Toon posts:

Vragen over BluRays

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een aantal vragen over BluRays:
  • Welke software raden jullie mij aan voor het branden van BluRays? Of werkt branden met Windows gewoon goed?
  • Vergaat de data op een gebrande BluRay naar een bepaalde tijd als deze in een dvd-doosje bewaard worden (kamer temperatuur)?
  • Kan ik data "bij branden" na een BluRay al eens gebrand te hebben (data komt er dus bij, niet overschrijven)? En zoja, heeft dit nadelen?
Ik wil namelijk BluRays gaan gebruiken voor het bewaren van video bestanden tussen de 300MB en 5GB (Gemiddeld ~1GB) en Foto's.

Alvast bedankt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:07

D4NG3R

kiwi

:)

En wat heb je zelf al gevonden? Alle drie de vragen zijn namelijk prima te beantwoorden door Google, vraag 2 en 3 kan je zelfs beantwoorden door naar de verpakking van een beschrijfbare BD te kijken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:08:
En wat heb je zelf al gevonden? Alle drie de vragen zijn namelijk prima te beantwoorden door Google, vraag 2 en 3 kan je zelfs beantwoorden door naar de verpakking van een beschrijfbare BD te kijken.
Wat ik zelf heb gevonden is:

Mijn eerste vraag: Zover ik gevonden heb kan je iig wel branden met Windows. Ik kan echter maar weinig vinden of er vershil in kwaliteit is tussen software (vooral als je de Windows "brander" mee wilt tellen).

Mijn tweede vraag: Veel verschillende antwoorden over deze. Bijvoorbeeld dat als je hem niet vaak uitleest (gebruikt) de data een menselijke levensduur bewaart blijft, maar ook dat het naar 2-5 jaar al corrupt kan zijn geworden.

Mijn derde vraag: Ik weet dat dit kan (iig bij DVDs) echter vroeg ik me af of dit ook kan als je de disc niet instelt als een "USB stick" waar je de mogelijkheid voor krijgt bij Windows.

Mijn vraag is dus of je dus, als je deze keuze maakt, nog wel kan "bijschrijven" (ondanks dat je niet kan overschrijven).

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
1: Zeer makkelijk op Google te vinden (tenzij je liever Bing gebruikt, maar die vind het ook ;))
2: Zeer makkelijk op Google te vinden (tenzij je liever Bing gebruikt, maar die vind het ook ;))
3: Zeer makkelijk op Google te vinden (tenzij je liever Bing gebruikt, maar die vind het ook ;))

Om dan toch nog een beetje nut aan dit topic te geven:
De houdbaarheid van data op CD's/DVD's/Blurays is aardig variabel, een paar jaar moet wel lukken maar levenslang zie ik niet zomaar gebeuren tenzij je perfecte omstandigheden hebt zoals temparatuur, luchtvochtigheid enz.
DVD's die herschrijfbaar zijn heten DVD-RW, google dus op Bluray-RW en je vind zat opties :)
Verder is branden branden, misschien dat Nero een mooier kleurtje in het schermpje heeft terwijl je wacht op het branden maar verder moet het allemaal aan dezelfde standaarden voldoen.

[ Voor 12% gewijzigd door RGAT op 17-05-2015 14:55 ]

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Hoi Raiserfist,

Twee van de drie vragen die je stelt zijn zogenoemde 'opzoekvragen' - enkel het 'advies' over het beste brandprogramma zou door de beugel kunnen. Maar daarvoor is je startpost en eigen inzet ondermaats. Om die reden moet ik je topic sluiten.

Tip: probeer eerst zelf antwoord te vinden op je vraag. Kom je er dan nog niet uit, post dan alles wat je hebt gezocht en een hele concrete specifieke vraag in een nieuw topic. Zolang jij laat zien dat je er zelf moeite in hebt gestoken - wat dient te blijken uit je startpost - dan is je topic welkom op GoT!

Dit topic is gesloten.