[iPhone 5s] BSOD imv verwisselen schroefjes; micro solderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnToen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-05 22:26
Ha allen,

Vorige week heb ik een nieuwe achterkant met kleine onderdeeltjes voor mijn 5s besteld. Mijn telefoon was een tijd terug gevallen en naast dat de verbogen zijkant zorgde voor stof in het toestel (en voor de camera's) werd de lightning connector steeds minder (moest een minuut lang kloten voordat hij ging opladen, en dan niet aanraken).

Dús een nieuwe achterkant met nieuwe poortjes. Keurig de iPhone uit elkaar gehaald, alles bij elkaar gelegd en de nieuwe achterkant geïnstalleerd. Alles weer in elkaar en *poef*, blue screen of death cycle.

Na wat speurwerk op internet heb ik de waarschijnlijke oorzaak/oplossing gevonden denk ik. Ik heb de afdekplaat van de beeldscherm connectoren eraf gehaald en de 4 schroefjes er netjes bij gelegd. Bij het in elkaar draaien niet gelet op welke van die vier schroefjes waar zat. Nu blijkt de één 1.7 en de ander 1.2 mm, waarbij je als je de 1.7 in het 1.2 gat doet de eerste laag van het moederbord kapot draait. Natúúrlijk kom je hier pas achter als je in de BSOD loop zit, anders had ik wel wat beter op die schroefjes gelet.

Nu heb ik gevonden dat de oplossing vaak zit in het micro solderen / afschrapen van het kapotte plekje, zie ook deze site voor foto's en beschrijving.

Maaarrrr al 2 winkels gebeld en die deden dit niet (of wilden het moederbord vervangen a 150€+). Weten jullie een zaak dit het wel doet? Of is er iemand van jullie die dit kan? Liefst omgeving Groningen zodat ik langs kan gaan.

Of heeft één van jullie ervaring met deze problematiek waarbij een andere oplossing als deze gewerkt heeft? Het kan natuurlijk een andere oorzaak hebben, maar heb al aardig wat dingen geprobeerd (zonder scherm opstarten, verbinden iTunes met zo weinig mogelijk connectoren vast, etc) en denk wel dat dit het probleem is.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Neem eens contact op met sebastius, wellicht kan hij iets voor je betekenen. Ervaring met solderen en repareer heeft hij wel, zie zijn blog.

Ik heb zelf een positieve ervaring met hem. Niet omgeving Groningen, hij woont in Den Haag.

[ Voor 7% gewijzigd door blackjack21 op 18-05-2015 15:00 ]

• jermain112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:28
*snip* discussie kan via dit forum, niet via e-mail

[ Voor 75% gewijzigd door Daedalus op 18-09-2015 01:27 ]