PC speakers

Pagina: 1
Acties:

• skdevil
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-02 21:57
Ik zoek een?
Speakerset, liefst 2.0 gezien ik niet echt een grote fan van een losse subwoofer ben. Ik heb altijd gebruik gemaakt van de Logitech Z-10 en was hier uiterst tevreden over.

Wat is je budget?
max 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Bose Companion 2 Series III,Teufel Concept B 20 Mk2 of de Edifier C2XD echter losse subwoofer >:)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Grotendeels voor gaming en muziek, kleine ruimte. Hoeft niet extreem hard te gaan als het maar mooi en zuiver is.

Ik hoop dat wellicht iemand ervaring heeft met de eerder genoemde speakers zodat ik met die informatie snel een keuze kan maken.

Alvast bedankt!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:26

Esumontere

Floep, banaan.

Oke. Wat wil je precies weten?

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-02 10:14
Wellicht ook een optie voor je zijn de M-Audio AV40. Erg nette starter monitors voor PC en geven voor het geld erg mooi geluid. Het zijn echter geen bass monsters, daarom heten ze ook monitoren. Klonk naar mijn mening in ieder geval beter als de Bose Companion 2.

pricewatch: M-Audio Studiophile AV 40

GTA VI - All aboard the hype train!!

• skdevil
Welke ik het best kan aanschaffen binnen mijn budget.

• skdevil
Sir_Hendro schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:22:
Wellicht ook een optie voor je zijn de M-Audio AV40. Erg nette starter monitors voor PC en geven voor het geld erg mooi geluid. Het zijn echter geen bass monsters, daarom heten ze ook monitoren. Klonk naar mijn mening in ieder geval beter als de Bose Companion 2.

Bedankt! Ik zal hier ook even naar kijken.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:26

Esumontere

Floep, banaan.

Sir_Hendro schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:22:

Die zijn niet meer verkrijgbaar...

• Sir_Hendro
Esumontere schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:50:
[...]

Die zijn niet meer verkrijgbaar...
Direct leverbaar:

http://www.thomann.de/nl/... Studiophile&origin=boost

alhoewel niet de goedkoopste. Ik het ze zelf voor 100,- gekocht bij de Saturn een jaartje geleden.

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Hendro op 18-05-2015 15:34 ]

• skdevil
Zag ze inderdaad ook nog wel beschikbaar bij sommige webshops, echter zijn ze qua omvang nogal flink.
Liefst wil ik het een beetje compact houden, zeg maar Z10 formaat en liefst nog wat kleiner.
Heb niet extreem veel ruimte helaas.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Ga naar een goede hi-fi shop. In de buurt En beluister eens een speakers in je budger. Ik ben juist toen van satalietjes naar monitors gegaan.

• thebjorno
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10-2025
uitzoeken van een speakersetje is gewoon heel persoonlijk de een kan dit setje weer geweldig vinden de ander vindt die weer beter, het beste blijft inderdaad om gewoon eens een hi-fi shop in de buurt op te zoeken probeer eens wat. kijk eens rond op internet misschien staat het setje wat jij wil weer goedkoper daar. ook in de mediamarkt mag je de speakers uit testen met eigen muziek!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-01 10:09
Zit zelf ook te kijken naar boxen van rond de 100 euro. Denk dat ik voor de teufel b20 mk2 ga. Maar blijf hier ff kijken of er nog iemand met iets anders leuks langskomt.

• skdevil
multynoob schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:51:
Zit zelf ook te kijken naar boxen van rond de 100 euro. Denk dat ik voor de teufel b20 mk2 ga. Maar blijf hier ff kijken of er nog iemand met iets anders leuks langskomt.
Ja ik denk dat dit die het voor mij ook worden, mede vanwege het formaat.
Zou op zich wel monitors willen maar de ruimte niet voor helaas.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
skdevil schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:07:
[...]

Ja ik denk dat dit die het voor mij ook worden, mede vanwege het formaat.
Zou op zich wel monitors willen maar de ruimte niet voor helaas.
Ik zou zeker voor gaming toch voor de monitoren gaat klinkt misschien gek maar door de betere bassweergave zijn voetstappen stukken beter te horen waar ze zitten. Als je mooi geluid wilt zijn monitoren haast onvermijdelijk, ik vond het zelf de meerprijs van een nieuw bureau zelfs meer dan waard. En als breedte het probleem is dan zijn ze maar 3cm breder dan de teufel b20.

[ Voor 6% gewijzigd door Kevin1Smid op 18-05-2015 21:32 ]

• skdevil
multynoob schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:51:
Ik ben toch voor de teufels gegaan, kon ze voor een leuk bedrag overnemen van iemand.
Ze zijn elke cent waard, top geluid wat er uit komt en zeker een aanrader!

• Sir_Hendro
Ik heb destijds de M-Audio AV40, Bose Companion 2 en de Creative T20 naast elkaar beluisterd. De Bose heeft best indrukwekkend laag bereik voor de omvang maar vergeleken met de T20 van Creative hoor je wel dat de hele range niet goed naar voren komt. Het is bij de Bose vooral midden laag en hoog waar de Creative een meer compleet beeld geeft maar minder indrukwekkende bass. Hiermee wil ik zeggen:

- Bose Companion 2 is voor films en games.
- Creative T20 is voor muziek.

De AV40 overigens is een hele neutrale monitor set. De bass is dus standaard ook erg rustig maar kan wel redelijk wat leveren. Het is echter wel bass die je van dit formaat verwacht dus niks bijzonders ofzo zoals bij de Bose die wel indrukwekkend is voor het formaat. Hiermee bedoel ik verder niet dat de Bose betere bass heeft als de AV40 maar dus in verhouding tot het formaat van de speakers wel ;)

Pagina: 1