Hoofdtelefoon advies? [Draadloos?]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 18:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Op het moment zoek ik naar een hoofdtelefoon, hieronder mijn 'vooronderzoek'.

De ideëale hoofdtelefoon is voor mij:
+ Geen extra USB aansluiting nodig. (Telefoon en laptop hebben bluetooth, pc heeft 3,5mm audio jack)
+ Mogelijk bluetooth, iemand hier mening over?
+ Geen ruis, goed tot normaal geluid.
+ Over-ear
+ Redelijk christelijk ontwerp. Flashy-gaming-look is leuk, maar voor in openbaar/werk is een wat professioneler uiterlijk wenselijk.
+ Microfoon (hoeft niet de allerbeste kwaliteit te zijn, voor TS/Skype/Bellen).

Aantal headsetjes die ik gevonden heb:
pricewatch: Philips Bluetooth stereo headset (Zwart)
pricewatch: Philips SHB7150FB - Enige verschil met bovenstaande is dat deze €10,- extra kost en NFC heeft (onnodig, 1x gebruik voor pairen?)
pricewatch: Philips SHB5500BK (Zwart) - Lekker goedkoop! Toch even goed?

Of is er iemand die mij bluetooth headsets enorm afraad (met goede onderbouwing), de bovenstaande kunnen namelijk ook met kabel aangesloten worden.
Heeft een bedrade hoofdtelefoon geen accu/batterij nodig om het geluid te versterken?
Dus heeft iemand alternatieve hoofdtelefoons (bekabelde) voor ~€50,-.

Ook heeft philips een cashback actie, is dit meer marketing dan kwaliteit?:
http://www.philips.nl/con...one-tot150-cashback1.html - Persoonlijk ben ik niet zo van "DJ-hoofdtelefoon", geen mic of bluetooth. Maar is de kwaliteit echt zo veel beter?

Tranmissie-techniek
  • Bekabeld - Naar mijn idee geluid van topkwaliteit en voor zelfde prijs beter geluid.
  • Bluetooth - Geniaal, niet van die onhandige kabeltjes, maak me zorgen om geluidskwaliteit.
  • Radio-frequentie - Wat onhandig met extra usb-transmitter die weer niet in je telefoon past.
[b][Type/b]
  • Over-ear - Is naar mijn idee vaak het meest comfortabel en geeft het idee van een betere geluidskwaliteit.
  • On-ear - Die bolle kussentjes tegen mijn oren wordt ik over het algemeen niet blij van. Maar suggesties zijn welkom.
  • In-ear - Deze heb ik op het moment, oordopjes (prima kwaliteit) van sony maar graag dus een "upgrade?" naar hoofdtelefoon
Gebruik
  • Op de fiets - Eerlijk gezegd lijkt me complete noise cancelling gevaarlijk voor op de fiets of wanneer je rondloopt, maar toch zou ik hem graag gebruiken in combinatie met mijn telefoon. Iemand hier iets op tegen? Daarbij vindt ik het vaak juist handig om nog met mensen te kunnen communiceren wanneer ik snel even mijn muziek mute.
  • Muziek - Ik ben zeker geen audiofiel of nauwkeurig wat betreft audiokwaliteit, op het moment luister ik geripte youtube mp3'tjes via €20,- sony in-ear oordopjes. Heeft het uberhaupt nut om dan een hoofdtelefoon uit het duurdere segment te nemen? Van ruis wordt ik dan wel weer erg ongemakkelijk.
  • Langdurig - Ik zal de hoofdtelefoon langdurig gebruiken, onderweg naar het werk/school, op het werk/school en 's avonds tijdens het browsen op tweakers/wat spelletjes. Het is dus belangrijk dat de hoofdtelefoon goed zit.
  • Games - Bij schietspellen is het erg handig wanneer je enig idee hebt waar het geluid vandaan komt, links/rechts/achter/voor. Natuurlijk hoeft dit niet zo precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:12

OB1

't Is beter om dan in ieder geval fatsoenlijke kwaliteit MP3's te nemen (320 Kb/s). ik denk dat je beter een setje oordopjes kan kopen, die sluiten ook goed af en zijn ook makkelijk met meenemen. Ik heb de JBL E10 en die zijn prima, kosten slechts vier tientjes en de microfoon is erg goed, ze zijn wel bedraad.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zolang je naar Youtube blijft luisteren heeft meer betalen dan 15 euro werkelijk geen nut, hell, ik kon het verschil tussen jijbuis en normale mp al horen op mijn philips koptelefoon van ongeveer een tientje. De geluidskwaliteit is gewoon erg slecht van youtube, en het materiaal wat erop komt te staan is vaak ook al van discutabele kwaliteit.

Hoe beter je oortjes of koptelefoon, hoe eerder je fouten gaat horen. En dat is best wel kut soms. Er zijn nu albums waarvan ik minder geniet omdat ik met mijn COP alle fouten kan horen, vooral albums die meedoen in de loudnesswar zijn om te huilen. Mijn goedkope oortjes en koptelefoon klinken dan nog prima.

Zelf zou ik dus eerst je bron beter maken, en eigenlijk voor 2 oplossingen gaan: voor onderweg, iig op de fiets goede doch niet al te dure oortjes. Misschien dat die Sony's nog prima zijn, anders iets zoals Pistons, klinken erg leuk voor een goed bedrag.

Maar, gamen met oortjes zuigt, dan zou ik dus gewoon een leuke koptelefoon nemen. Draadloos lijkt mij zelf niet heel hard nodig achter de pc [al kan ik het mis hebben], die eerste Philips lijkt mij vrij goed, al is de pricewatch: Sennheiser HD 201 (Zwart) ook erg populair, niet draadloos, wel veel goedkoper.

Zelf vond ik de pricewatch: Philips SHP2000 (Zwart) voor zijn prijs ook erg goed, comfy, behoorlijk leuk geluid, lang snoer, en ondanks plastic fantastisch verrassend stevig.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:18

deepvreezo

Redacteur
De Philips Citiscape Uptown is misschien een idee als je toch één koptelefoon wil aanschaffen. Wordt op Tweakers goed beoordeeld voor geluidskwaliteit en draagcomfort, is over-ear en heeft een microfoontje in het snoer. Nadeel voor thuisgebruik is wellicht het korte snoer (1,2m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuttySmeets
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12-2020
Als tip geef ik je alvast een advies wat ook bij mij voor een probleem zorgde. Ik speel shooters op de PS4 maar ben daarnaast ook muziekliefhebber. Uiteindelijk kwam het voor mij het beste uit om voor beide een aparte hoofdtelefoon aan te schaffen. Voor gaming is mijn voorkeur toen uitgegaan naar een Tritton Pro+, naar aanleiding van een klasgenoot. Voor muziek is een dergelijke 5.1 headset absoluut niet geschikt merk ik, de Tritton Pro+ in dit geval geeft muziek belabberd weer, daarnaast is het zo dat de muziek die jij gaat luisteren niet eens is opgenomen in surround en de hoofdtelefoon is er niet voor gemaakt. Dit is alleen het geval bij sommige SACD's. Maar een gaming headset is tijdens het gamen (ik game het overgrote deel met een clan) ingesteld op de voice van mijn clangenoten omdat dat voor mij tijdens het gamen meer effect heeft op mijn prestaties aan het einde van de matches. Ik heb de surround in die headset uiteraard wel getest, maar was er niet enthousiast over. Het voegde voor mijn gevoel niet veel meer toe in het geluidsbeeld dat al had bij een stereo hoofdtelefoon. Het lijkt me daarom ook handig om te weten of je met meerdere mensen communiceert/wilt communiceren tijdens het gamen via de headset. Want voor het design hoef je niet bij gaming headsets te kijken, wil je er ook nog mee over straat lopen. Voor een gaming headset zou ik als ik jou was gewoon gaan testen, je hebt ten slotte bij veel/alle winkels de mogelijkheid het product 14 dagen te proberen. Het kan dan ook goed zijn dat jij al genoeg hebt aan een headset van 50-80 euro.
Voor muziek is er veel op de markt. Het ligt er ook aan naar welk soort muziek je vooral luistert. Ik begreep dat je al veel van YouTube downloadt, waar ik je al kan vertellen dat het verschil in geluidskwaliteit al niet meer te horen is, al zou je Bose met Philips gaan vergelijken. Ik vind het persoonlijk naast design en geluid ook heel belangrijk hoe de hoofdtelefoon op je hoofd aansluit en of die na een tijdje nog steeds comfortabel zit. De Bose AE2 (nieuw ong. 150 euro, 2e hands 70 euro) heeft mij een lange tijd goed gediend. Inmiddels ben ik overgestapt naar Bang & Olufsen, waar het mij tijdens het winkelbezoek meteen opviel dat de Bowers & Wilkins P7 te veel op mijn oren drukte. Zulke zaken vind ik persoonlijk belangrijk bij het aanschaffen van een nieuwe hoofdtelefoon, want wanneer hij na verloop van tijd gaat irriteren zet je hem al gauw af wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MannyMo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-04 00:26
deepvreezo schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:44:
De Philips Citiscape Uptown is misschien een idee als je toch één koptelefoon wil aanschaffen. Wordt op Tweakers goed beoordeeld voor geluidskwaliteit en draagcomfort, is over-ear en heeft een microfoontje in het snoer. Nadeel voor thuisgebruik is wellicht het korte snoer (1,2m).
Ben een bezitter van de uptown sinds een aantal jaren. Ik heb geen ervaring met andere hoofdtelefoons dus kan daar niet echt over spreken. Ik zal je mijn bevindingen hieronder zetten:
  • Comfort is zeer goed te noemen, ik maak vaak lange sessies met headphone op en merk amper dat ik em op heb. Zachte earpads, oefent weinig druk uit. Oren zijn na lange sessie hoogstens licht vochtig maar dat zal altijd gebeuren volgens mij bij gesloten over the ear.
  • Earpads naden slijten wel na aantal jaar, verder geen afbreuk aan geluidskwaliteit of comfort
  • Platte bedrading knoopt niet, maar geeft wel draadruis op dus is niet geschikt voor op de fiets.
  • Ik heb de headphone wel eens onderweg gebruikt maar ik denk dat deze best een amp kan gebruiken, volume niveau was relatief laag te noemen. (-edit- het schijnt afhankelijk te zijn hoeveel vermogen uit de bron komt, dus is apparaat afhankelijk ook)
  • Lengte is relatief kort, 2 meter is misschien fijner. Omdat ik gebruik maak van een DAC achter mijn pc en pc staat op mijn bureau heb ik er persoonlijk weinig last van.
  • De volumeschuiver op de bedrading is kut, maar ik meen me te herinneren dat ze deze verwijderd hebben op nieuwere versies.
  • Als je beetje van retro look houdt dan vind je de Uptown waarschijnlijk wel mooi O+
  • Weinig te zeggen over bouwkwaliteit, voelt stevig aan. Durf niet te zeggen wat normale slijtage is voor zoiets.
  • Ik ben geen audiofiel en heb vrijwel geen ervaring met andere headphones, maar moet zeggen dat geluidskwaliteit goed is. geen overdreven bassgeluiden ook. Maar goed ik laat dit segment wel over aan de audioreviews die je kan nalezen (google maar op bvb head fi).
  • Geen ervaring met de microfoon, nooit gebruikt.
  • Goede isolatie, dit kan goed of slecht zijn :D
  • Prijs kwaliteit is bijzonder goed te noemen, onder de € 100 is er niet veel te vinden (laatste keer dat ik keek in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Bestaan er draadloze koptelefoons die zowel via bluetooth werken als met een dongle? Ik wil naast gebruik met telefoon/pc de koptelefoon aan mijn versterker of tv kunnen koppelen, draadloos. Of moet ik dan een koptelefoon met zendstation kopen?
Zijn er misschien losse 3,5 inch jack naar bluetooth dongles?
Pagina: 1