Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Hi all,

Enige tijd geleden (4 april om precies te zijn) heb ik mijn Lumia 1020 laten vallen. Helaas was dit op steentjes, dus het scherm was kapot. Dit is gerepareerd door een lokale telefoonwinkel, waarbij het 3 reparaties (grofweg 1 maand) koste voordat het scherm er redelijk in zat. Nu merk ik echter dat ik geen USB data meer heb op het toestel, en dat het semi-regelmatig hard vastloopt (geen lichtjes meer achter de knoppen, geen scherm meer, geen geluid meer). Dat laatste is te verhelpen door het ding een soft reset te geven, maar dit doe ik nu 5+ keer per dag.

Ik ben sowieso van plan om binnenkort terug te gaan met het toestel en te kijken wat er mogelijk is. Echter, als ik op iFixit kijk naar de disassembly video lijkt het erop dat het complete moederbord vervangen moet worden hiervoor. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik dit vertrouw, gezien het feit dat er al meerdere reparaties nodig waren om het scherm er fatsoenlijk in te krijgen.

Ik vraag me eigenlijk twee dingen af:
  1. Wat is een realistisch voorstel dat ik de winkel kan doen, daar ik weinig vertrouwen heb in een nieuwe reparatie?
  2. Kan ik zoiets mogelijk claimen bij mijn verzekering? Mogelijk dat het onder de inboedelverzekering valt?
Eén ding weet ik wel, in het vervolg doe ik wel zo'n "mooi" flipcase hoesje om mijn telefoon heen, zo een die magnetisch sluit... Die eenmalige investering is een stuk beter dan dit constante gezeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die lokale telefoonwinkel, is dat een beun de haas of een gecertificeerde reparateur?

De schade door reparaties e.d. kun je niet op je inboedelverzekering gooien, of je het daar gelijk had kunnen claimen hangt van je verzekering af, daar moet je de polis voor doorlezen en de verzekeraar bellen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die winkel heeft je scherm gefixt, ze kunnen er niet bijster veel aan doen als de val meer beschadigd heeft dan het scherm alleen. Waarom moet je die winkel een voorstel doen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op maandag 18 mei 2015 @ 03:33:
Die winkel heeft je scherm gefixt, ze kunnen er niet bijster veel aan doen als de val meer beschadigd heeft dan het scherm alleen. Waarom moet je die winkel een voorstel doen?
TS heeft blijkbaar het gevoel dat de schade tijdens de reparatie is ontstaan en niet ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat lijkt me een lastige constatering als het scherm voor de reparatie stuk was. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op maandag 18 mei 2015 @ 04:06:
Dat lijkt me een lastige constatering als het scherm voor de reparatie stuk was. :)
We zullen even moeten wachten tot TS meer uitleg geeft, want het kan natuurlijk prima dat die zaken ook met een kapot scherm nog te gebruiken waren. Misschien bedoelt TS dat er een barst in zat, dat een deel het niet meer deed of noem maar op.

Doe eens netjes quoten, schavuit!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Het scherm was gebarsten vóór de reparatie, maar o.a. de autolader deed het nog (ik kreeg na verloop van tijd de melding dat de accu 100% vol was). De eerste reparatie heb ik in de winkel zelf afgekeurd omdat het scherm er niet goed in vast zat. Na de 2e reparatie heb ik nog gewoon gebruik kunnen maken van de USB functionaliteit om er afbeeldingen e.d. vanaf te halen.

Na de 3e reparatie echter geeft het toestel geen USB functionaliteit meer aan de computer. Opladen gebeurd wel, maar slechts heel langzaam. Bijvoorbeeld mijn powerbank (die iets van communicatie met het apparaat verwacht) wil het toestel niet meer opladen. Dit werkte eerder wel goed (ik laad altijd via de powerbank).

Ik wil de winkel een voorstel doen om bijvoorbeeld de reparatiekosten terug te krijgen omdat ik geen vertrouwen heb in nog een reparatie. Bij de vorige reparatie heb ik ook iets meer dan 3 weken moeten wachten totdat "een onderdeel op voorraad was", terwijl ze in eerste instantie aangaven dat het hooguit een week zou duren.

Simpel gezegd:
  • Origineel probleem: Glas op scherm gebroken/gebarsten (toestel nog wel 100% functioneel)
  • 1e reparatie afgekeurd in winkel ivm losliggend scherm
  • 2e reparatie leek ok, teruggegaan omdat verlichting achter touch knoppen niet ok was
  • 3e reparatie leek ok, maar toestel levert geen USB functionaliteit meer aan computers en laad niet meer met "slimme" laders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Het verhaal klinkt wel heel krom. Deze reparatie duurt hoogstens 10-15 minuten. Vaak zien wij dat andere reparatiezaken kopie displays uit China pakken. Deze displays zijn vaak gerefurbished. De markt is hiermee overspoeld aangezien mensen het allemaal zo goedkoop mogelijk willen.
Een nieuw display vanuit Nokia geleverd duurt maximaal 3 dagen, komt nooit los, werken de sensoren en lampjes altijd. Ik denk dat je beter bij een andere zaak kan zijn... Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
lvrijn schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:26:
Het verhaal klinkt wel heel krom. Deze reparatie duurt hoogstens 10-15 minuten. Vaak zien wij dat andere reparatiezaken kopie displays uit China pakken. Deze displays zijn vaak gerefurbished. De markt is hiermee overspoeld aangezien mensen het allemaal zo goedkoop mogelijk willen.
Een nieuw display vanuit Nokia geleverd duurt maximaal 3 dagen, komt nooit los, werken de sensoren en lampjes altijd. Ik denk dat je beter bij een andere zaak kan zijn... Succes
Refurbished fake displays, meen je dat echt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 03:38:
[...]

TS heeft blijkbaar het gevoel dat de schade tijdens de reparatie is ontstaan en niet ervoor.
Het nadeel met iets laten vallen is dat er veel schade kan ontstaan die je niet direct ziet. Aan de buitenkant zul je van alles zien, maar microscheurtjes aan de binnenkant kunnen soms pas na een bepaalde periode gevolgen hebben voor de werking van het toestel. Dat is hetzelfde als met 'vochtschade'. Zo snel zal een telefoonwinkel toch geen moederbord beschadigen tijdens een 'simpele' scherm vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:07
Dit klinkt toch meer als een fout van de telefoonwinkel. Tuurlijk kunnen er later nog dingen stukgaan als hij een keer gevallen is, maar ik schat de kans groter in dat die beunhaas uitgeschoten is met zijn platte schroevendraaier tijdens een van deze drie reparaties dan dat ineens de USB aansluiting er mee ophoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom niet garantie of is die verlopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Het toestel heb ik laten vallen, dus garantie vanuit de verkoper zit er sowieso niet meer op. Ik heb officieel nog wel garantie op de reparatie, maar ik twijfel heel erg of ze hierin mee willen gaan. Ik denk dat ik vandaag even langs ga om te kijken of ze het willen geloven en repareren, maar ik vrees met grote vrezen eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xudonax schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:53:
Het toestel heb ik laten vallen, dus garantie vanuit de verkoper zit er sowieso niet meer op. Ik heb officieel nog wel garantie op de reparatie, maar ik twijfel heel erg of ze hierin mee willen gaan. Ik denk dat ik vandaag even langs ga om te kijken of ze het willen geloven en repareren, maar ik vrees met grote vrezen eerlijk gezegd...
Bij mij deden ze zelfs niet moeilijk over waterschade

https://cors.arvato-support.com/cors/usecase/start/login.jsf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xudonax schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:53:
Zelfs als je volledig in je recht staat ga je dat met die houding natuurlijk nooit krijgen :) Hoe meer aanleiding je iemand geeft je garantie te weigeren, hoe sneller dat gebeurt. Als je er zelf al niet echt op rekent gaat het waarschijnlijk nooit gebeuren.
Pagina: 1