Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ookal heb ik wel enig verstand van computers, deze vraag kan ik zelf niet beantwoorden. Misschien is het wel een hele domme vraag maar ik doe het maar gewoon... :P Maakt het uit dat mijn moederbord een andere DirectX versie heeft dan mijn gpu?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf gevonden als je deze vraag intypte in het grote boze google? Als ik je vraag in het Engels intyp geeft de eerste link je al meteen antwoord...

[ Voor 35% gewijzigd door br00ky op 18-05-2015 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, wel in het Nederlands gedaan maar dat werd helemaal niks...
Snap niet hoe ik er niet bij ben gekomen om het in het engels te proberen... alsnog bedankt! :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 14:54 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor anderen die ook alleen in het Nederlands zoeken en hier terecht komen, wat is je bevinding?

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 18-05-2015 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat het gewoon kan... Het ligt alleen aan je PCIE slot of ze samen kunnen.
Maar je gpu gebruikt de DirectX die je moederbord support.
Dus al heb je een DirectX 10 moederbord dan kan je gpu geen DirectX 11 gebruiken maar 10
Of heb ik het nou nog fout?

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoogstwaarschijnlijk heeft je moederboard een onboard GPU waardoor je dus een DirectX versie meekrijgt die max gesupport wordt. In de meeste gevallen als je een GPU plaatst in het PCIe slot overruled deze de Onboard GPU en geldt dan de max supported versie van de geplaatste GPU.

Check even of je ind. een onboard GPU op je moedebord hebt dan weet je het snel genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door SimRam op 18-05-2015 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een pricewatch: ASRock H81M-HDS
Mijn zelfvertrouwen op het gebied van pc's daalt met de minuut, kom er weer niet uit 8)7

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18
DirectX zit niet vast op je moederbord, maar op je videokaart. Wat SimRam zegt, jouw moederbord heeft een onboard videokaart en die maakt gebruikt van DirectX 10. Als je later een DirectX 11 videokaart bijsteekt -en- je maakt gebruik van de juiste Windows versie -en- de game die je speelt ondersteund het, dan worden je games gewoon gerendered op DirectX 11.

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:49
UTwizard schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:20:
DirectX zit niet vast op je moederbord, maar op je videokaart. Wat SimRam zegt, jouw moederbord heeft een onboard videokaart en die maakt gebruikt van DirectX 10. Als je later een DirectX 11 videokaart bijsteekt -en- je maakt gebruik van de juiste Windows versie -en- de game die je speelt ondersteund het, dan worden je games gewoon gerendered op DirectX 11.
Moederborden hebben al heel lang geen onboard videokaart meer, je bedoelt de iGPU van de processor?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18
iBugged schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:14:
[...]

Moederborden hebben al heel lang geen onboard videokaart meer, je bedoelt de iGPU van de processor?
Je hebt gelijk, de iGPU van de CPU inderdaad.
Pagina: 1