Toon posts:

LG G2 onverklaarbare barst 3 dagen na schermreparatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardWolters
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14-10 19:44
Ik heb op vrijdag een nieuwe scherm gekregen in mijn LG G2 bij de plaatselijke schermreparateur. Een origineel LG G2 scherm (kostte 139 euro).

Gister avond heb ik nog op mijn telefoon gezeten voor het slapen gaan naast mijn bed gelegd, toen was er niks mee aan de hand.

Vanochtend toen ik wakker werd en ik mijn telefoon pakte merkt ik na 15 seconden gebruiken dat er een enkele barst in zit. Die vanaf midden onder naar boven loopt en dan halverwege het scherm naar links loopt en daar bij de rand weer ophoudt.

Ik ben toen direct terug gegaan naar de plaatselijke reparateur die zegt dat het wel druk, stoot of val schade moet zijn (naast de barst is nergens ook maar enige vorm van schade), want het enige wat hij heeft gedaan is het nieuwe schermcomponent erop schroeven (hij heeft me laten ziet dat is een redelijk groot onderdeel ook met de rand enzo). Van te strak gezet of iets dergelijks kan volgens hem geen sprake van zijn. Hij zegt dat ik na een LG service punt moet gaan en zeggen mijn mobiel is opeens zo. Vervolgens ben ik naar het LG servicepunt gefietst, maar deze is pas om 13:00 open.

Ik heb twee vragen:

1: Wat kunnen mogelijke oorzaken zijn van de barst? Ik kan me niet voorstellen dat ik in die 15 seconden te hard gedrukt heb.

2: Wat kan ik het beste doen? Naar het LG servicepunt, naar belsimpel waar ik de telefoon vandaan heb of terug naar de plaatselijke reparateur en stennis lopen trappen dat hij het wel moet repareren omdat het wel zijn schuld is (hij leek hier totaal niet toe bereid)

PS: Ik heb geprobeerd een foto te maken met de selfiecamera van mijn laptop, maar de kwaliteit is te slecht om met jullie te delen. Ik heb momenteel geen andere camera.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

De fabrikant heeft in feite geen verplichtingen richting jou dus in eerste instantie zal je naar de winkel moeten waar je deze gekocht hebt. Maar die zal je weer terug verwijzen naar de schermreparateur. Zij zullen het (waarschijnlijk terecht) op een ondeugdelijke reparatie gooien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardWolters
Bedankt voor je snelle reactie!

Wat kan ik dan het beste tegen mijn reparateur zeggen denk je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-06 22:49
Jou woord tegen het woord van de reparateur. Als er iets met het repareren mis zou gegaan zijn, dan zou je meer schade moeten hebben dan slechts een barst. Is het alleen een scheur in het glas, en is het beeld verder nog prima, en werken de aanrakingen ook prima?
Te strak gezet kan inderdaad geen sprake van zijn. Daarnaast wordt het scherm er niet op geschroefd, maar geplakt.
Of het scherm is van zeer slechte kwaliteit, of je hebt er toch iets mee gedaan. Maar zoals ik al zei: jou woord tegen zijn woord. Als het een koppig mannetje is, heb je helaas dikke pech.
Mag ik vragen wat je in totaal hebt betaald?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:17

BaRF

bijna kerst

GerardWolters schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:01:
Gister avond heb ik nog op mijn telefoon gezeten voor het slapen gaan naast mijn bed gelegd, toen was er niks mee aan de hand.
Well, there's your problem :+

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardWolters
jroz2001 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:54:
Jou woord tegen het woord van de reparateur. Als er iets met het repareren mis zou gegaan zijn, dan zou je meer schade moeten hebben dan slechts een barst. Is het alleen een scheur in het glas, en is het beeld verder nog prima, en werken de aanrakingen ook prima?
Te strak gezet kan inderdaad geen sprake van zijn. Daarnaast wordt het scherm er niet op geschroefd, maar geplakt.
Of het scherm is van zeer slechte kwaliteit, of je hebt er toch iets mee gedaan. Maar zoals ik al zei: jou woord tegen zijn woord. Als het een koppig mannetje is, heb je helaas dikke pech.
Mag ik vragen wat je in totaal hebt betaald?
Bedankt voor je reactie! Het kan dus niet zo zijn dat het scherm fout geplaatst is waardoor en nu een barst in zit? 139 euro (zie eerste post). Als werkt nog gewoon. Het is hele perfecte barst eigenlijk. Eerste dacht ik dat er een haar op het scherm zat. De reparateur heeft met echt wel 10 keer gezegd dat het een origineel scherm is en dat als ik dus naar het service punt ga en niet vertel dat er een ander scherm in zit mijn garantie niet vervallen is.
BaRF schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:41:
[...]

Well, there's your problem :+
Die reactie had ik aan zien komen, haha.

[Voor 12% gewijzigd door GerardWolters op 18-05-2015 18:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jroz2001
Het lijkt mij heel erg sterk dat de barst komt door verkeerde plaatsing. Wel kan het natuurlijk zo zijn dat er met het scherm zelf niet voorzichtig is omgegaan, of deze een fabricagefout had.
Maar wat wil je bij een servicepunt bereiken? Een barst in je scherm is 99 van de 100 keer gewoon dikke pech en zelf dokken.

(zelf heb ik ook een G2, en hier het scherm van vervangen toen deze defect was. Scherm was € 60,-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Ik vermoed dat het scherm gebarsten is door gebogen spanning door een lichte doorbuiging van het frame.
Draag je je telefoon in je broekzak?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11:41
Gebruik je een originele LG lader? Ooit eens een topic gezien opt net over een cracked screen wat mogelijk door overheating zou gekomen zijn. Het leekt me toen echter onmogelijk...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Bij de verkoper kun je niet meer aankloppen als je een 3e partij de reparatie hebt laten doen.
Als de reparateur je niet wil helpen wordt het een lastig getouwtrek. Al zou je in je recht staan, probeer dat dan maar eens te halen.

Vervelende kwestie, maar ik ben bang dat je je verlies moet nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jroz2001
FragileM64 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:44:
cracked screen wat mogelijk door overheating zou gekomen zijn.
Om het scherm te vervangen (in ieder geval de DIY manier) moet je het defecte scherm flink verwarmen met bv een fohn, zodat de dubbelzijdige tape waarmee het scherm vast zit los laat. Bij het plaatsen van het nieuwe scherm hoeft dit niet, maar tijdens het reparatieproces komt dus wel een verhit scherm kijken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardWolters
jroz2001 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:20:
Het lijkt mij heel erg sterk dat de barst komt door verkeerde plaatsing. Wel kan het natuurlijk zo zijn dat er met het scherm zelf niet voorzichtig is omgegaan, of deze een fabricagefout had.
Maar wat wil je bij een servicepunt bereiken? Een barst in je scherm is 99 van de 100 keer gewoon dikke pech en zelf dokken.

(zelf heb ik ook een G2, en hier het scherm van vervangen toen deze defect was. Scherm was € 60,-)
Nou ik wil graag weten hoe mijn scherm drie dagen na reparatie stuk is gegaan en als experts zeggen dat hij verkeerd is gemonteerd, dan zal ik de reparateur proberen te overtuigen van zijn fout en als de experts zeggen dat hij er niks mee te maken heeft dan kan ik in vrede een telefoon met een barst houden en sparen weer een reparatie.

Ik ben vandaag naar de service guys geweest en de man was totaal verbaast over de barst. Hij had nog nooit zo'n barst gezien. Hij heeft hem onder de microscoop gehouden en kon nergens een impact punt (indicatie dat er iets tegenaan gestoten heeft) of barst nerven vinden (indicatie dat het door buigen is gekomen) en ook de vorm van de barst kwam niet overeen met buigen. Onder druk gemonteerd moet het volgens de man een recht barst zijn en dat is het ook niet. Ik hoop dat ik met mijn vriendin haar telefoon een goede foto kan tonen vanavond. De meneer kon geen enkele reden bedenken hoe het scherm er zo uit kon zien (ik had hem uiteraard ingelicht over de reparatie door derde, dus hij had geen economisch belang bij het niet vertellen van de reden). Hij heeft me gevraagd dat als ik erachter ben hoe het kan dat ik dan nog eens langs kom.

Ik denk dat ik de telefoon met barst maar gewoon moeten houden aangezien ik de reparatie niet kan betalen (nog even sparen), maar ik ben door die guy van het servicepunt wel heel nieuwsgierig naar de oorzaak.

Oh en als mensen nog mogelijke oorzaken weten hoor ik het graag!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01:28
Zo'n barst zonder impact zien wij bij dit model veel vaker.. dit heeft te maken met een warmteprobleem. Stel je hebt 's nachts een app aan laten staan die continu GPS nodig heeft. Daarnaast zit hij ook nog een hele nacht in de lader. Dan gebeurt dit ook.

Wat wel belangrijk is is dat de reparateur wel netjes alle tapejes in het toestel correct terugplaatst anders wordt het toestel niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12:29

SkyStreaker

Draaierig!

lvrijn schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:33:
Zo'n barst zonder impact zien wij bij dit model veel vaker.. dit heeft te maken met een warmteprobleem. Stel je hebt 's nachts een app aan laten staan die continu GPS nodig heeft. Daarnaast zit hij ook nog een hele nacht in de lader. Dan gebeurt dit ook.

Wat wel belangrijk is is dat de reparateur wel netjes alle tapejes in het toestel correct terugplaatst anders wordt het toestel niet geaccepteerd.
Probleem dat glas onder invloed van warmte uitzet, bedoel je?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee