Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aankoop laptop hd vervangen door ssd

Pagina: 1
Acties:

• pietpula
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-08-2023
Ik ben voornemens mijn laptop te vervangen,
In mijn zoektocht zie ik veel Laptops zonder SSD terwijl dit wel gewenst is.
Is deze later de HD makkelijk te vervangen of uit te breiden met een SSD n ho gaat dat dan met het OS want dat moet dan natuurlijk naar de SSD

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dat hangt ervan af. Je vraag is nogal vaag op deze manier.
SSD's bestaan er in verschillende maten. Je hebt 2,5" (gewone laptopschijf-grootte), mSata en m.2-ssd's. Je hebt ook PCI-express SSD's maar die ga je nooit in een laptop krijgen.

Afhankelijk van het feit of jouw laptop een mSata of m.2-slot heeft, kan je gewoon een SSD bijprikken. Je hoeft dan de bestaande harde schijf niet te verwijderen. Heb je zo'n extra slot niet, kan je je bestaande HDD vervangen met een 2,5 inch SSD, of je DVD-speler vervangen met een caddy (waar ook weer een 2,5" SSD in kan).

Over welke laptop hebben we het?

Android developer & dürüm-liefhebber

• pietpula
Bijvoorbeeld de onderstaande

Asus N551JQ-CN045H

Asus N751JK-T7120H

en hoe zit het dan met het overzetten van het OS, ben een redelijke digibeet

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Je kan het overzetten m.b.v. kloonsoftware of je kan Windows opnieuw installeren m.b.v. de mediacreation tool van MS: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media
De Windows licentie staat in de bios en wordt meestal na de herinstallatie automatisch geactiveerd.

In het geval dat de Windows key niet automatisch herkend wordt, zul je die zelf handmatig moeten invullen.
Hier staat hoe je de key kunt vinden: http://www.intowindows.co...-1-product-key-from-bios/

[ Voor 27% gewijzigd door wappiewappie op 18-05-2015 00:15 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Mooie karige openingspost TS :)
Je zult in ieder geval moeten kijken wat voor SSD in je laptop past (2.5" / mSata / M.2 / Overig), dus welke laptop je hebt gekocht/gaat kopen en dan pas kan je weten welke SSD je erin kan doen ;)
Verder is het aan te raden Windows gewoon netjes opnieuw te installeren als je een SSD gaat gebruiken, staan een aantal Windows instellingen gelijk goed en heb je ook weer een verse installatie.

Fixing things to the breaking point...

• pietpula
voldoende info dank allen mag op slot
Pagina: 1