Exchange 2010 Automatische Handtekening gebaseerd op AD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In Exchange maak ik gebruik van een automatische handtekening onder de uitgaande e-mail d.m.v. een Transport-Rule. Dit werkt naar alle tevredenheid echter wanneer ik vanaf een mobile-device een mail stuur word de HTML gebaseerde handtekening omgezet naar Plain-text dit ziet er niet uit.

Is er een mogelijkheid wanneer de mail in Plain-Text is ook een alternatieve handtekening gebruikt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Misschien een idee om dit pakket eens te bekijken, een signature die er goed uitziet is een aanwinst voor een bedrijf mbt profesioneele uitstraling en communicatie naar buiten toe:
http://www.exclaimer.nl/signature-manager-exchange-edition/

Hiermee kan je ieder AD atribuut gebruiken en regels instellen zoals bv geen signature voor interne mail en alteratieve sigranatures in RTF en Text voor niet-HTML clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:44
Goede ervaringen met exclaimer inderdaad. Redelijk eenvoudig en niet heel duur. Daarnaast is het eenvoudiger om consistent met afbeeldingen te werken (bijvoorbeeld bij outlook en mobile devices).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In Exchange wat? Moeten/mogen we raden wat voor spul je hebt staan, wat je zelf al geprobeerd hebt en in hoeverre je enig device-management hebt geimplementeerd via AD of andere tooling?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
MAX3400 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:57:
In Exchange wat? Moeten/mogen we raden wat voor spul je hebt staan, wat je zelf al geprobeerd hebt en in hoeverre je enig device-management hebt geimplementeerd via AD of andere tooling?
Dat staat toch best wel duidelijk in de subject vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

T0ny schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:40:
[...]

Dat staat toch best wel duidelijk in de subject vermeld.
Nee, niet echt. Maar toch bedankt voor het meedenken. Ik moet er maar vanuit gaan dat er een AD draait (met onbekend Forest/Domain Functional Level) op Microsoft Windows Server 20xx, dat de /forestprep van Exchange correct is of voor deze versie geschikt is, dat alles on-premises draait en niet (hybrid) cloud etc?

Daarnaast, ook mobiele devices kunnen een eigen willetje hebben, wel/niet onderhevig aan bepaalde management-tooling (al dan niet gekoppeld aan AD) of zelfs op basis van bandbreedte/IP zich anders gedragen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0ny
Probleem is dat veel mobiele apparaten standaard plain text gebruiken om emails te versturen en de Transport Rule kan daar weinig mee, anders dan simpel wat conversie uitvoeren.
Oplossing is om een mobiele mail client te vinden die als HTML verstuurd, of een pakket als Exclaimer waarmee je wel redelijke plain text signatures aan kan maken.

Zie ook hier: https://4sysops.com/archi...imers-with-exchange-2010/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf CodeTwo aanraden. http://www.codetwo.com/?s...JvbrOqezsUCFSIIwwodVn0Acg

Wat fijner omdat Exclaimer nogal aggressief in je exchange servers intregreert. Niet echt leuk als daardoor een Exchange service niet meer (goed) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 14:32
Codetwo inderdaad gebruiken wij ook, top pakket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:02
Wij gebruiken al jaren http://www.pa-software.com/qsdisclaimer/
Werkt ook perfect met aparte signatures voor html/plain text, ad integratie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Symprex signature manager werkt ook prima, genoeg keus dus :)
Pagina: 1