Advies, behuizing en voeding

Pagina: 1
Acties:

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Hallo mede tweakers :),

Voor de onderstaande setup ben ik opzoek naar een geschikte behuizing en voeding zodat dit weer een werkende computer wordt. Zoals te zien gaat het hier niet om high-end gaming materiaal, dus de kast hoeft ook zeker geen high-end model te zijn. Wel zou het fijn zijn als deze toch goed koelt, en of redelijk stil is. Ook niet geheel onbelangrijk is de videokaart lengte van bijna 31cm en 3 sloten hoog.

Wat betreft voedingen weet ik helaas niet zo heel veel. Ik heb verschillende topics doorgelezen en denk genoeg te hebben aan een goede 450 watt voeding. Wel vereist de videokaart een 2x8 pins aansluiting. Hier is advies toch zeer gewenst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Quad Q9550€ 0,-€ 0,-
1Asus P5Q3 Deluxe WiFi-AP@€ 0,-€ 0,-
1Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5€ 0,-€ 0,-
2WD Blue WD5000AAKX, 500GB€ 48,95€ 97,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,-€ 53,-
1Samsung 840 Pro 256GB€ 198,-€ 198,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 348,90

Zelf zat ik te denken aan de volgende behuizing en voeding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Cooler Master GM G450M€ 46,75€ 46,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 78,70

De keuze op deze behuizing is gevallen doordat ik deze verschillende keren zag terug komen in de BBG's. De videokaart past er echter net in, en ik vraag mij af of ik niet beter een net iets ruimere kast moet nemen om de koeling onder controle te houden. Zie CM Silencio 352

De voeding heb ik gekozen op basis van de pricewatch en revieuws. Dit is echter voor mij een redelijk onbekend terrein en zou ik graag advies over willen.

Ik zoek een?
Behuizing en voeding

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan rond de 100 euro samen. Echter meer of minder is geen probleem mits dit ten goede komt van het totaal plaatje.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zat nu bij CM te kijken gezien ik daar goede ervaring mee heb. Echter heb ik geen voorkeur en neem ik graag advies aan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem komt in een vrij open ruimte te staan en zal voornamelijk savonds gebruikt worden voor games. Het zou dus fijn zijn als de fans in de behuizing en de kast niet teveel lawaai maken.

Alvast bedankt voor de moeite!!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:14
Als voeding zou ik deze nemen, betere kwaliteit en heeft hetzelfde aantal watt (meer dan voldoende voor jou setup): pricewatch: Antec VPF Series 450W

Kast is natuurlijk persoonlijk, maar als je niet voor de looks gaat is de N300 een degelijke budget kast. Over de stilte weet ik niets, maar hij zal niet erg veel herrie maken. Die Silencio kast die je noemt is een Micro-Atx kast, en jouw moederbord heeft een ATX form factor. Dat gaat dus niet passen, het grotere broertje van de 352 (de 452) heeft wel plaats voor een ATX moederbord, die zou je kunnen overwegen. Zo zijn er rond de 30-50 euro nog wel een aantal goede kasten, met allemaal wel hun plus- en min puntjes. Ik zou kijken welke kast je het mooist vindt (als je dit belangrijk vindt) en dan kijken of je gpu erin past en wat reviews lezen. Als het uiterlijk je niet boeit, zou ik gewoon de N300 nemen (goedkoop, maar goede kwaliteit).

• Nemm
Bedankt voor je reactie Koen179!

Het punt betreft de Micro-Atx had ik over het hoofd gezien :-( . De 452 ziet er inderdaad ook goed uit, en Foritain heeft er een mooie review over geschreven. Echter in die review komt ook naar voren dat gezien de kabel management een modulaire voeding beter zou passen. De Antec is dat helaas niet. Kwa voeding ben ik er dus niet niet helemaal over uit.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

De N300 is een beetje -de- basis voor een betaalbare ATX build. Geen spannende case, maar wel lekker degelijk voor weinig. De 452 is kwalitatief eigenlijk niet beter, maar wel wat chiquer om te zien met o.a. een SD kaartlezer en een deurtje. Het is een elegantere oplossing voor een meerprijs, en hij is ook lekker stil.

Een leuk alternatief is eventueel nog de Corsair 100R Silent Edition, die had ik vorige week staan. Dan heb je geen deurtje wat met een optical wat minder mooi is (subjectief), maar heb je wel twee aardige ventilatoren met een 3-traps fancontroller aan de achterzijde, vergelijkbare geluidsdemping, en een nipt betere constructie. Ook hier is cablemanagement echter een drama, maar het zijn leuke concurrentjes van elkaar, en in beide gevallen kan je ook een niet modulaire voeding prima kwijt als het je niet te veel boeit hoe strak het resultaat er uit ziet.

Als je goedkoper wilt blijven dan is de CM N300 echt een prima basis. Normaliter zou ik nog wijzen op iets als een BitFenix Comrade, maar een C2Q en een 6970 kunnen wel wat airflow gebruiken, waarbij de N300 het beter doet.

Heel gek veel ontlopen de meeste producten elkaar niet, je zal echt zelf moeten kiezen wat je mooi vindt, en of je er wat extra aan uit wil geven.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Grappig ik wilde net als Foritain de pricewatch: Corsair Carbide 100R Silent Edition aanraden. Zeer degelijke kast met 2 fans die op een simpel fancontrollertje aan de achterzijde zijn aangesloten. Ook de geluidsdemping is zeer prima. Maar zoals Foritain aangeeft is de kabelmanagement niet echt best.

Als voeding zou ik wellicht de veel gekozen pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W nemen. Het wattage is wellicht wat hoger dan je systeem nodig heeft, maar het is wel een modulaire voeding van uitstekende kwaliteit. Dit blijft gewoon echt een uitstekende voeding voor een scherpe prijs.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Nemm
Bedankt voor jullie reacties :) Ik ga mij vanavond even verdiepen in de voorgestelde behuizingen en voedingen. Ik zal er dan op terug komen. Bedankt alvast voor jullie tijd!
Pagina: 1