Toon posts:

Schaalbare hosting oplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht dat hier iemand is die mij hier wat hulp bij kan geven..
Momenteel draai ik een website bij GoDaddy waarop een eenvoudige Wordpress website en een Moodle omgeving is geïnstalleerd. Installatie is nog redelijk nieuw en klein en loopt dus vrij soepel.

Nu is het de verwachting dat er verschillende moodle omgevingen naast elkaar komen te draaien voor verschillende klanten en dat er, met het groeien van die omgevingen ook het aantal gebruikers gaat toenemen.

De gebruikers moeten trainingen gaan volgen die veel tekst bevatten, maar ook veel video.
Naar mijn verwachting is de hosting zoals bij GoDaddy is afgesloten in eerste instantie prima, maar naar mate alles groeit zal die omgeving vermoedelijk niet voldoende meer zijn en moet er iets van uitbreiding gaan plaatsvinden (dat denk ik doordat ik nog een ander hosting account daar heb draaien waar ik af en toe de melding krijg dat er onvoldoende I/O capaciteit is)

Heeft iemand een idee wat daar een goede oplossing voor is? Moet ik dan gaan kijken naar een VPS omgeving zoals Azure (of iets van Google of Amazon)...
Of kan ik beter bij een 'normale' hosting blijven zoals GoDaddy? Of wellicht een duurdere hosting waar ze stabielere omgevingen bieden?

Ik heb al even zitten stoeien en klikken op een test accountje bij Azure, maar daar kom ik nog niet echt verder... Zoveel opties dat ik door het aanbod de servers niet meer zie.. Je kunt een website hosten, een server aanmaken.. En weet ik het wat nog meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:56
Als je een makkelijk schaalbare oplossing wil zou ik eens kijken naar VPS bij https://www.digitalocean.com/. Dat is elk moment op te schalen of terug te schalen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:17:
Ik heb al even zitten stoeien en klikken op een test accountje bij Azure, maar daar kom ik nog niet echt verder... Zoveel opties dat ik door het aanbod de servers niet meer zie.. Je kunt een website hosten, een server aanmaken.. En weet ik het wat nog meer..
Microsoft heeft vele gratis-lunch-dagen waarin ze verkooppraatjes over Azure houden. Erg interessant, want je krijgt zo wel een goed beeld van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfro71
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 21:02
"Nu is het de verwachting dat er verschillende moodle omgevingen naast elkaar komen te draaien voor verschillende klanten en dat er, met het groeien van die omgevingen ook het aantal gebruikers gaat toenemen."

"Zoveel opties dat ik door het aanbod de servers niet meer zie.. Je kunt een website hosten, een server aanmaken.. En weet ik het wat nog meer.."

Flauwe variant: heel snel een beheerder zoeken? Er zijn de nodige wordpress beheerders die jou wordpress sites prima kunnen beheren en schaalbaar kunnen houden.
Moodle ken ik wat minder. En wat wil je schaalbaar maken? Moodle of wordpress?
Video uitspelen zou ik nooit vanaf een eigen machine gaan doen maar lekker via amazon (S3/cloudfront) of zo) laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 20:39
Kijk eens op spam, ben ik erg tevreden over. Ssd servers, betaalbaar en goede service

[ Voor 39% gewijzigd door Equator op 19-05-2015 07:20 . Reden: Spam verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:28

samo

yo/wassup

Een pakketje bij een GoDaddy zal voor het begin vaak voldoen. Het voordeel van een shared hosting pakket is dat je weinig kan aanpassen en met de standaard meebeweegt. Je hoeft dus weinig serverbeheer te doen.
Dat is volgens mij dan ook het nadeel van een (unmanaged) VPS op je nemen: je moet zelf nadenken over serverbeheer, instellingen, inrichting en soms ook updatebeleid. Je kan ook zeker het beheren van de server naar jouw maatwerk eisen uitbesteden aan een beheerder, die gebaseerd op het werkelijk gebruik instellingen kan aanpassen en indien nodig uitbreiding van resources kan uitvoeren. De google-bare term die daarbij hoort is Managed Hosting.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een VPS bij DigitalOcean is inderdaad zeer schaalbaar.
Jordyz schreef op maandag 18 mei 2015 @ 07:54:
Kijk eens op www.prelution.nl, ben ik erg tevreden over. Ssd servers, betaalbaar en goede service
Ga eens ergens anders reclame maken, je bent zelf een 'medewerker' van deze 'zolderkamer hoster'.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:53

qless

...vraag maar...

Jordyz schreef op maandag 18 mei 2015 @ 07:54:
Kijk eens op www.prelution.nl, ben ik erg tevreden over. Ssd servers, betaalbaar en goede service
Mahaha
Extra IPv6 adres Nog niet mogelijk

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 08:58:
Een VPS bij DigitalOcean is inderdaad zeer schaalbaar.

[...]

Ga eens ergens anders reclame maken, je bent zelf een 'medewerker' van deze 'zolderkamer hoster'.
Ik ben daar helemaal niks? Ik weet niet hoe je erbij komt dat ik daar medewerker ben. Het bedrijf is van een kennis van me, en aangezien ik daar zelf ook producten heb lopen mag ik toch wel mijn ervaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:29

Rmg

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:17:
Wellicht dat hier iemand is die mij hier wat hulp bij kan geven..
Momenteel draai ik een website bij GoDaddy waarop een eenvoudige Wordpress website en een Moodle omgeving is geïnstalleerd. Installatie is nog redelijk nieuw en klein en loopt dus vrij soepel.

Nu is het de verwachting dat er verschillende moodle omgevingen naast elkaar komen te draaien voor verschillende klanten en dat er, met het groeien van die omgevingen ook het aantal gebruikers gaat toenemen.

De gebruikers moeten trainingen gaan volgen die veel tekst bevatten, maar ook veel video.
Naar mijn verwachting is de hosting zoals bij GoDaddy is afgesloten in eerste instantie prima, maar naar mate alles groeit zal die omgeving vermoedelijk niet voldoende meer zijn en moet er iets van uitbreiding gaan plaatsvinden (dat denk ik doordat ik nog een ander hosting account daar heb draaien waar ik af en toe de melding krijg dat er onvoldoende I/O capaciteit is)

Heeft iemand een idee wat daar een goede oplossing voor is? Moet ik dan gaan kijken naar een VPS omgeving zoals Azure (of iets van Google of Amazon)...
Of kan ik beter bij een 'normale' hosting blijven zoals GoDaddy? Of wellicht een duurdere hosting waar ze stabielere omgevingen bieden?

Als je nou eerst eens gaat zoeken wat je bottleneck is? Veel text is voor de meeste providers geen probleem, dat is een kwestie van bandbreedte, dat kan godaddy je ook bieden.

Moet je de video nog transcoden? gaat dat juist veel processor kracht vragen? of zit het hem in de diskspace?

Is het probleem dat je site zelf traag is/word, kan de hoster het niet aan omdat je op een shared account zit? of is er iets anders aan de hand.

Wil je überhaupt wel een dedicated server/vps/cloudoplossing en alle hoofdbrekens die er bij komen. (Server beheer & installatie en het up to date houden van je server) of ben je misschien meer op zoek naar een hosted wordpress / moodle account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordyz schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:52:
[...]

Ik ben daar helemaal niks? Ik weet niet hoe je erbij komt dat ik daar medewerker ben. Het bedrijf is van een kennis van me, en aangezien ik daar zelf ook producten heb lopen mag ik toch wel mijn ervaringen delen?
Je post alleen dat ze SSD hosting aanbieden. Wat een geweldige ervaring man :+

@TS, je zou voorlopig pakketjes uit kunnen breiden naarmate de vraag groeit. Echter godaddy zit toch in de US ipv europa? De snelheid van die websites zullen op die manier ook een rol meespelen.

Ik zou zelf voorkeur geven voor een eigen omgeving, die je zelf in kunt richten, en waar je zelf de hand op houden kunt. En dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn.

Overigens, hoe is die wordpress geinstalleerd? Is dat via een admin panel van Godaddy zelf gebeurd? Hou dan wel rekening ermee dat als je het ooit verhuisd het een behoorlijke taak is elke aparte wordpress website weg te 'vissen' uit een autoinstaller folder ... Ik spreek uit ervaring. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 07:40:
[...]

Je post alleen dat ze SSD hosting aanbieden. Wat een geweldige ervaring man :+

@TS, je zou voorlopig pakketjes uit kunnen breiden naarmate de vraag groeit. Echter godaddy zit toch in de US ipv europa? De snelheid van die websites zullen op die manier ook een rol meespelen.

Ik zou zelf voorkeur geven voor een eigen omgeving, die je zelf in kunt richten, en waar je zelf de hand op houden kunt. En dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn.

Overigens, hoe is die wordpress geinstalleerd? Is dat via een admin panel van Godaddy zelf gebeurd? Hou dan wel rekening ermee dat als je het ooit verhuisd het een behoorlijke taak is elke aparte wordpress website weg te 'vissen' uit een autoinstaller folder ... Ik spreek uit ervaring. :>
Bedoelde ik mee te zeggen dat ik ervaring had met SSD hosting, maar de service is bij de webhosting goed dus zal bij de rest van de diensten ook wel goed zijn :+
Pagina: 1