Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Modem wel verbinding met switch, maar niet met pc.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb hier een cisco epc3925 modem staan die met een kabel verbonden is met een Sweex switch. Vanuit de switch heb ik mijn pc met een kabel verbonden. Maar als ik de kabel uit de switch haal en in de Cisco modem plaats gaan er lampjes branden en is er geen verbinding tussen de modem en de pc. Ook als ik de kabel in dezelfde uitgang plaats als de kabel naar de switch (die dus wel werkt).

Ik wil de switch naar boven slepen zodat ik daar een paar netwerkkabels door die verdieping kan leggen en op de beneden verdieping (waar de modem nu staat) een aantal netwerkkabels uit de modem naar pc's en laptops trekken.

Maar als ik niet mijn pc direct met de modem kan verbinden lijkt dat een lastige klus te worden.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 22:19

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heb je een fixed IP adres voor je PC ingesteld?
Wat is de IP configuratie van je PC als je wel internet hebt (verbonden via de switch dus)?
Kun je je modem pingen als je via de switch verbonden bent?
Wat is het IP adres van je modem? Dit zou de default gateway op je PC moeten zijn.
Kun je je modem pingen, op hetzelfde IP adres, als je direct op het modem aangesloten bent?
Een andere netwerk kabel geprobeerd?
Als je je PC direct op je modem aansluit: eerst modem even uitzetten, weer aanzetten en DAN pas de PC aanzetten. Wat gebeurt er dan?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-11 21:17

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Tja als het enkel de kabel is met de switch lijkt het op een cross/straight kabel verhaal.

Verder ben ik idd benieuwd naar je IP instellingen, zowel met als zonder switch ertussen.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:50
compjunkie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:12:
Tja als het enkel de kabel is met de switch lijkt het op een cross/straight kabel verhaal.

Verder ben ik idd benieuwd naar je IP instellingen, zowel met als zonder switch ertussen.
Dit maakt tegenwoordig eigenlijk niet meer uit (door Auto MDI-X) en het feit dat hij aangeeft dat er gewoon lampjes gaan branden betekent eigenlijk al dat er een link is tussen PC en modem. Ik gok zelf op IP settings.

Edit: of dat DHCP op een manier uitstaat op het modem.

[ Voor 5% gewijzigd door tomdabom op 18-05-2015 14:43 ]

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-11 21:17

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

tomdabom schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:43:
[...]

Dit maakt tegenwoordig eigenlijk niet meer uit (door Auto MDI-X) en het feit dat hij aangeeft dat er gewoon lampjes gaan branden betekent eigenlijk al dat er een link is tussen PC en modem. Ik gok zelf op IP settings.

Edit: of dat DHCP op een manier uitstaat op het modem.
Tja weet jij veel hou oud die pc van hem is ;)

Maar ik geef je wel gelijk, zou het eigenlijk niet mogen zijn.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11 09:13
tomdabom schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:43:
[...]

Dit maakt tegenwoordig eigenlijk niet meer uit (door Auto MDI-X) en het feit dat hij aangeeft dat er gewoon lampjes gaan branden betekent eigenlijk al dat er een link is tussen PC en modem.
Dus eigenlijk heb je met moderne apparatuur heden ten dagen nooit nog een cross cable nodig?

• tomdabom
DenBeke schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:17:
[...]

Dus eigenlijk heb je met moderne apparatuur heden ten dagen nooit nog een cross cable nodig?
Infeite niet nee. Daarom werkt een cross ook gewoon als straight en kun je dus gewoon je PC bijvoorbeeld verbinden aan een switch met een cross.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
DenBeke schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:17:
[...]

Al jaren niet meer ;)

TS: de lampjes gaan wel branden als je de pc op het modem aansluit? Staat er misschien een fixed ip ingesteld, als je pc wel ingestelt staat om een dynamisch ip te vragen zou ik het modem even een reset geven naar fabriekssettings.

Fixing things to the breaking point...

• tomdabom
RGAT schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:25:
[...]

Al jaren niet meer ;)

TS: de lampjes gaan wel branden als je de pc op het modem aansluit? Staat er misschien een fixed ip ingesteld, als je pc wel ingestelt staat om een dynamisch ip te vragen zou ik het modem even een reset geven naar fabriekssettings.
Zoals al aangegeven in de vorige posts :)

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11 09:13
tomdabom schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:24:
[...]

Infeite niet nee. Daarom werkt een cross ook gewoon als straight en kun je dus gewoon je PC bijvoorbeeld verbinden aan een switch met een cross.
Oké, dan heb ik teveel oude artikels gelezen blijkbaar. Moet ik dus geen rekening houden met cross cables bij het aanleggen van een bekabeld netwerk in huis...
Bedankt voor de verduidelijking.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het kan zijn dat de EPC 1Gbps probeert te regelen en de Sweex niet. Stel dat je PC 1Gbps moet kunnen maar de kabel niet goed is of de NIC lam is, dan kan je eindeloze issues houden. NIC op 10mbps half-duplex forceren en test of het dan wel werkt, kan je daarna in stapjes verhogen tot het niet meer werkt.
Pagina: 1