Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet. 10"

Wat is je budget?
200 max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
de tablet is voor mijn ouders: +/- 63 jaar. Hij moet eenvoudig in gebruik zijn. De tablet zal gebruikt worden om te internetten, documenten te lezen, foto's te kijken. en waarschijnlijk gebruiken op vakantie / op de camping

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ken de positieve berichten over de Asus transformer pad. Maar dat is alweer even geleden. Ik heb zelf een asus tf600 aanbieding doorgekregen:
http://m.groupon.nl/deals...merchandising-nl/63607220
Een refurbished vivo pad tf600.

Alleen deze is met Windows RT en ik ben onbekend met dit systeem. Van de telefoons weet ik dat Windows Phone goed scoort bij ouderen, maar hoe is dat met Windows RT?
Een tf103 zou (met dock) ook kunnen met dit budget. Maar die is dan met Android.

lenovo ideapad a10-70pricewatch: Lenovo IdeaTab A10-70 WiFi Blauw
asus memopad 10pricewatch: Asus Memo Pad 10 16GB Grijs
asus transformer padpricewatch: Asus Transformer Pad TF103C-1A051A Zwart
hp elitepad 900pricewatch: HP ElitePad 900 32GB WiFi Zwart
lenovo tab 2Lenovo Tab 2 - US
lumia 2520 (via BCC)pricewatch: Nokia Lumia 2520 Zwart

De Tab 2 heb ik nog niet in Nederland gevonden, maar in de US kost deze nu (met korting) $ 199,- wat in Euro's dus minder zou zijn. Maar vanuit de VS shippen ze niet naar nederland.
De Tab 2 pagina van lenovo nederland doet het echter (nog) niet.

Ik heb deze ook samen even vergeleken via de pricewatch:
Tweakers tablets vergelijking

Ik zie weinig verschillen. bij alle tablets zou het wel handig zijn als er ook een dock met toetsenbord voor de tablet is. Die asus transformer heeft dat al, maar van die anderen weet ik dat niet.

en de pricewatch resultaten binnen mijn filter:
Pricewatch Resultaten

Eventueel zijn goede 2e hands tablets ook een optie.
Windows RT is al end of life begreep ik hieronder. Maar is windows RT het enige systeem dat op die tablets kan draaien of kan je er ieder willekeurig systeem op doen? (draait windows 8 bijvoorbeeld helemaal niet op zo'n tablet?)

Ik zie een aantal Surface tablets binnen het budget, maar die zijn allemaal met Windows RT.

http://link.marktplaats.nl/m929756147
Dit is een surface (1) tablet.

Welke vragen heb je hier nog over?

-welke opties zijn er nog binnen dit budget die hier op aansluiten?
High -end specs zijn niet belangrijk, mijn ouders gaan niet het uiterste vragen van het apparaat met hun gebruik.

-is refurbished aan te raden, in dit geval voor de tf600 (voor 130,-).

Ik heb dit topic aangemaakt omdat het vorige topic nog uitging van een ander budget en andere maten. Dit allebei aanpassen zorgt denk ik qua topic weer voor onduidelijkheid.

[ Voor 67% gewijzigd door DeRooney op 22-05-2015 15:18 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Gezien buitenland gebruik, let op support en garantie.
Mijn advies, indien mogelijk leg zelf wat bij en koop een iPad van vorig model. Als er wat is kunnen ze overal terecht voor support.

Windows RT zou ik mijden, dat is end of Life.

• DeRooney
Ok. Thanks. Ik heb mijn selectie aangepast. In principe gaat mijn keuze nu tussen de in de tabel genoemde tablets:
Transformer pad van asus, ideatab a10-70 van lenovo en de memo pad 10 van asus.

Welke van de 3 kan ik het beste nemen?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voor zestigers die vooral een eenvoudig te gebruiken tablet willen, zou ik inderdaad een iPad aanraden. Bijvoorbeeld een iPad 2, die zijn refurbished met garantie voor zo'n €200 te krijgen. Het is niet het nieuwste van het nieuwste, maar geeft wel het beste gebruiksgemak.

Mijn moeder (ook een zestiger) heeft ook een iPad 2 en is daar zeer tevreden over.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 14:41
De Memo Pad van Asus is een prima instapper. Ongeveer in dezelfde situatie voor mijn ouders uitgezocht. Hardcore digibeten, maar ze weten zich nu goed te redden. Hun gebruik beperkt zich echter tot email, nieuwsapps en een enkele keer Uitzending gemist. Ze hebben em nu een jaar in gebruik en het gaat allemaal snel, zonder problemen.
De camera van de Memo Pad is wel echt bedroevend; als ze die ook maar enigszins van plan zijn te gaan gebruiken, dan zou ik deze tablet afraden.

• DeRooney
ok, ik ga nog eens kijken wat er te vinden is aan refurbished ipads.
collega van me zei dat ik juist weer beter geen ipad 2 kon doen. Zal nog eens vragen waarom niet.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De iPad 2 heeft nog die oude 30-pins connector. Vlak erna kwam de Retina met Lightning. Die is inderdaad beter. En de Air is nog beter. Maar als we het hebben over een budget van €200 dan kom je toch uit bij de iPad 2 en dat is op zich geen slechte tablet hoor.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• DeRooney
mijn oog valt nu op deze aanbieding bij de BCC:
Lumia 2520:
pricewatch: Nokia Lumia 2520 Zwart

BCC aanbieding

het enige wat mij nu nog tegenhoudt is de windows rt.
Die gaat niet naar windows 10. Maar is het wel mogelijk om hier een andere windows op te krijgen bijvoorbeeld?

[ Voor 16% gewijzigd door DeRooney op 22-05-2015 15:09 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 13:43

FlyEragon

Alien Monkeys

Ach, alles wat ze ermee willen doen kan er ook mee. Gezien de snelle hardware en het scherpe scherm is het misschien geen slechte keus ondanks dat RT op zijn eind is. Bovendien ook nog 3G/4G ondersteuning.

• DeRooney
kan ik RT tzt niet inwisselen? Of werkt dat niet?

dit vond ik hierover op internet:
Windows RT's purpose was unclear, and its future - misty. Until now. Microsoft made it clear that Windows RT has quietly withered away by stopping production of the last RT tablets in circulation - the Surface 2 and the Nokia Lumia 2520. However, both will remain on sale while supplies last, and RT tablet users will be getting an update that will add some functionality from the new Windows 10. Is this promise enough to sent you out looking for a new Lumia 2520 ($599 unlocked on Verizon)?

Windows RT is done with, but Microsoft's ARM-based device ambitions won't end here. Windows 10 will support both x86 and ARM architectures, but how and if true application parity between them will be achieved is a mystery to us. So far, we've seen the MS Office apps happily run on and scale their interfaces to whatever device they are being opened on, but we haven't seen the same trick with third-party apps.
bron: PhoneArena.com

[ Voor 97% gewijzigd door DeRooney op 22-05-2015 15:29 ]

Verwijderd

Mx. Alba schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:44:
De iPad 2 heeft nog die oude 30-pins connector. Vlak erna kwam de Retina met Lightning. Die is inderdaad beter. En de Air is nog beter. Maar als we het hebben over een budget van €200 dan kom je toch uit bij de iPad 2 en dat is op zich geen slechte tablet hoor.
Zou inderdaad ook voor een iPad kiezen. Je kan er echter ook voor kiezen om voor 200 euro een ipad 3 of misschien zelfs ipad 4 uit de V&A te plukken. Daar zou ik liever voor kiezen dan een refurbished ipad 2 voor hetzelfde geld.

• DeRooney
de kogel is door de kerk. De lumia 2520 is besteld bij BCC.

De nog lang doorlopende support en anders een android rom hebben uiteindelijk ervoor gezorgd dat ik deze genomen heb.

• DeRooney
Waar ik dacht een lumia2520 te gaan scoren ben ik een week later een illusie rijker geworden (maar geen lumia2520). De BCC zou ze hebben maar dat blijken voornamelijk show modellen te zijn. Een normaal exemplaar bestemd voor verkoop is nauwelijks aanwezig en een modern voorraad / logistiek / webshop systeem is er niet bij BCC helaas.

Ik moet dus op zoek naar een andere tablet aangezien de exemplaren die in sommige vestigingen nog wel aanwezig zijn niet verstuurd worden "omdat het een uitlopend model is" (alsof dat relevant is).

Los van 2e hands of refurbished iPads:
Welke tablet uit de gevonden opties kan ik het beste nemen?

Edit:
Inmiddels maar besloten om de Asus transformer pad te bestellen.

Deze tablet heeft een atom processor. Betekent dat ook dat je er eventueel Windows 8 op zou kunnen zetten of Windows 10?

Edit 2: domme vraag aangezien de tf100 zo'n beetje hetzelfde is maar dan met Windows 8 :-)

En tot slot om het topic af te kunnen sluiten : vrijdag krijg ik als het goed is een T100 transformer book voor de prijs van een t103 transformer pad. Dus Windows 8 ipv android 4.4.

[ Voor 26% gewijzigd door DeRooney op 02-06-2015 22:58 ]

Pagina: 1