Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

havit webcam duo vraag

Pagina: 1
Acties:

• Patine
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-01-2021
Hoi
In een poging om een cctv security systeempje op te zetten heb ik een aantal goedkope webcams gekocht. 1 logitech, 1 onbekend merk A, 2 havit, en 2 onbekend merk B. Op mijn htpc met win10 preview werkt alles prima, behalve dat de havit wecams alleen aangaan als alle andere webcams uit staan. De andere webcams kunnen allemaal tegelijk aanstaan, mits de havit webcam uit staan.
Op mijn laptop win8 heb ik dat probleem niet, en kunnen alle webcams tegelijk aanstaan.
Ze maken schijnbaar allemaal gebruik van dezelfde driver, op zowel win10 als win8.

Ik hen geen flauw idee waarom dit gebeurt. Misschien iets met win10 ?

Suggesties worden zeer op prijs gesteld.
Mvgrt
Martin

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

Eagle Creek

Breathing security

Hi,

Kun je beginnen met benoemen waaruit je concludeert dat de webcams niet samengaan? Krijg je foutmeldingen, krijg je geen beeld, is er storing, etc?

[ Voor 60% gewijzigd door Eagle Creek op 17-05-2015 14:37 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zijn het LAN of USB webcams?
Indien USB: die dingen trekken meestal 500mA van de USB poort en moet je dus een beetje mee uitkijken met aansluiten - of een actieve (dus gevoedde) USB hub kopen. In het algemeen hebben twee USB aansluitingen op je PC samen 500mA te verdelen. In device management kunt je uitvissen welke (apparaat weergeven op verbinding).

Indien LAN: Toevallig een standaard IP conflictje? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Patine
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-01-2021
Het zijn allemaal usb cams, ze zitten allemaal tegelijk op 1 usb 3.0 stekkertje, en ik gebruik iSpy.
In iSpy kan ik ze allemaal individueel aan en uit zetten. Zo kan ik dus zien wat wel kan en wat niet kan, zoals zelke cameras tegelijk kunnen draaien en welke niet. Ik neem aan dat wanneer de cam uitstaat het stroom verbruik bijna nul zal zijn. Het zou mijn verbazen als het stroom verbuik van de havit webcams zo groot zou zijn dat 1 al meer dan de helft van het beschikbaar vermogen op de usb port zou verbruiken, terwijl ik rustig 4 andere webcams tegelijk kan draaien.

De laptop heeft een intel usb 3.0 chip, terwijl de htpc een renesis usb 3.0 chip heeft.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:14
ik zou beginnen in W10 de havit te deinstalleren/ verwijderen. dan alle 4 andere werkend te hebben en daarna opnieuw de havit in te pluggen / installen, kijken of ze herkent worden, eventueel via apparaatbeheer toevoegen. Ik verwacht dat je dit geprobeerd hebt.
Of heeft W10 preview maar mogelijkheid voor vier cams?

gewaarwordingshorizon