dus minder resolutie over, maar de kans dat iemand in beeld komt is wel vergroot. Even afwegen of dat is wat je wil.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Op youtube stonden een paar video's van o.a. de 2.8mm versie. Ik heb deze dan maar besteld. Kwaliteit van de video is redelijk goed. Ik ga er dan ook vanuit dat als er iemand in de hal staat bij de voordeur, dat ik deze persoon wel kan herkennen :-)

Tnx voor de reactie en bevestiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Laatst online: 15:13
Balance schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:05:
Kijk eens naar een Hikvision DS-2CD2732F-I 3MP Outdoor Vari-Focal Dome (productinformatie)
2048*1536 video met 20fps, 1920*1080 video met 30 fps en een shitload aan mogelijkheden:
  • 3MP (2048 x 1536) high resolution
  • 2.8-12mm vari-focal lens
  • Up to 20m IR visibility
  • True day/night
  • 3D DNR & DWDR & BLC
  • IP66 rating
  • Vandal-proof housing
Review hier gevonden: http://www.networkcameracritic.com/?p=1968

Enige wat ik me afvraag is of het ook mogelijk is om de camera vanaf afstand te bewegen?

Ben zelf op zoek naar een HikVision dome camera, zo klein mogelijk, goed beeld en ptz vanaf afstand(remote) en moet werken met Synology maar dat werken ze volgens mij allemaal.
Iemand een idee?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Hebben jullie ondertussen de IP camera's van HikVision binnen en werkend? Prijzen lijken ongelooflijk laag voor de specs die ze aanbieden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Lulukai schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 03:08:
Hebben jullie ondertussen de IP camera's van HikVision binnen en werkend? Prijzen lijken ongelooflijk laag voor de specs die ze aanbieden.
Die van mij draait al een paar weken prima. Niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Nicap schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:21:
[...]

Die van mij draait al een paar weken prima. Niets op aan te merken.
Welk model heb je en zou je er een kleine review van kunnen plaatsen?
Heb zelf ook interesse maar ben nog niet helemaal overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

TerrorSource schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:30:
[...]

Welk model heb je en zou je er een kleine review van kunnen plaatsen?
Heb zelf ook interesse maar ben nog niet helemaal overtuigd.
Ik heb de Hikvision DS-2CD2332-I gekocht bij CCTV Camera China op aliexpress: http://www.aliexpress.com/store/638300

Blijkbaar is de winkel gesloten om een of andere reden, want er staan nu geen produkten meer in.

Ik ga er verder geen review van schrijven, want daar heb ik geen tijd en zin in. Als je iets specifieks wilt weten dan beantwoord ik dat natuurlijk wel.

Ik heb hem aangesloten op mijn Synology en dat ging vlekkeloos. Let wel dat deze goedkopere hikvisions geen PTZ hebben, welke je op afstand kunt besturen. Je kunt hem enkel in de juiste stand draaien en daar blijft hij dan op staan.

Ik heb de 2.8mm versie besteld omdat ik een wat breder veld in beeld wilde hebben. Beeldkwaliteit is echt goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Nicap schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:38:
[...]

Ik heb de Hikvision DS-2CD2332-I gekocht bij CCTV Camera China op aliexpress: http://www.aliexpress.com/store/638300

Blijkbaar is de winkel gesloten om een of andere reden, want er staan nu geen produkten meer in.

Ik ga er verder geen review van schrijven, want daar heb ik geen tijd en zin in. Als je iets specifieks wilt weten dan beantwoord ik dat natuurlijk wel.

Ik heb hem aangesloten op mijn Synology en dat ging vlekkeloos. Let wel dat deze goedkopere hikvisions geen PTZ hebben, welke je op afstand kunt besturen. Je kunt hem enkel in de juiste stand draaien en daar blijft hij dan op staan.

Ik heb de 2.8mm versie besteld omdat ik een wat breder veld in beeld wilde hebben. Beeldkwaliteit is echt goed te noemen.
Je moet hem dus met een schroevendraaier/tang hardwarematig goed instellen en kan er softwarematisch alleen mee zoomen?

Standaard is 4mm lens volgens mij, is 2.8mm dan groter beeld of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Nee, je kunt hem gewoon bijdraaien van buitenaf. Wil je dat niet, dan zul je een dome camera moeten nemen denk ik. Die met een plastic kap erover.

2.8mm is een groter gezichtsveld dan 4mm idd. Dat is handiger voor kleinere ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Dit is trouwens de kwaliteit van de camera:

Afbeeldingslocatie: http://www.verbij.net/web_images/snapshot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:53
Ja, maar dat is overdag. Als het donker is, wordt het doorgaans een heel ander verhaal. (Zou je ook even je plaatje kunnen verkleinen naar 800pixel breed).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Dit is een snapshot van een nachtopname. Die van overdag is een snapshot van de livestream, die is iets beter van kwaliteit(instelling).

Afbeeldingslocatie: http://www.verbij.net/web_images/snapshot2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:53
Dit is met een IR-lamp neem ik aan. Heb je ook een shot met een bewegend persoon, want dat is denk ik de belangrijkste eigenschap van een dergelijke camera.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Nicap: thanks voor het posten van wat voorbeelden, ik ben met name geinteresseerd in de beeldkwaliteit in het donker en de vraag die ik nog heb: zie je 's nachts dat de camera aan staat, ofwel: zijn de IR lampen zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

PageFault schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:44:
Nicap: thanks voor het posten van wat voorbeelden, ik ben met name geinteresseerd in de beeldkwaliteit in het donker en de vraag die ik nog heb: zie je 's nachts dat de camera aan staat, ofwel: zijn de IR lampen zichtbaar?
De IR lampen zijn zichtbaar, maar je moet wel goed kijken. Je ziet ze lichtjes branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Universal Creations schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:40:
Dit is met een IR-lamp neem ik aan. Heb je ook een shot met een bewegend persoon, want dat is denk ik de belangrijkste eigenschap van een dergelijke camera.
Ik zal vanavond een filmpje op dropbox zetten en linken.

Hier het filmpje in het donker met een "persoon" >:)

Je kunt hem het beste even downloaden en dan afspelen ipv de player van dropbox gebruiken.
Instelling van de video in de camera staat trouwens op 720P. Hij kan eventueel nog op 1080P, maar of dat veel uitmaakt vraag ik me af.

[ Voor 37% gewijzigd door Nicap op 11-08-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Nicap schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:38:
[...]
Voor de geïnteresseerden: de shop is terug up and running. Voorlopig enkel met Dahua camera's, nog geen Hikvision.

[ Voor 6% gewijzigd door Lulukai op 12-08-2015 19:29 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
Ben ook op zoek naar een IP camera voor buiten voor niet al teveel geld. Ik zie wel bij sommige winkels op aliexpress staan dat de power adapter niet wordt meegeleverd. Hoe zit dit?
En zit in de power adapter niet een verloop naar PoE? zodat je alleen je ethernet kabel er heen hoeft te laten lopen?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Pagina: 1