Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PopCorn Time blokkeren in router

Pagina: 1
Acties:

• Justdoit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10 15:52
Beste Tweakers,

Thuis hebben wij glasvezel internet van KPN. Echter is deze verbinding zo matig dat wanneer er thuis door iemand Popcorn time wordt aangezet ik boven niet meer kan werken.

Ik ben draadloos verbonden met het internet via het stroomnet.

Is er een manier dat ik 'PCT' volledig kan uitschakelen via de router?
Ik heb hier thuis al aangekondigd dat als ze film willen kijken ze dat maar op een andere manier gaan doen.

Thx in advance!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:50
Geef even aan wat voor router je hebt, daarna kunnen we je verder helpen. Heb je zelf ook al wat gezocht ?
Of waar de oorzaak vandaan kan komen?

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat dit meer symtoombestrijding is dan de bestrijding van het eigenlijke probleem; ik zou eerder kijken of hetzelfde ook gebeurd als je torrents downloaden. Hetgeen popcorn time eigenlijk doet.

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:43
Wat voor een router gebruik je voor het internet? De meegeleverde Experia box?

Als je die gebruikt, zoek dan even rond in de router zelf door erop in te loggen op IP 192.168.2.254.

• Justdoit
Via torrents downloaden geeft geen problemen. Dan kan ik gewoon door blijven werken. Ik maak gebruik van de standaard experiabox en een sitecom 300n router. De sitecom is bedraad aangesloten en functioneert als "2e netwerk".

Uiteraard zelf ook al het een en ander uitgezocht maar ik kan niets vinden over het volledig uitschakelen van PCT.

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11 10:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Justdoit schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:36:
Thuis hebben wij glasvezel internet van KPN. Echter is deze verbinding zo matig dat wanneer er thuis door iemand Popcorn time wordt aangezet ik boven niet meer kan werken.

Ik ben draadloos verbonden met het internet via het stroomnet.
Wat betreft het eerste gedeelte: als je echt glasvezel hebt dan kan ik mij niet voorstellen (afhankelijk van waar je woont) dat je verbinding compleet ruk is op het moment dat andere mensen een film via Popcorn Time gaan kijken.

Het probleem zit dan ook zéér waarschijnlijk bij jouw verbinding die via het stroomnet gaat. Is de verbinding ook ruk als je via een ethernet kabel aan de router zit terwijl er een film gekeken wordt? Anders is het inderdaad zoals iemand hier al zegt 'symptoombestrijding'. En compleet onzinnig. Want dan ligt het niet aan PCT, maar aan je verbinding.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:20
Blokkeren is wel drastisch. Schaf dan een router aan met Quality of Service. Met Quality of Service kun je bepaalde verkeer verdelen, of juist de prioriteit verlagen op jouw netwerk.

Quality of Service (QoS) standaarden die u voor vrijwel elke taak laten selecteren hoeveel bandbreedte er voor wordt geprioriteerd. Zie http://www.pcworld.com/ar...better-home-networks.html of in NL http://nl.wikipedia.org/wiki/Quality_of_service
QoS geeft de mogelijkheid om de gegevensstromen in te delen naar hun belang voor de eigenaar/gebruiker. Een netwerk dat QoS biedt, kan bepaald verkeer dus voorrang geven (in snelheid en/of betrouwbaarheid) boven ander verkeer.

Verwijderd

Kan je ook eens een speedtest posten wanneer je netwerk niet actief is?
Zoals Vickiiee zegt zou je met glasvezel nog steeds voldoende moeten overhouden.

En wat bedoel je met 2de netwerk? En op welke router ben jij aangesloten?
Is je opstelling: Experiabox -> sitecom -> alle apparaten
of zit een deel aangesloten op de experiabox en een deel op de sitecom?

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Je kunt ook gewoon thuis afspreken om geen PCT meer te gebruiken...

Show me your moves.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Koninkje schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:48:
En dan zegt de ander "Nee" en dan is het klaar. Zo makkelijk gaat dat niet hoor

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-11 12:42

Fresh

nee is nee

Het verlagen van de DHT limit verlaagt de netwerkbelasting op de router (wat dus ook de verbinding matig maakt zoals je aangeeft). Ik zou het eens op 100 zetten en kijken wat dat doet (binnen Popcorn Time).

Hier een voorbeeld klik

• MuVo
Koninkje schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:48:
Dat is de eenvoudigste oplossing :) . Afstemmen dat als er gewerkt wordt geen PCT gebruikt wordt.

• Justdoit
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:47:
Kan je ook eens een speedtest posten wanneer je netwerk niet actief is?
Zoals Vickiiee zegt zou je met glasvezel nog steeds voldoende moeten overhouden.

En wat bedoel je met 2de netwerk? En op welke router ben jij aangesloten?
Is je opstelling: Experiabox -> sitecom -> alle apparaten
of zit een deel aangesloten op de experiabox en een deel op de sitecom?
Hierbij de speedtest vanaf mijn desktop die is aangesloten via het stroomnet. Dit is dus wanneer er niemand thuis is en er dus niemand zit te downloaden oid.
http://www.speedtest.net/my-result/4368216233

Het 2e netwerk is precies zo opgesteld zoals je aangeeft. Een deel zit aangesloten op de experiabox en een deel op de sitecom. voornamelijk zit ik via WIFI (smartphone, laptop, tablet) aangesloten op de sitecom omdat ik daar precies boven zit.

Even wat aanvullende info:

Ik woon in een vrij grote vrijstaande woning met muren van gewapend beton.

• Justdoit
MuVo schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:50:
[...]

Dat is de eenvoudigste oplossing :) . Afstemmen dat als er gewerkt wordt geen PCT gebruikt wordt.
Ik heb een puberbroertje en een puberzusje... vul de rest maar in als ik aangeef dat er geen film mag worden gekeken ;-)
Haswell schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:50:
Het verlagen van de DHT limit verlaagt de netwerkbelasting op de router (wat dus ook de verbinding matig maakt zoals je aangeeft). Ik zou het eens op 100 zetten en kijken wat dat doet (binnen Popcorn Time).

Hier een voorbeeld klik
Dank! Ga dit eens doorvoeren.

[ Voor 41% gewijzigd door Justdoit op 18-05-2015 14:55 ]

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Justdoit schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:53:
[...]

Het 2e netwerk is precies zo opgesteld zoals je aangeeft. Een deel zit aangesloten op de experiabox en een deel op de sitecom. voornamelijk zit ik via WIFI (smartphone, laptop, tablet) aangesloten op de sitecom omdat ik daar precies boven zit.

Ik woon in een vrij grote vrijstaande woning met muren van gewapend beton.
Die speedtest is niks mis mee, dat ziet er gewoon keurig uit! :D

Wat betreft je netwerk: als zij een film kijken via PCT, welk netwerk zitten ze dan op? Als je twee netwerken hebt? Of is het één groot netwerk en dient de sitecom e.d. alleen als range extender?

On a sidenote: gewapend beton? Woon je in een bunker? :o
Wat betreft dat gewapende beton nog even: als ik mij niet vergis zal dat ook de range van de Wifi niet ten goede komen. De staal die voor de wapening zorgt kan nog wel eens voor een slechte(re) verbinding zorgen.

• MuVo
Justdoit schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:54:
[...]

Ik heb een puberbroertje en een puberzusje... vul de rest maar in als ik aangeef dat er geen film mag worden gekeken ;-)
Aha, ik weet wel een workaround als ze PCT op een pc of laptop kijken. Installeer http://www.netlimiter.com/ Draait op de achtergrond, hiermee kun je het maximale netwerk bandbreedte instellen voor applicaties. Dus je kan PCT limiteren.

Alleen als jouw broertje en zusje hier achter komen en handig zijn kunnen ze het uitschakelen.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:54
Wacht even, jij woont als ik het goed begrijp thuis bij je ouders samen met een jonger broertje en zusje.
Vanuit mijn simpele gedachte ga ik er dan ook maar voor het gemak ervan uit dat je ouders de internetrekening betalen. Met alle respect, maar dan lijkt het me niet dat jij de aangewezen persoon bent die bepaalt wat wel en wat niet gedaan mag worden op het internet.

Wellicht dit eerst eens met je ouders bespreken. Al denk ik dat je het probleem niet bij PCT maar ergens anders moet gaan zoeken.

• Justdoit
Vickiieee schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:57:
[...]

Die speedtest is niks mis mee, dat ziet er gewoon keurig uit! :D

Wat betreft je netwerk: als zij een film kijken via PCT, welk netwerk zitten ze dan op? Als je twee netwerken hebt? Of is het één groot netwerk en dient de sitecom e.d. alleen als range extender?

On a sidenote: gewapend beton? Woon je in een bunker? :o
Wat betreft dat gewapende beton nog even: als ik mij niet vergis zal dat ook de range van de Wifi niet ten goede komen. De staal die voor de wapening zorgt kan nog wel eens voor een slechte(re) verbinding zorgen.
Klopt helemaal wat je zegt. Deze speedtest is wel vanaf een lijn waar 100mbit zou moeten doorvloeien. Alhoewel.. het gaat via het stroomnetwerk dus volgens mij mag ik echt niet klagen. :X

Volgens mij zitten zij dan op de experiabox. Die zit het dichtstbij. Ik heb daar voorheen al QoS ingeschakeld maar dat lijkt gewoon niet te werken.

Range van de experiabox (zit in de meterkast) is echt brak. De sitecom heeft een prima range maar ik zit daar ook maar 1 muur tussen. Helaas is het geen optie om kabels te trekken want de buizen die door het huis liggen schijnen te zijn verstopt door verschuivingen.. 8)7

• Justdoit
Audiowaste schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:09:
Wacht even, jij woont als ik het goed begrijp thuis bij je ouders samen met een jonger broertje en zusje.
Vanuit mijn simpele gedachte ga ik er dan ook maar voor het gemak ervan uit dat je ouders de internetrekening betalen. Met alle respect, maar dan lijkt het me niet dat jij de aangewezen persoon bent die bepaalt wat wel en wat niet gedaan mag worden op het internet.

Wellicht dit eerst eens met je ouders bespreken. Al denk ik dat je het probleem niet bij PCT maar ergens anders moet gaan zoeken.
Gelukkig betaal ik de internetrekening vanuit mijn onderneming en dus mag ik gelukkig ook bepalen wat er gedaan wordt met het internet. Het spelen van politieagentje binnenshuis wie wel en wie niet mag downloaden/streamen/spelletjes spelen heb ik helemaal geen zin in. Ik moet kunnen werken en dat is waar het om draait.

Het downloaden van torrents gaat prima als ik aan het werk ben dus vandaar deze "drastische maatregel".

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 22:55
Audiowaste schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:09:

Met alle respect, het lijkt mij niet dat jij de aangewezen persoon bent om hierover te oordelen. Irrelevant en offtopic.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb inmiddels de Sitecom N300 (die ik van mijn provider in bruikleen kreeg) eruit gemikt. Deze kon blijkbaar op een gegeven moment het aantal verbindingen niet meer aan.
Nu ik ben overgestapt op een TP-Link Archer C7, kwam ik erachter dat daar ook een functie in zit om de bandbreedte te begrenzen. Hiermee kun je IP's, IP-ranges, en zelfs bepaalde poorten tot een bepaalde bandbreedte begrenzen.

Die sitecom heeft dat sowieso niet (dan hoef je daar al niet meer te zoeken ;)), maar op een dergelijke manier zou je wel de beschikbare bandbreedte in huis kunnen verdelen.

[ Voor 24% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-05-2015 15:14 . Reden: Tijdens verzenden post al weer achterhaald ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

MarcoC schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:13:
[...]

Met alle respect, het lijkt mij niet dat jij de aangewezen persoon bent om hierover te oordelen. Irrelevant en offtopic.
Ik had net eenzelfde reactie staan in mijn post. Hier komen nu eenmaal mensen van alle leeftijden, en sommigen verstaan onder werken Call of Duty naast hun huiswerk van school. Dat is dan toch echt een geval waarbij de ouders het maar moeten regelen, in plaats van direct naar technische oplossingen te grijpen.

Ik heb het echter ook uit mijn post verwijderd, omdat het in dit geval misplaatst lijkt te zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 22:55
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:16:
[...]

Ik had net eenzelfde reactie staan in mijn post. Hier komen nu eenmaal mensen van alle leeftijden, en sommigen verstaan onder werken Call of Duty naast hun huiswerk van school. Dat is dan toch echt een geval waarbij de ouders het maar moeten regelen, in plaats van direct naar technische oplossingen te grijpen.

Ik heb het echter ook uit mijn post verwijderd, omdat het in dit geval misplaatst lijkt te zijn.
Wellicht wel, maar het vertroebelt de discussie terwijl deze wel erg interessant is :) .

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

DrivinUCrazy schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:16:
Hier komen nu eenmaal mensen van alle leeftijden, en sommigen verstaan onder werken Call of Duty naast hun huiswerk van school.
Ik heb vaak genoeg topics gezien die zeuren over andere gebruikers terwijl paps en mams de rekening betalen, maar nog nooit zoiets.. De TS is 23, ik neem aan dat je dan bij het woord "onderneming" ook gewoon echt een onderneming voor je kan zien?

Maargoed, kan je die Sitecom rotzooi vervangen? PCT zou niet zwaarder mogen zijn dan andere P2P programma's. Zoek in PCT even naar iets als Connection / Peer limit en stel deze in op een getal tussen de 25 en 35. Veel routers klappen dicht als er veel connecties worden gemaakt, al helemaal van die Sitecom meuk. Ook QoS wil helpen, en ik verwacht niet dat die router daar echt lekker aan doet.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 18-05-2015 15:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Audiowaste
Justdoit schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:13:
[...]

Gelukkig betaal ik de internetrekening vanuit mijn onderneming en dus mag ik gelukkig ook bepalen wat er gedaan wordt met het internet. Het spelen van politieagentje binnenshuis wie wel en wie niet mag downloaden/streamen/spelletjes spelen heb ik helemaal geen zin in. Ik moet kunnen werken en dat is waar het om draait.

Het downloaden van torrents gaat prima als ik aan het werk ben dus vandaar deze "drastische maatregel".
In dat geval mijn excuses voor de verkeerde aanname, wellicht was het handig geweest om dat te vermelden. Het blokkeren van PCT in de router is niet mogelijk.

Maar als ze gebruik maken van jouw wifi verbinding, is het dan geen optie om het wachtwoord te veranderen? Of gebruiken ze de vaste verbinding?

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Mensen kom op, houd het ontopic. Als jullie op het profiel van Justdoit gekeken hadden, dan hadden jullie kunnen zien dat hij Appontwikkelaar is. Dit zou hij dus prima vanuit huis kunnen doen als zijn werk. Heerlijk die vooroordelen gelijk.

De reactie van Audiowaste is dan ook compleet kansloos. Trekt voorbarig conclusies zonder dingen te weten en boort ook nog een ontzettend offtopic punt aan.

Anyway, voor Justdoit: heb je de mogelijkheid ergens te gaan zitten waar je bedraad op het internet kan? Met ethernetkabel? Dan zou je dat eens moeten doen en dan vragen of je broertje of zusje een film wil gaan kijken via PCT. Kijk wat er gebeurd en doe zo nodig nog een Speedtest. Het lijkt er namelijk op dat de Sitecom niet genoeg bandbreedte krijgt om een degelijke verbinding met jou in stand te houden. Als je dit test met een kabel weet je het gelijk. Dan zou het probleem of bij de Experiabox moeten liggen, of bij de Sitecom.

• Justdoit
D4NG3R schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:18:
[...]

Ik heb vaak genoeg topics gezien die zeuren over andere gebruikers terwijl paps en mams de rekening betalen, maar nog nooit zoiets.. De TS is 23, ik neem aan dat je dan bij het woord "onderneming" ook gewoon echt een onderneming voor je kan zien?

Maargoed, kan je die Sitecom rotzooi vervangen? PCT zou niet zwaarder mogen zijn dan andere P2P programma's. Zoek in PCT even naar iets als Connection / Peer limit en stel deze in op een getal tussen de 25 en 35. Veel routers klappen dicht als er veel connecties worden gemaakt, al helemaal van die Sitecom meuk. Ook QoS wil helpen, en ik verwacht niet dat die router daar echt lekker aan doet.
Het is een serieuze onderneming die onderhand alweer 3 jaar geregistreerd staat. Dus ja, het is echt een onderneming ;-).

Dank iig voor de reactie. Ik heb inderdaad binnen PCT de DHT en Maximum connections op 30 gezet.

Zoals ik uit bovenstaande reacties ook begrijp is dat ik beter een nieuwe router kan aanschaffen omdat de sitecom alweer redelijk verouderd is?

Verwijderd

Overschakelen naar 1 router (bij voorkeur iets beters als die sitecom), experiabox puur als modem gebruiken en alles dus laten afhandelen door je nieuwe router.
Op die nieuwe router dd-wrt installeren (lijst van compatible routers vind je op site van dd-wrt) en daar kan je QoS instellen en een algemene bandwidth limit per user. (wil je per user een verschillende bandwith limit zal je de betalende versie van dd-wrt moeten aanschaffen). En via QoS kan je prioriteit geven aan dingen die voor jou belangrijk zijn.

edit: voor je wifi range uit te breiden gewoon access points gebruiken (je kan wss wel je sitecom instellen als access point). Je haalt veel meer voordeel door alles via 1 router te laten lopen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 15:23 ]

• Audiowaste
MarcoC schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:13:
[...]

Klopt, ik ben niet de aangewezen persoon. Echter als er iets niet vermeld wordt, dan gaan mensen automatisch reageren op basis van aannames. Het is dan ook alles behalve irrelevant en offtopic. Het moet ook niet zo zijn dat één van zijn ouders over een uur een topic hier opent: "onze zoon heeft PCT geblokkeerd, hoe kunnen we dat ongedaan maken?".

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik denk dat je het probleem op de verkeerde manier benaderd. Daarbij geloof ik niet dat popcorn time je netwerk plat legt en torrents niet?

Probeer eens met 3 pc's torrents te downloaden en tegelijk gebruik te maken van je pc, dan zul je ook tegen problemen aanlopen.

Wat je beter kan doen is zorgen voor een betere verbinding, bijvoorbeeld d.m.v. een homeplug?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Justdoit schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:21:
Zoals ik uit bovenstaande reacties ook begrijp is dat ik beter een nieuwe router kan aanschaffen omdat de sitecom alweer redelijk verouderd is?
Verouderd? Nee. Sitecom is gewoon meuk, prima voor een huis-tuin- en keuken gebruiker maar niet als er P2P overheen moet gaan of veel word gedownload en gestreamed. Netgear, TP-Link en Asus maken prima routers om er een paar op te noemen. Hier thuis gebruik ik bijvoorbeeld de pricewatch: Netgear WNDR3700 (Versie 4! Oudere versies zijn een stuk trager - maar nog steeds goed -) waar ik eventueel nog opensource software op kan knallen als ik het wil (zie hierboven).

• Justdoit
Vickiieee schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:21:
Mensen kom op, houd het ontopic. Als jullie op het profiel van Justdoit gekeken hadden, dan hadden jullie kunnen zien dat hij Appontwikkelaar is. Dit zou hij dus prima vanuit huis kunnen doen als zijn werk. Heerlijk die vooroordelen gelijk.

De reactie van Audiowaste is dan ook compleet kansloos. Trekt voorbarig conclusies zonder dingen te weten en boort ook nog een ontzettend offtopic punt aan.

Anyway, voor Justdoit: heb je de mogelijkheid ergens te gaan zitten waar je bedraad op het internet kan? Met ethernetkabel? Dan zou je dat eens moeten doen en dan vragen of je broertje of zusje een film wil gaan kijken via PCT. Kijk wat er gebeurd en doe zo nodig nog een Speedtest. Het lijkt er namelijk op dat de Sitecom niet genoeg bandbreedte krijgt om een degelijke verbinding met jou in stand te houden. Als je dit test met een kabel weet je het gelijk. Dan zou het probleem of bij de Experiabox moeten liggen, of bij de Sitecom.
Dank, ga dit eens testen!
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:22:
Overschakelen naar 1 router (bij voorkeur iets beters als die sitecom), experiabox puur als modem gebruiken en alles dus laten afhandelen door je nieuwe router.
Op die nieuwe router dd-wrt installeren (lijst van compatible routers vind je op site van dd-wrt) en daar kan je QoS instellen en een algemene bandwidth limit per user. (wil je per user een verschillende bandwith limit zal je de betalende versie van dd-wrt moeten aanschaffen). En via QoS kan je prioriteit geven aan dingen die voor jou belangrijk zijn.

edit: voor je wifi range uit te breiden gewoon access points gebruiken (je kan wss wel je sitecom instellen als access point). Je haalt veel meer voordeel door alles via 1 router te laten lopen ;)
Uitstekend. Ik zal hier eens naar gaan kijken! Dank! _/-\o_

• johnkeates
  • Laatst online: 04-07 16:30
Voor de volledigheid: PCT uitschakelen gaat je niet lukken, Torrent ook niet. Dat komt omdat PCT torrent gebruikt, en torrent flink veel updates gehad heeft om juist het blokkeren te verhinderen.

Los zoals aangegeven je netwerkproblemen op, en alles komt goed.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Andere optie: Vraag je medebewoners gewoon een film 'normaal' (:+) te Torrenten of nog beter; neem een abbo op een dienst als Netflix?

Is een 2e internetabbo alleen voor jouw onderneming trouwens geen optie?

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 18-05-2015 15:29 ]

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
D4NG3R schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:28:
Andere optie: Vraag je medebewoners gewoon een film 'normaal' (:+) te Torrenten of nog beter; neem een abbo op een dienst als Netflix?

Dit lijkt me ook erg handig wegens mogelijke aansprakelijkheid van de onderneming voor gepopcorntime door derden ;)

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• Justdoit
Dank voor alle reacties. Ik zal gaan kijken naar mijn netwerkproblemen zoals hierboven beschreven.
D4NG3R schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:28:

Netflix is in dit opzicht te traag met het toevoegen van films en series. Vind ik dus zonde om m'n ouders / broertjes / zusje te laten aanschaffen als het via torrents altijd sneller en beter gaat.

Verwijderd

Hierboven wordt een aantal keer genoemd, dat er geen QoS functie op Sitecom routers zit. Ik zie geen exact model genoemd (routermodel begint met WL- of WLR-), maar voor de meeste modellen is dit niet het geval. Mocht je daarmee nog een poging willen wagen, de functie is bij de meeste router te vinden onder Advanced Settings.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 19:12
Is het niet mogelijk om een Gasten-netwerk aan te zetten? Over het algemeen is daar de snelheid ook gelijk beperkt.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die Sitecom ondersteunt wel een Guest netwerk, maar zover ik weet zit daar dan geen limiter op.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:21
Ik gebruik voor dat soort problemen een router waarbij ik mijn VLANS volledig verschillend kan configureren. (In mijn geval een Edgerouter)

Op mijn gasten netwerk heb ik een hoop zaken geblokkeerd via OpenDNS, met een extra regel dat alle communicatie op poort 53 ook naar OpenDNS gaat. (Om te voorkomen dat mensen hun eigen DNS server instellen). Dit houdt al een hoop verkeer tegen, het is nooit waterdicht, maar het filtert al veel.
Torrent sites, porno, adware en ander bandbreedte vretend spul zijn bij mij zo goed als onbereikbaar.

Daarnaast heb ik natuurlijk ook een redelijk uitgebreide QoS (Traffic-Shaper) die onderscheid maakt tussen VLANS en type verkeer.

In jouw geval kan ik me voorstellen dat je zelfs zonder VLAN's uit kan en QoS gewoon per MAC of IP adres kan toepassen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Justdoit schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:54:
[...]
Ik heb een puberbroertje en een puberzusje... vul de rest maar in als ik aangeef dat er geen film mag worden gekeken
Justdoit schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:13:
[...]
Tja.. volgens mij is het heel simpel. Jouw onderneming betaalt de verbinding, en jij bent er afhankelijk van.

Waarom knal je je puberbroertje en puberzusje niet van jouw verbinding af als ze niet willen luisteren? Dat heeft niks te maken met politieagentje spelen. Jouw verbinding, jouw regels...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Justdoit
Question Mark schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:52:
[...]

[...]

Tja.. volgens mij is het heel simpel. Jouw onderneming betaalt de verbinding, en jij bent er afhankelijk van.

Waarom knal je je puberbroertje en puberzusje niet van jouw verbinding af als ze niet willen luisteren? Dat heeft niks te maken met politieagentje spelen. Jouw verbinding, jouw regels...
Het is helaas niet zo makkelijk. Als ik iemand ga afsluiten van het netwerk dan krijg ik geheid naar m'n hoofd gesmeten dat ik lekker op mezelf moet gaan wonen dan. En laat dat nu net ff geen optie zijn. Het knijpen / limiteren van de verbinding(en) daarintegen werkt vooralsnog ff prima. Gisteren heb ik PCT ingesteld op maximaal 30 verbindingen en heb nog geen last ervaren. Van de week ga ik wel even kijken naar een andere router zoals hierboven aangegeven.

Waar zou ik deze router het beste kunnen plaatsen? In de meterkast? Daar ver vanaf? Ik heb het probleem dat er geen kabels getrokken kunnen worden i.v.m. kapotte buizen door het huis.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Wat een nutteloze discussie over iets wat er amper toe doet jongens! Meneer de TS heeft een technisch probleem. We zitten hier op een technisch forum. Het zou jullie in feite geen zak uit mogen maken wie de verdinging betaalt. Help hem met een technische oplossing...

...en waarom?

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:21
Justdoit schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:11:
[...]
Waar zou ik deze router het beste kunnen plaatsen? In de meterkast? Daar ver vanaf? Ik heb het probleem dat er geen kabels getrokken kunnen worden i.v.m. kapotte buizen door het huis.
Op de plek waar je huidige router nu al staat. Wat is daar mis mee?

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
We lossen hier met elkaar problemen op van technische en niet technische aard.
Vaak weten mensen niet wat ze willen, als voorbeeld de TS die zijn internetverbinding in goede conditie wilde houden maar in plaats daarvan een verzoek deed tot helpen PCT te blokkeren.
Als we hier als robot's simpelweg antwoord geven op zulke vragen in plaats van als mensen meningen hebben en meedenken met het daadwerkelijke probleem zou het mijn inziens de kwaliteit van het forum omlaag halen.

Ik ben het er wel mee eens dat 'jij betaald niet dus jij bepaald niet' niet tot de discussie of oplossing behoort. Maar overleg met medebewoners is echt geen rare suggestie.

De plaatsing van de router ligt aan te veel factoren om daar zomaar antwoord op te geven.

Kijk welke locaties je beschikbaar hebt (liefst bedraad via netwerkkabel) en kijk naar welk bereik er in huis moet zijn, locatie van de overige vertrekken, vloeren plafonds en muren en de dikte/bewapening ervan. Desnoods kan je op meerdere locaties acces points neerzetten en op een centrale KABEL locatie een router.

Stel dat je punt A B en C hebt en de meterkast punt D, als je modem bij punt D zit en je hebt kabels naar A B en C dan kan je bijvoorbeeld je router in de meterkast laten en op punt A B C 1 of meerdere AP's neerzetten. Je kan in plaats daarvan ook op locatie A B of C de router plaatsen maar als je dan nog andere apparatuur bedraad wil aansluiten (switches/ap's included) moet dat vanaf router lokatie of er moet ook weer een kabel van die locatie terug naar de meterkast (2 kabels dus) zodat je via de meterkast de andere lokaties weer kan bereiken.

ps. Een gat boren door een muur plafond of vloer is zelfs met gewapend beton geen gek idee, prima weg te werken, en wellicht kan dat je enorm helpen met je netwerk structuur in huis.

[ Voor 47% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 19-05-2015 16:38 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Younes schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:11:
Wat een nutteloze discussie over iets wat er amper toe doet jongens! Meneer de TS heeft een technisch probleem. We zitten hier op een technisch forum. Het zou jullie in feite geen zak uit mogen maken wie de verdinging betaalt. Help hem met een technische oplossing...
TS heeft een probleem, maar ook al is het een technische, dat wil nog niet zeggen dat een technische oplossing het beste gaat werken, al helemaal niet als TS zelf niet zo technisch onderlegd is en de kans groot is dat de pubers in kwestie er gewoon omheen werken. Als het probleem door gedrag komt moet je dat gedrag aanpassen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1