Beste mede-tweakers,
Op het moment zoek ik naar een hoofdtelefoon, hieronder mijn 'vooronderzoek'.
De ideëale hoofdtelefoon is voor mij:
+ Geen extra USB aansluiting nodig. (Telefoon en laptop hebben bluetooth, pc heeft 3,5mm audio jack)
+ Mogelijk bluetooth, iemand hier mening over?
+ Geen ruis, goed tot normaal geluid.
+ Over-ear
+ Redelijk christelijk ontwerp. Flashy-gaming-look is leuk, maar voor in openbaar/werk is een wat professioneler uiterlijk wenselijk.
+ Microfoon (hoeft niet de allerbeste kwaliteit te zijn, voor TS/Skype/Bellen).
Aantal headsetjes die ik gevonden heb:
pricewatch: Philips Bluetooth stereo headset (Zwart)
pricewatch: Philips SHB7150FB - Enige verschil met bovenstaande is dat deze €10,- extra kost en NFC heeft (onnodig, 1x gebruik voor pairen?)
pricewatch: Philips SHB5500BK (Zwart) - Lekker goedkoop! Toch even goed?
Of is er iemand die mij bluetooth headsets enorm afraad (met goede onderbouwing), de bovenstaande kunnen namelijk ook met kabel aangesloten worden.
Heeft een bedrade hoofdtelefoon geen accu/batterij nodig om het geluid te versterken?
Dus heeft iemand alternatieve hoofdtelefoons (bekabelde) voor ~€50,-.
Ook heeft philips een cashback actie, is dit meer marketing dan kwaliteit?:
http://www.philips.nl/con...one-tot150-cashback1.html - Persoonlijk ben ik niet zo van "DJ-hoofdtelefoon", geen mic of bluetooth. Maar is de kwaliteit echt zo veel beter?
Tranmissie-techniek
Op het moment zoek ik naar een hoofdtelefoon, hieronder mijn 'vooronderzoek'.
De ideëale hoofdtelefoon is voor mij:
+ Geen extra USB aansluiting nodig. (Telefoon en laptop hebben bluetooth, pc heeft 3,5mm audio jack)
+ Mogelijk bluetooth, iemand hier mening over?
+ Geen ruis, goed tot normaal geluid.
+ Over-ear
+ Redelijk christelijk ontwerp. Flashy-gaming-look is leuk, maar voor in openbaar/werk is een wat professioneler uiterlijk wenselijk.
+ Microfoon (hoeft niet de allerbeste kwaliteit te zijn, voor TS/Skype/Bellen).
Aantal headsetjes die ik gevonden heb:
pricewatch: Philips Bluetooth stereo headset (Zwart)
pricewatch: Philips SHB7150FB - Enige verschil met bovenstaande is dat deze €10,- extra kost en NFC heeft (onnodig, 1x gebruik voor pairen?)
pricewatch: Philips SHB5500BK (Zwart) - Lekker goedkoop! Toch even goed?
Of is er iemand die mij bluetooth headsets enorm afraad (met goede onderbouwing), de bovenstaande kunnen namelijk ook met kabel aangesloten worden.
Heeft een bedrade hoofdtelefoon geen accu/batterij nodig om het geluid te versterken?
Dus heeft iemand alternatieve hoofdtelefoons (bekabelde) voor ~€50,-.
Ook heeft philips een cashback actie, is dit meer marketing dan kwaliteit?:
http://www.philips.nl/con...one-tot150-cashback1.html - Persoonlijk ben ik niet zo van "DJ-hoofdtelefoon", geen mic of bluetooth. Maar is de kwaliteit echt zo veel beter?
Tranmissie-techniek
- Bekabeld - Naar mijn idee geluid van topkwaliteit en voor zelfde prijs beter geluid.
- Bluetooth - Geniaal, niet van die onhandige kabeltjes, maak me zorgen om geluidskwaliteit.
- Radio-frequentie - Wat onhandig met extra usb-transmitter die weer niet in je telefoon past.
- Over-ear - Is naar mijn idee vaak het meest comfortabel en geeft het idee van een betere geluidskwaliteit.
- On-ear - Die bolle kussentjes tegen mijn oren wordt ik over het algemeen niet blij van. Maar suggesties zijn welkom.
- In-ear - Deze heb ik op het moment, oordopjes (prima kwaliteit) van sony maar graag dus een "upgrade?" naar hoofdtelefoon
- Op de fiets - Eerlijk gezegd lijkt me complete noise cancelling gevaarlijk voor op de fiets of wanneer je rondloopt, maar toch zou ik hem graag gebruiken in combinatie met mijn telefoon. Iemand hier iets op tegen? Daarbij vindt ik het vaak juist handig om nog met mensen te kunnen communiceren wanneer ik snel even mijn muziek mute.
- Muziek - Ik ben zeker geen audiofiel of nauwkeurig wat betreft audiokwaliteit, op het moment luister ik geripte youtube mp3'tjes via €20,- sony in-ear oordopjes. Heeft het uberhaupt nut om dan een hoofdtelefoon uit het duurdere segment te nemen? Van ruis wordt ik dan wel weer erg ongemakkelijk.
- Langdurig - Ik zal de hoofdtelefoon langdurig gebruiken, onderweg naar het werk/school, op het werk/school en 's avonds tijdens het browsen op tweakers/wat spelletjes. Het is dus belangrijk dat de hoofdtelefoon goed zit.
- Games - Bij schietspellen is het erg handig wanneer je enig idee hebt waar het geluid vandaan komt, links/rechts/achter/voor. Natuurlijk hoeft dit niet zo precies te zijn.