Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Cookie melding bannervrij

Pagina: 1
Acties:

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:28
Ondanks dat ik banner-vrij abbo heb, en banners uit heb staan, kreeg ik toch de cookie melding. Dit lijkt mij onnodig, ik krijg immers toch geen cookies neem ik aan? (Zo wel, dan is dat een bug op zichzelf, brain75 in 'plan: Waarom heeft Tweakers weer een cookiemuur?' ).

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:42
je krijgt dan wel geen banners, maar mogelijk wel analytics cookies geserveerd.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:38

crisp

Devver

Pixelated

Zelfs met een bannervrij abonnement kunnen wij niet garanderen dat je geen tracking cookies krijgt van derde partijen. Denk bijvoorbeeld aan youtube embeds op het forum (of zelfs externe plaatjes).

Daarom moet je ook als abonnee de cookiemelding accepteren...

Intentionally left blank

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:28
Ooh riiight. Dat maakt de hele cookie wet helemaal brak. Het idee dat je websites er toe aanzet een cookie vrije maar wel functionerende site te laten maken is leuk bedacht, maar in de praktijk dus 100% onmogelijk zelfs bij een bannervrij abonnement..... 8)7

Het hele systeem was al brak, immers, ik heb in mijn browser perfect de opties cookies te blokkeren, maar juist omdat veel websites cookies gebruiken om het accepteren van de cookiemuur bij te houden (want ja, dat is de hele definitie van een cookie, enige vorm van informatie bijhouden over een bezoeker), wordt ik nu bij veel websites standaard tegengehouden als ik cookies blokkeer.

Maar goed, weinig aan te doen dus, case closed. |:(

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:38

crisp

Devver

Pixelated

Wij vinden het ook niet minder vervelend voor wat het waard is...

Intentionally left blank