Hey,
Ik wil graag voor het eerst zelf een pc in elkaar zetten, en na wat onderzoek hier op tweakers kwam ik op onderstaand lijstje uit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en huis tuin en keuken gebruik, vooralsnog zijn de games voornamelijk wow en lol, mede ook omdat mijn huidige pc de wat meer eisende spellen gewoon niet aan kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~800,-, assembleren doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, muis, tobo, externe harde schijf van 1TB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Staat in de lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst beetje stil, gaat staan in een kamer waar het in de zomer wel behoorlijk warm kan worden, kan ik daarvoor nog iets doen?
Ga je overklokken?
Nope
OS moet ik nog heel even kijken of ik ergens een licentie kan scoren. Harde schijf heb ik hier een externe in gebruik, naast wat muziek/films/series gebruik ik hem niet zo heel intensief. Zijn er voordelen voor intern een harde schijf bij te doen of zal ik het gewoon bij mijn externe houden? Case zal misschien niet iedereen fan van zijn, maar ik vind het een redelijk prijs en met een extra ventilator hoop ik een betere airflow te kunnen creëren. Mijn voornamelijk vraag is nog of ik een betere gpu kan vinden rond dezelfde prijs, en of het nodig is om er een processorkoeling bij te doen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik wil graag voor het eerst zelf een pc in elkaar zetten, en na wat onderzoek hier op tweakers kwam ik op onderstaand lijstje uit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en huis tuin en keuken gebruik, vooralsnog zijn de games voornamelijk wow en lol, mede ook omdat mijn huidige pc de wat meer eisende spellen gewoon niet aan kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~800,-, assembleren doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, muis, tobo, externe harde schijf van 1TB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Staat in de lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst beetje stil, gaat staan in een kamer waar het in de zomer wel behoorlijk warm kan worden, kan ik daarvoor nog iets doen?
Ga je overklokken?
Nope
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,- | € 179,- |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 64,51 | € 64,51 |
| 1 | Club 3D Radeon R9 290 royalAce | € 313,50 | € 313,50 |
| 1 | BitFenix Neos Wit/Blauw | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Gelid Solutions Silent 12, 120mm | € 5,37 | € 5,37 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 44,50 | € 44,50 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 88,50 | € 88,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 782,38 | |
OS moet ik nog heel even kijken of ik ergens een licentie kan scoren. Harde schijf heb ik hier een externe in gebruik, naast wat muziek/films/series gebruik ik hem niet zo heel intensief. Zijn er voordelen voor intern een harde schijf bij te doen of zal ik het gewoon bij mijn externe houden? Case zal misschien niet iedereen fan van zijn, maar ik vind het een redelijk prijs en met een extra ventilator hoop ik een betere airflow te kunnen creëren. Mijn voornamelijk vraag is nog of ik een betere gpu kan vinden rond dezelfde prijs, en of het nodig is om er een processorkoeling bij te doen?
Alvast bedankt voor de reacties!