Ziggo HD TV zenders werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:17
Het volgende doet zich al 4 dagen voor:

Ik heb een Samsung HD digitale decoder van ziggo (dus niet interactieve TV).
Nou heb ik na de fusie gewoon mijn zenders opnieuw ingesteld en werkte alles goed/perfect.

Afgelopen donderdag krijg ik alleen het volgende te zien als ik naar ALLE HD zenders kijk:
https://docs.google.com/f...TTg/edit?usp=docslist_api
En https://docs.google.com/f...ODA/edit?usp=docslist_api
Zie: groen beeld en blokken en haperend geluid. Het gekke is dus dat de niet HD zenders het wel gewoon doen.

Iemand enig idee wat ik hiermee moet en wat ik des betreft aan ziggo moet vertellen?
Of waar kan ik rekening mee gaan houden met nieuwe bekabeling oid.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:28
Test het direct op je AOP. Als je binnenbekabeling het probleem is, dan zou je daar iig wel goed beeld moeten krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Samsung H360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
dus DJSmiley je wilt dat ik het kastje direct uit de muur aansluit met die kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
ponyrijden schreef op maandag 18 mei 2015 @ 08:46:
dus DJSmiley je wilt dat ik het kastje direct uit de muur aansluit met die kabel?
Ja, want het lijkt erop dat je signaal brak is. Als je de TV aansluit direct waar de kabel binnen het huis komt dan weet je of het aan Ziggo ligt of aan je eigen bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
en dit kan van het ene op het andere moment dit beeld geven? of ligt het zoals ik ergens anders heb gelezen aan de bandbreedte van de kabel op het hd signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Probeer het allereerst eens rechtstreeks op AOP. Als het daar net zo slecht is zijn er nog een aantal mogelijkheden. Het AOP zelf, de decoder, of het signaal van ziggo. Waarbij het laatste meestal niet het geval is. Maar ook zeker niet uitgesloten kan worden

[ Voor 9% gewijzigd door Koekenbakkertje op 18-05-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38
Inderdaad de decoder rechtstreeks op het aop aansluiten zonder splitters etc ertussen. Blokkerig beeld bij digitale tv = signaal probleem. Vroeger op de analoge kabel zag je sneeuwig beeld = signaal probleem, tegenwoordig is het geen sneeuw meer maar blokkerig beeld.

Let op; wat ook kan zijn is het volgende
4g telefoons in de buurt van je bekabeling / decoder kan ook voor dit effect zorgen, 4G stoort enorm op de kabel. Stel je hebt je 4G telefoon op of naast je decoder liggen dan kan je ook dit blokkerig beeld krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door LopendeVogel op 18-05-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
oke ik heb geprobeerd om uit de muur de 5centimeter kabel in de decoder te stoppen (dus voordat hij in de splitter gaat voor de 2de tv) zelfde probleem.
alle hd zenders doen het niet.
en alle niet hd zenders werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:52

TommieW

Numa numa.

Heb je niet ergens een mogelijkheid om het signaal te testen? Veel apparaten kunnen o.a. de kwaliteit van het signaal weergeven.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je hebt volgens mij de vraag niet beantwoord of je een Samsung H360 decoder hebt? Om welke decoder gaat het hier?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
hardware-lover ik heb zo'n samsung h360 ja.
en tommieW ik weet niet hoe ik een coax kabel kan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

http://www.totaaltv.nl/ni...ng-dcb-h360r-decoder.html

Update 7 april: Ziggo laat Totaal TV weten dat dit model Samsung-decoder sinds 2009 niet meer te koop is en aan het einde van zijn levenscyclus is. Problemen met deze kabeldecoder waren er volgens Ziggo ook voor de netwerkharmonisatie. Het kabelbedrijf werkt wel aan een klantenoplossing.

[ Voor 61% gewijzigd door hardware-lover op 18-05-2015 20:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 23:55
Hier vergelijkbaar probleem met een Samsung HD decoder. Enige tijd geleden is de EPG het eindelijk weer gaan doen en sinds die tijd heb ik af en toe het genoemde probleem, of de ontvanger loopt vast. Beeld en geluid gaan gewoon door, maar het apparaat reageert niet meer op afstandsbediening of buttons voorop. Tegelijk nog een Humax in gebruik maar die werkt nog steeds foutloos. Vraag me af wat ze op het netwerk hebben veranderd waardoor de Samsung over de zeik gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
hardware lover het gekke is zoals ik hierboven (topic start) dat hij het na de fusie gewoon een maand of zo goed gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tja?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
maar als ik nu met ziggo bel waar kan ik dan rekening mee houden en wat moet ik vooral ontkennen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:13

sapphire

Die-hard pruts0r

Ontkennen?

want je wilt het niet opgelost hebben ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
nee de vorige keer zij ze dat ik een kabel uit de muur heb aangeraakt en dat het mijn schuld was dat er iets mis wat met het beeld...wat een **** aan de telefoon was
Pagina: 1