Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zwart beeld op HP laptop

Pagina: 1
Acties:

• Tim Sannen
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-05-2021
Beste lezers,

Mijn vader heeft een HP Pavilion entertainment PC dv9755ed. Na een update van AVG (virus scanner) moest de laptop opnieuw opgestart worden. Toen de laptop weer aan gezet werd flikkerde het beeld en kreeg de laptop een vreemde beeld opbouw. de interface van Windows was verkeerd ingedeeld. De klok bijvoorbeeld van de sidebar stond rechts onderin en normaal rechts bovenin. Na het flikkeren werd het beeld gewoon zwart en bleef deze ook zwart.Mijn vader heeft enige tijd zitten wachten om te kijken of het beeld nog aanging. En toen gewoon de pc geforceerd afgesloten (Aan knop 10 seconden in drukken)

De pc heeft Windows Vista

Wat hebben wij al geprobeerd:
Met een lamp op het beeldscherm van de laptop schijnen om te kijken of er überhaupt beeld was (Dit was niet het geval).

Een andere monitor aangesloten (Ook hier kwam geen beeld op)

Bij opstarten van de pc zie je alleen het beeldscherm aangaan maar dit beeldscherm blijft totaal zwart. Als er een toets ingedrukt wordt op het toetsenbord geeft de pc een piep.

Als iemand misschien een oplossing heeft of iets wat wij kunnen proberen zouden wij dit erg waarderen!

Groetjes,

Tim

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 17:14
He jakkus, klinkt als een dood moederbord. probeer dit eens.

Haal de accu er uit, haal de oplader er uit. haal alles uit de usb poortjes.
Druk de aanknop voor 30seconden in.

Sluit alles weer aan en zie of die het weer doet.

Dit wil wel eens helpen, sorry voor me mooie gramatica maar het is laat.

• Tim Sannen
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-05-2021
We hebben het opgelost, waarschijnlijk is de laptop gewoon dood. We hebben de harde schijf van de ene laptop in een andere laptop gedaan die niet meer gebruikt werd.

Thewisbone toch nog bedankt voor je reactie! :)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:34
Ja, je kan de NVidia GPU op het moederbord reflowen, maar het is een tijdelijke maatregel. Kudo's overigens dat die machine het nog zo lang uitgehouden heeft, de meeste waren 3 jaar geleden al stuk ;)

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

(jarig!)
HP laptops geven veelal knipperende ledjes op de capslock en/of numlock. Aan het aantal keren knipperen kun je dan opzoeken wat er precies mis zou moeten zijn.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Ik wil die HP wel hebben hoor, zoek nog onderdeeltjes van die machine :)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:34
Ja natuurlijk, jij reflowt die dingen, je had in een ander topic al aangegeven dat die modellen jouw specialiteit een beetje waren ;)

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Klopt, maar ik zoek nu serieus ook onderdelen, die smartcard slot zoek ik, zonder die USB poort er aan.
Pagina: 1