Webhosting ervaringen gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01
Ik zit nu bij een webhoster en heb daar een reseller pakket, heb daar 4 domeinen geregistreerd inclusief webhosting.
Een van de belangrijkste functionaliteit is het kunnen gebruiken van een forwarder van de mail.

Bij registraties op websites maak ik altijd gebruik van de naam van de site. bijvoorbeeld tweakers@mijndomein.nl dit is uiteraard geen bestaand account op mijn domein maar door middel van een default forwarder komt dat in mijn gmail terecht.
Nu heeft mijn hoster helaas een een nieuwe spamfilter geplaatst die uitgaande mail checkt en hierdoor komen veel mails niet meer aan omdat ze geblokkeerd worden door de spam filter.

Ben nu aan het rond zoeken maar zie echt door de bomen het bos niet meer in hoster land.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Neem aan dat je bij Versio zit, ben daar een tijd geleden ook weg gegaan vanwege de slechte service die ze bieden. Heb nu zelf dedicated servers aangeschaft en host daar zelf alle sites, mailserver, en DNS management op. Dit kun je ook gaan doen als je weet hoe je met zo'n omgeving om moet gaan natuurlijk. Komt veel bij kijken dan, als je kijkt naar het opzetten, updaten, verbeteren etc.

Als dit je niet iets lijkt, kun je eens kijken naar antagonist, transIP of True. Managed hosting of gewoon een hosting + mail pakket kun je vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Kan je niet beter ergens gewoon een mailserver gebruiken? Ik gebruik hiervoor zelf Google apps. Dit is helaas niet meer gratis voor nieuwe gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je kan dan toch tegen de hoster zeggen tweakers@gmail.com graag doorlaten in spam filter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrChillax schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:17:
Als dit je niet iets lijkt, kun je eens kijken naar antagonist, transIP of True. Managed hosting of gewoon een hosting + mail pakket kun je vergelijken.
Transip doet geen 'managed' servers aanbieden. Dat besteden zij uit aan een onderlinge partner, https://vservs.com/

Het klopt dat versio een spam filter in gebruik heeft genomen. Dat is om het aantal spam emails dat verstuurd wordt aan gehackte websites, tegen te gaan. Weet je hoeveel tijd het kost om per server deze uit een public RBL lijst te halen ? 8)7

Je kunt versio niet echt verantwoordelijk houden dat mensen hun websites niet bijwerken, deze worden gehacked, op waarop bakken met spam verstuurd wordt, en dat versio hier op server niveau iets inbouwd. Neem eens contact op met support en vraag eens of wat je wil gewoon mogelijk is. Ik weet dat ze nogal grof te werk kunnen gaan maar als je gewoon beleefd je support kwestie neerlegt, dan zijn ze echtwel bereid je te helpen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01
MrChillax schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:17:
Neem aan dat je bij Versio zit, ben daar een tijd geleden ook weg gegaan vanwege de slechte service die ze bieden. Heb nu zelf dedicated servers aangeschaft en host daar zelf alle sites, mailserver, en DNS management op. Dit kun je ook gaan doen als je weet hoe je met zo'n omgeving om moet gaan natuurlijk. Komt veel bij kijken dan, als je kijkt naar het opzetten, updaten, verbeteren etc.

Nee ik zit niet bij Versio al was ik wel aan het kijken om daar heen te switchen echter lijkt me dat nu geen goed idee :)
pacificocean schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:13:
Kan je niet beter ergens gewoon een mailserver gebruiken? Ik gebruik hiervoor zelf Google apps. Dit is helaas niet meer gratis voor nieuwe gebruikers.
In principe heb ik een mail server bij mijn hoster natuurlijk :)
caanova1984 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:22:
Je kan dan toch tegen de hoster zeggen tweakers@gmail.com graag doorlaten in spam filter ?
Dat heb ik gevraagd maar zij geven aan dat dit een security risico is, wat ik op zich wel begrijp.

Ik weet nu in ieder geval wel waar mijn probleem zit en heb nu ook een workaround.

De manier hoe ik het had opgezet was als volgt:
Ik heb een eigen domein mijndomein.nl hier zijn geen mail account aangemaakt.
In het admin panel heb ik een Default Address ingesteld naar mijn Gmail
Bij bijvoorbeeld de registratie op tweakers maak ik gebruik van het adres tweakers@mijndomein.nl
Ik krijg bijvoorbeeld een mail van noreply@tweakers.net
Aangezien het mijndomein mail adres niet bestaat wordt dat geforward naar mijn Gmail.

Dit werkte uitstekend tot de spam filter werd geïnstalleerd.
Nu wordt de mail van noreply@tweakers.net tijdens de forward naar mijn Gmail (dat gaat van mijndomein naar extern dus door de spam filter) geblokkeerd omdat het account noreply niet bestaat op de mailserver van tweakers.net.

Hierdoor komt sommige mail wel binnen en sommige niet.

Wat ik nu heb gedaan is een account aangemaakt op mijndomein.nl en die als Default Address ingesteld.
Deze kan ik dan weer via POP3 ophalen vanuit mijn Gmail.
Het nadeel is dat het allemaal niet meer zo realtime is als dat het was.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:58
Een forwarder is inderdaad niet aan te raden. Veel hosting providers maken gebruik van Directadmin, deze geven zelf ook aan dat het niet aan te raden is om een forwarder in te stellen. Zie:
http://help.directadmin.com/item.php?id=471

Zoals Tijntje aangeeft is het inderdaad beter om gewoon een POP mailaccount aan te maken en deze vanuit Gmail op te halen. Inderdaad zal Gmail slechts om de x minuten de mail ophalen en de mail niet meer Live binnenkomen, maar het is wel een stuk betrouwbaarder.
Pagina: 1