Voor het aanmaken van een bedrijf - dat gaat op zich vrij vlot, daar zie ik nu niet direct problemen.
Een boekhouder kan je daar vrij snel mee helpen - reeds gemaakte werk kan vaak ook wel ingebracht worden. Hell - zelfs een bestaande computer moet ook nog wel lukken.
Maar een idee van je inkomsten/kosten ga je toch wel moeten hebben, afkomen met een financieel plan van:
Ik ga ervanuit dat de eerste maand wanneer die uitkomt er wel een flink bedrag uitkomt maar het daarna minder wordt met de maand.
Ik betaal men team pas wanneer de game uit is en daar krijgen ze een % van.
Gaat nu niet echt goed overkomen.
Ik zie dus eerder problemen hoe je "team" in je bedrijf te integreren of hoe de bestaande overeenkomsten zijn opgemaakt.
*Want stel nu dat je je game niet uitbrengt en iemand stuurt je nu een factuur voor zijn geleverde prestaties? => is dat afgedekt
*Je team krijgt een % ... van de totale omzet? of van je inkomsten na de fees van steam?
*Hoe zit het met het eigendomsrecht/auteursrecht van de code? => als dat niet in orde is en het spel blijkt populairder te zijn dan verwacht, dan kan iemand wel eens meer centen gaan eisen en dan wordt het voor jou lastig om daar mee om te gaan.
*Wat als iemand afhaakt? => hoe wordt die dan vergoed, nog altijd een %? een vaste fee?
Kortom, is die overeenkomst een beetje goed doordacht geweest?
Want dat gaat je maken of kraken.
Beter is ook om daar nu uitsluitsel over te krijgen en het in orde te maken.
Als nu iemand wegvalt je moet die code herschrijven - dan is dat niet echt een ramp. Het wordt een pak lastiger eenmaal er geld is binnengekomen.