Voor een vriend die op zoek is naar een nieuwe desktop voor audio- en video-editing heb ik hetvolgende systeem samengesteld. Opzich lijkt deze mij prima maar omdat ik niet altijd van alle componenten op de hoogte ben van wat de beste bang for bucks e.d. is zou ik toch graag wat reacties erop hebben om waar mogelijk de configuratie wat te finetunen.
In eerste instantie had ik een SSD in de configuratie geplaatst, maar aangezien hij toch af en toe wel een spelletje wilt kunnen doen (en nu van een retetrage laptop afkomt en hij de respons van een SSD dus nog niet gewend is) heeft die plaats gemaakt voor de 750 Ti. Het is dan ook de bedoeling dat de pc in 1x klaar is en in principe niet meer geupgrade hoeft te worden. Vandaar de keuze om dit zo te doen en niet nu een SSD en later een videokaart aan te schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Audio & video, af en toe een game
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ongeveer €750,-. Alle onderdelen worden hoogstwaarschijnlijk in één keer bij een winkel besteld. De uiteindelijke prijs zal dus iets hoger liggen omdat we niet voor elk component de goedkoopste winkel nemen. Maar voor de pricewatch is het budget dus zo'n €750,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles nieuw
Ga je overklokken?
Nee
In eerste instantie had ik een SSD in de configuratie geplaatst, maar aangezien hij toch af en toe wel een spelletje wilt kunnen doen (en nu van een retetrage laptop afkomt en hij de respons van een SSD dus nog niet gewend is) heeft die plaats gemaakt voor de 750 Ti. Het is dan ook de bedoeling dat de pc in 1x klaar is en in principe niet meer geupgrade hoeft te worden. Vandaar de keuze om dit zo te doen en niet nu een SSD en later een videokaart aan te schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Audio & video, af en toe een game
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ongeveer €750,-. Alle onderdelen worden hoogstwaarschijnlijk in één keer bij een winkel besteld. De uiteindelijke prijs zal dus iets hoger liggen omdat we niet voor elk component de goedkoopste winkel nemen. Maar voor de pricewatch is het budget dus zo'n €750,-
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles nieuw
Ga je overklokken?
Nee
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z97P-D3 | € 77,- | € 77,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 148,- | € 148,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 76,23 | € 76,23 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 98,- | € 98,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 51,- | € 51,- |