Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal de laptop vooral gebruiken om op te werken, films/series op te kijken en om te gamen. Mijn voorkeur voor OS is Windows omdat ik vrij slecht overweg kan met de Apple OS en/of Linux. Verder zal ik de laptop veel meenemen als ik reis, hoe zwaar de laptop is maakt me niet uit, of ie in een tas past wel.

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan een bedrag tussen de €800,- en €950,- hier kan iets van afgeweken worden als dat nodig is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zoals ik eerder al zei zal ik hem vaak meenemen in bijvoorbeeld de trein. Als ik met de laptop ga gamen zou ik hem toch al aansluiten aan een stopcontact, accuduur is dus niet van heel groot belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua voorkeur: Ik speel nu vooral games die niet erg veel vragen van de GPU van een pc, denk aan Diablo III, Hearthstone, etc. Dit komt vooral omdat ik de rest van het gamen deed op console maar dat is nu verleden tijd. In de toekomst zou ik wel graag wat RPG's willen spelen op de dan gekochte laptop (Fallout 4 bijv) en ik begrijp dat dat iets meer zal vragen van de GPU en CPU van de laptop.

Ik wil verder graag zeggen dat ik het enorm waardeer als ik wat advies zou kunnen krijgen over welke richting ik moet kijken wat merk en specs betreft. Misschien zit ik qua prijsklasse wel te laag om aan mijn wensen te voldoen, ook dat hoor ik dan graag.

Ik heb zelf al naar de volgende modellen gekeken:

MSI GP60 2PE-230NL LEOPARD
ASUS N551JQ-CN020H
ACER Aspire Nitro VN7-571G-5055

Alvast bedankt!

• Defi15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:35
De Asus is niet geschikt om mee te gamen. De GPU is Intel HD Graphics wat zo'n beetje het allerslechtste is wat je in moderne laptops aan kunt treffen. Je hebt voor fallout 4 minimaal een gtx 660 nodig om fijn te kunnen gamen, kijk hier maar eens naar: http://gpu.userbenchmark....esktop-125-GHz/2162vs2168

De Acer heeft een veel betere grafische kaart wat belangrijk is bij gamen en ook een beter koelsysteem. MSI heeft betere service als er iets fout gaat en een betere processor. Ik zou gaan voor de Acer, omdat bij gamen de gpu voorrang heeft boven de cpu.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie! Weet nu een stuk beter waar ik naar moet kijken.

• EvertH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:50
Defi15 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:47:
De Asus is niet geschikt om mee te gamen. De GPU is Intel HD Graphics wat zo'n beetje het allerslechtste is wat je in moderne laptops aan kunt treffen. Je hebt voor fallout 4 minimaal een gtx 660 nodig om fijn te kunnen gamen, kijk hier maar eens naar: http://gpu.userbenchmark....esktop-125-GHz/2162vs2168

De Acer heeft een veel betere grafische kaart wat belangrijk is bij gamen en ook een beter koelsysteem. MSI heeft betere service als er iets fout gaat en een betere processor. Ik zou gaan voor de Acer, omdat bij gamen de gpu voorrang heeft boven de cpu.
Afhankelijk van de versie van de N551 zit er gewoon een 850M of 845M in hoor :/
Daarmee komt ie gelijk met de Acer en MSI.

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Als je aan de top van je budget gaat zitten kan je ook nog een pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-56DE overwegen. Dan heb je een snellere processor (4210H) en snellere videokaart (GTX 860) ten koste van een losse ssd.