Beste Gaming Monitor

Pagina: 1
Acties:

• DuTcHaBle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-02 22:44
Beste medetweakers,

Ik wil graag advies voor het aanschaf van een gaming monitor.

Ik zoek een?
Mooi monitor met mooie kleuren, super snel en geen vertragingen. Het liefst maximaal 25'', want ik heb een korte afstand tussen mijn bureaustoel en de monitor. Ik wil in principe alle games op max spelen. Ik speel games zoals GTA V, Arma III, CS:GO, COD en Battlefield.

Wat is je budget?
Qua bugdet wil ik er ongeveer € 400,- voor uitgeven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur qua merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

- Intel Core i7-4790K Boxed
- MSI Z97 GAMING 5
- Gigabyte GV-NTITANXD5-12GD-B
- Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A2400C11R

Ik heb recentelijk een Asus 144Hz monitor gehad en die vond ik wel mooi en goed, echter leek het scherm lichtelijk te flikkeren als ik hem op 144hz inschakelde. Ik heb ook een 1440p ips monitor geprobeerd en daar leek het net alsof je af en toe het lijnen kreeg te zien bij het snel bewegen. Het leek alsof het beeld in verticale lijnen was ingedeeld als je met de muis snel beweegde. Alsof je het raster van de game zag. Dit had ik met bijvoorbeeld GTA V en Arma 3.

Ik wil vloeiend beeld en het liefst dat de graphics heel mooi zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door DuTcHaBle op 18-05-2015 09:30 ]

Perfect, just like me

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik ben zelf onlangs op zoek geweest naar de beste game monitor.
Helaas bestaat deze niet want ik heb er minimaal 10 geprobeerd.....maar de beste die in de buurt kwam van perfectie is deze:
http://nl.hardware.info/r...nitor-review-snel-en-goed
Hij bevalt mij uitstekend!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:58

WCA

usefull schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:11:

Ik heb ook een 1440p ips monitor geprobeerd en daar leek het net alsof je af en toe het lijnen kreeg te zien bij het snel bewegen. Het leek alsof het beeld in verticale lijnen was ingedeeld als je met de muis snel beweegde. Alsof je het raster van de game zag. Dit had ik met bijvoorbeeld GTA V en Arma 3.

Ik wil vloeiend beeld en het liefst dat de graphics heel mooi zijn.
Dat heet screen tearing, en dat heb je zodra je beeldscherm je videokaart niet bij kan houden. Elk beeldscherm heeft dit wel in meer of mindere mate, tenzij je ene g-sync of een freesync monitor neemt (dit moet je videokaart ook ondersteunen.) Een andere oplossing is om vsync in te stellen, maar in sommige spellen krijg je daar wel iets latency van.

[ Voor 8% gewijzigd door WCA op 18-05-2015 10:20 ]

Share and Enjoy!

• DuTcHaBle
Screen tearing is toch met horizontale strepen. En V-sync heb ik meestal ook aanstaan. Het was eerder verticale strepen alsof het in raster was. De frames die ik had met snel bewegen waren rond de 40 FPS.

Perfect, just like me

• DuTcHaBle
Calsonic, ik ga even kijken.

Perfect, just like me