Achtergrondverlichting laptop stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Kaastengel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-01 19:57
Beste tweakers,

Ik heb thuis een laptop (HP pavillion dv6 met amd apu van rond de 3-4 jaar oud) die nog gewoon alles doet. Enkel de achtergrondverlichting van het scherm lijkt niet te werken. Ik heb de laptop al op een vga schermpje aangesloten en deze deed het prima. Je kan ook gewoon het scherm zien als je héél goed kijkt.
Mijn vraag hierbij is: moet ik nu het hele scherm laten vervangen, of kan ik ook alleen de achtergrondverlichting vervangen?

Mvg,
Arnold

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Staat de verlichting wel aan? Er zijn laptops waarbij je de achtergrondverlichting kan uitschakelen.

Bij veel laptops zitten scherm en verlichting zo'n beetje bij elkaar in, omdat het allemaal erg dun moet zijn, ik denk dat je daarom al snel het paneel beschadigt als je de leds lospeutert. Kijken voor een ander scherm lijkt mij makkelijker.

Misschien eens de boel openmaken om te kijken wat het probleem is, en hoe makkelijk het op te lossen is?

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Meestal gaat de inverter kapot van de achtergrondverlichting. Deze zijn erg gemakkelijk te vervangen.

Het is zeeerrrr onwaarschijnlijk dat het de achtergrondverlichting zelf is, aangezien die uit 2 delen bestaat. Zou wel heel toevallig zijn als die tegelijk kapotgaan.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Het kan ook zijn dat je een toetscombinatie moet indrukken om om te schakelen tussen laptopscherm en externe monitor.

Op mijn laptop is dat de fn toets en f8

Het kan zijn dat het bij jou anders is natuurlijk