Strategie games met co-op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40
Het leek mij leuk om een topic te maken over strategie games met co-op. Er zijn er veel waar nooit een topic over GoT voor wordt gemaakt. Zo heb ik recentelijk DG2: Defence Grid 2 aangeschaft. Best wel een goede tower defence co-op game!

Voorwaarde is wel dat er echt iets voor co-op in zit. Dus geen Company of heroes omdat je toevallig skirmisch tegen de ai kunt spelen. Red Alert 3 heeft dan weer wel een echte co-op campaign (maar servers zijn offline).

Komt er op neer dat er een specifieke Co-Op modus in de game moet zitten OF de hele game moet gewoon co-op speelbaar zijn.

Een beginnetje:

Tower defence:

Sol Survivor, 2010: Voor 2 tot 4 spelers, volledig co-op. Trailer
Sanctum 2, 2013: Voor 2 tot 4 spelers (ook deels shooter), volledig co-op. Trailer
DG2: Defense Grid 2, 2014: Voor 2 spelers, co-op modus. Trailer

RTS:

Red Alert 3, 2008: Co-op campagne (officiële servers offline, nu via http://cnc-online.net/)
Warhammer® 40,000™: Dawn of War® II,2009: Co-Op campagne en aparte modus.
Ruse, 2010: Beperkt tot 3 maps. Voor 2 en 3 spelers. Trailer
Rise of Nations: Gedeelde controle over dezelfde units.
Empire Earth 2: Gedeelde controle over dezelfde units.
Men of Was Assault Squad 2

Bouwgames:

Capitalism 2 (economie): Voor 2+ spelers. Volledig co-op.
Anno 1404 Venice Voor 2+ spelers. Volledig co-op, shared control mogelijk.
Anno 2070: Voor 2+ spelers. Volledig co-op, shared control mogelijk.
Factorio: Voor 2+ spelers. Volledig co-op.
Tropico 5: Voor 2+ spelers. Beperkt tot delen van geld, energie en workers.

Turn based:

Let op deze games hebben geen specifieke co-op content maar kunnen vaak wel goed samen worden gespeeld omdat ze online vrijwel dezelfde spelervaring bieden als offline.

Endless Legend: Voor 2+ spelers.
Civilization (vanaf deel 4 tot heden): Voor 2+ spelers. Volledig co-op (minus filmpjes)
Crusader kings, 2012.

Hybrids:

AI Wars Fleet command (rts+tower defence): Voor 2 tot 8 spelers.
Napoleon Total war, 2010. Turn based+ RTS.
Total War: Shogun 2, 2011
Total War: Rome II, 2013
Total War: Attila, 2015

Zodra er wat betere gedefinieerd is wat nu wel en niet in de lijst thuis hoort dan is een mede-auteur erg handig. Bij interesse stuur een dm :).

[ Voor 81% gewijzigd door sdk1985 op 19-05-2015 14:58 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:44
Voor zover ik weet zit er in Endless Legend geen co-op hoor. Bij civ kan je nog teams indelen, bij EL niet.

Dus AoE hoort niet op de lijst dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 21:54
kan je red alert 3 niet co-op spelen door middel van die C&C online tool?
Die past de boel zo aan dat je gewoon online kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:08

g0tanks

Moderator CSA
De Warhammer 40k RTS spellen (Dawn of War, Chaos Rising en Retribution) hebben allen een co-op campaign.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nickertNL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:16:
Yups, RA3 is ontworpen voor co-op (als je single player speelt, dan doe je co-op met een AI)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Starcraft 2: legacy of the void (beta, volledige versie is nog niet gereed)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

En natuurlijk de Wargame-serie: European Escalation, Airland Battle en Red Dragon van dezelfde makers als RUSE.
En het is trouwens Defense Grid, met een S [/zeurmodus]

[ Voor 24% gewijzigd door Egocentrix op 17-05-2015 20:58 ]

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
AntiChrist7 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:14:
Voor zover ik weet zit er in Endless Legend geen co-op hoor. Bij civ kan je nog teams indelen, bij EL niet.

Dus AoE hoort niet op de lijst dan?
Hmm ja voor turn based games is dat inderdaad een lastige. Ik ervaar het zelf altijd wel als co-op games omdat er geen verschil zit tussen de game online spelen en offline. Bij RTS games ben je echt beperkt tot een bepaalde modus en of aantal mappen en is de verhalende campagne vaak niet te spelen.
nickertNL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:16:
Zou kunnen, nooit geprobeerd. Kan hem best op de lijst zetten :).
g0tanks schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:21:
De Warhammer 40k RTS spellen (Dawn of War, Chaos Rising en Retribution) hebben allen een co-op campaign.
O ja die zijn ook leuk :)! Maar alleen deel 2 had toch een co-op campagne? De eerdere delen was het alleen skirmish zo ver ik me kan herrineren.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 17-05-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
sdk1985 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:40:
[...]

Hmm ja voor turn based games is dat inderdaad een lastige. Ik ervaar het zelf altijd wel als co-op games omdat er geen verschil zit tussen de game online spelen en offline. Bij RTS games ben je echt beperkt tot een bepaalde modus en of aantal mappen en is de verhalende campagne vaak niet te spelen.
Verhalende campaign in Civ V? :p

De laatste Total War's kan je ook co-op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
AntiChrist7 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:06:
[...]

Verhalende campaign in Civ V? :p

De laatste Total War's kan je ook co-op doen.
Ik doelde op de campagne van de RTS games. Zonder dat zal een rts niet zo snel goed gewaardeerd worden (zie het recent gelanceerde Etherium). Bij bijvoorbeeld Civilization V speel je online dezelfde game als offline (minus de filmpjes). Maar het blijft grijs gebied hoor :P .

Vanaf welke Total war zit die co-op erin? Napoleon?
Egocentrix1 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:56:
En natuurlijk de Wargame-serie: European Escalation, Airland Battle en Red Dragon van dezelfde makers als RUSE.
En het is trouwens Defense Grid, met een S [/zeurmodus]
De opvolgers van RUSE hadden zo ver ik weet alleen Skirmish. Red Dragon heb ik zelf niet (European Escalation en Airland Battle wel). Ruse had een gamemode genaamd "Operations". Dit waren 2 en 3 speler scenario's tegen een flink sterke AI. Hierbij zijn units en abilities verspreid over de spelers (1 tank, 1 air, etc).

Defense Grid aangepast :).

[ Voor 43% gewijzigd door sdk1985 op 17-05-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Blitzkrieg serie en Men of War serie hebben ook beide co-operative campaigns

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
sdk1985 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:49:
[...]

Ik doelde op de campagne van de RTS games. Zonder dat zal een rts niet zo snel goed gewaardeerd worden (zie het recent gelanceerde Etherium). Bij bijvoorbeeld Civilization V speel je online dezelfde game als offline (minus de filmpjes). Maar het blijft grijs gebied hoor :P .

Vanaf welke Total war zit die co-op erin? Napoleon?
Napoleon had alleen versus campaigns (al kan je in gewone battles natuurlijk altijd in team gaan). Vanaf Shogun 2 zat co-op erin. Best wel fun, maar vraagt natuurlijk veel tijdsinvestering.

Zo wel eens graag een MP game van Civ of Endless Legend spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:30
Wat versta je precies onder Co-op. Geldt dit voor multiplayer en campaign of een van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
En wat is dan precies het doel van het topic? Van het RTS genre is überhaupt al vrijwel niets meer over. En die paar RTS games per jaar die uit komen bevatten vrijwel uitsluitend skirmisch coöp. zoals het aankomende Act of Aggression. De games in ontwikkeling die het bevatten zoals de nieuwe Generals worden gecanceld nog voor het uit komt. Om het maar niet te hebben over de bedroevende kwaliteit van de RTS games die wel uit komen.

Maak er anders een mooi coop game topic van, voor niet alleen RTS games. Zelf speel ik uitsluitend coop games en kan ik wel zeggen dat ik vrijwel elk coop game al eens gespeeld heb. Echte coop games zijn al erg zeldzaam laat staan coop rts games met een coop campagne. Als er één per jaar uit komt is het al veel.

[ Voor 3% gewijzigd door Seth_Chaos op 18-05-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Seth_Chaos schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:23:
Maak er anders een mooi coop game topic van, voor niet alleen RTS games.
Het is een topic voor strategy games, niet voor real time strategy games :).
Zelf speel ik uitsluitend coop games en kan ik wel zeggen dat ik vrijwel elk coop game al eens gespeeld heb. Echte coop games zijn al erg zeldzaam laat staan coop rts games met een coop campagne. Als er één per jaar uit komt is het al veel.
Afhankelijk van je definitie van echt komen er tientallen per jaar uit tegenwoordig. Veel valt echter onder action games of shooters. Zelfs racegames hebben tegenwoordig co-op (meest recent The Crew waarbij de story mode samen te doorlopen is).

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 18-05-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:26:
[...]

Het is een topic voor strategy games, niet voor real time strategy games :).

[...]

Afhankelijk van je definitie van echt komen er tientallen per jaar uit tegenwoordig. Veel valt echter onder action games of shooters. Zelfs racegames hebben tegenwoordig co-op (meest recent The Crew waarbij de story mode samen te doorlopen is).
Met één per jaar bedoel ik coop strategy games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ja dat zijn er een stuk minder vandaar dus dit topic! Defense Grid 2 ben ik vorig jaar uit het oog verloren :). Van de games die in 2014 uitkwamen heb ik er 3 in bezit: Tropico 5 (coop modus viel zwaar tegen), Defense Grid 2 en Factorio. Heb vorig jaar ook nog Sanctum 2 in de steamsale gekocht, maar die stamt uit 2013.

Misschien dat tweakers hier ook een korte review kunnen achterlaten over de co-op modus van een game.

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 18-05-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik moet nog altijd eens tropico 5 met iemand spelen.

De Anno games zijn top, maar ik raad ze niet aan voor co-op. In SP kan je fast forwarden wanneer je op resources wacht, maar in co-op niet, wat het trage games maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dat is inderdaad wel een nadeel van de Anno reeks. In 2070 kun je er overigens wel omheen werken door van te voren je Ark in een andere map vol te laden. Verder kwestie van alles overdreven aanleggen. Dus stuk of 10 bouw blokken dingen (houthakker bij 1404 venice) en 6+ tool makers. Verder natuurlijk inkopen bij je warehouse EN zelf spullen halen bij de neutrale partijen. Dat alles samen zorgt ervoor dat je nooit zit te wachten op resources. Ik speel die game eigenlijk altijd in co-op omdat je anders zo verschrikkelijk veel te doen hebt met al die production chains :).

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 18-05-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 16:03
Crusader kings? Beetje zoals Civ eigenlijk. Je kan samenwerken maar je kan ook elkaar lastig vallen. Eigenlijk gewoon een multiplayer game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 14:35

ettie1990

PSN:ettiesick

Rise of nations kun je ook coop spelen alleen niet de singleplayer campaign. Men of Was Assault Squad 2 heeft ook COOP functionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ok allemaal toegevoegd :).
ettie1990 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:34:
Rise of nations kun je ook coop spelen alleen niet de singleplayer campaign. Men of Was Assault Squad 2 heeft ook COOP functionaliteit
Die laatste ben ik niet zo bekend mee. Wat houdt de co-op modus precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Europa Universalis 4 en Crusader Kings 2. En meerdere Pds games, wat ouder, Victoria2 en Hearts of Iron 3.

[ Voor 44% gewijzigd door bstard op 20-05-2015 10:23 ]

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Echte RTS: Supreme Commander met de FA Forever-lobby, vrijwel alle campaign-missies zijn omgebouwd om ook coöp te kunnen spelen.

FPS tower defence: Orcs Must Die 2, first-person tower defense met wat FPS-elementen.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Ground Control 2 heb ik vroeger veel gespeeld. Was ook een co-op mode bij. Geen idee of ze nog servers hebben waar je op kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-10 14:35

ettie1990

PSN:ettiesick

Je kunt in de COOP-modus(LAN) samen een map spelen. Op de meeste maps betekent het vlaggen veroveren, de 'main' objective van MOWAS2.

Er worden ook MODS uitgebracht waarbij sommige van deze MODS(Missions,Maps) ook COOP te spelen zijn.

Misschien is dit spel bij vele niet bekend, maar je moet het eens proberen
sdk1985 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:59:
Ok allemaal toegevoegd :).

[...]

Die laatste ben ik niet zo bekend mee. Wat houdt de co-op modus precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Al die Paradox RTS games kun je erin zetten. Victoria, Europa universalis, crusader kings etc. Prima spellen om samen te spelen.

Hiernaast kan ik nog space hulk aanmerken:
Het is turn based, er zit een co-op campaign in en er is enkele DLC met co-op campaigns. Zelfs 1tje voor 3 spelers!

Overigens is het spel nu in de aanbieding op de humble bundle store. Space hulk is erg gaaf, de PC versie is matiger dan het bordspel. Maar als space hulk fan kan ik er van genieten. Zou hem niet kunnen aanraden als je niet van TBS of warhammer houdt.

Overigens, ken je het bestaan van Co-optimus? Website die zich puur richt op Co-Op games.

[ Voor 13% gewijzigd door Postius op 20-05-2015 17:20 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:27
OpenTTD is ook een multiplayer Strategy, (miss kan je Portal 2 er ook bijzetten, is ook een beetje strategy)

*Kijkt naar steam lijst (ik heb alles georganiseerd)*

Planetary Annihilation
Dungeon Defenders
Dota 2
XCOM: enemy unkown
Krater
volgens mij heeft Sword en Soldiers ook een Co-Op functie

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Meeste plezier heb ik nog wel gehaald uit de zombie modus van CoD m.b.t. (couch)co-op strategy.
Openttd, factorio zijn ook aan te raden.

Vanavond begint de steam sale weer dus ben weer op zoek naar wat nieuwe co-op spellen.. Nog iemand wat nieuwe pareltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeberjong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 11:55
Zie dit draadje nu pas, maar Hearts of Iron 4 kan ook middels co-op gespeeld worden. Kan zelf met meerdere spelers hetzelfde land besturen.

Zal vast nog geen voordelig pareltje zijn aangezien de game nog net geen 3 weken uit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij was een van de beste strategie games met co-op Age of Empires online.
Het was gemakkelijk om je vrienden te joinen en samen verschillende modes te spelen zoals skirmish, tower defence, survival ( ik weet niet goed hoe alle modes heten), en nog vele andere soorten missies.
Er waren heel veel co-op questen en het was uitdagend.
Bij een beschaving was level 40 het maximum, maar je kon ook nog andere beschavingen kopen met in game geld.

Helaas is het spel al een tijdje offline. en kan dus niet meer gespeeld worden.
Ik ben nog altijd opzoek naar een strategie game met co-op questen als Age of Empires online.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:21:
Helaas is het spel al een tijdje offline. en kan dus niet meer gespeeld worden.
Ik ben nog altijd opzoek naar een strategie game met co-op questen als Age of Empires online.
Misschien de Anno-serie? Al kan ik me niet goed herinneren of er co-op quests inzitten, eigenlijk.
En anders spellen met co-op campaigns, zoals Red Alert 3, bijv. Geen betere quest dan de campaign ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
C&C Generals heeft ook een erg leuke co-op, maar zonder questen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 19-10-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:23:
[...]

Misschien de Anno-serie? Al kan ik me niet goed herinneren of er co-op quests inzitten, eigenlijk.
En anders spellen met co-op campaigns, zoals Red Alert 3, bijv. Geen betere quest dan de campaign ;)
Ik heb ook al naar deze spellen gekeken. Maar naar mijn mening komt er weinig in de buurt van Age of Empires online.

Ik heb verschillende spellen gespeeld onveranderde: Stronghold, settelers, civilization, Age of Empires 3, starcraft, company of heroes, en nog wat andere spellen.

In mijn ogen is er geen spel dat zo goed hun CO-OP heeft geregeld en een leuke en uitdagende story heeft als Age of Empires online. ik heb ongeveer 350 uur in het spel gestoken en ik werd er nog niet moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb Age of Empires online gespeeld toen het net uitkwam. Toen was het eerlijk gezegd een waardeloze game zonder enige vorm van uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Shadowrun boston lockdown. Behoorlijke samenwerking nodig.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:55
Petroglyph's 8-Bit Armies en 8-Bit Hordes hebben ook co-op. Beide zijn RTS'en

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1