Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Tablet. 10"
Wat is je budget?
200 max
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
de tablet is voor mijn ouders: +/- 63 jaar. Hij moet eenvoudig in gebruik zijn. De tablet zal gebruikt worden om te internetten, documenten te lezen, foto's te kijken. en waarschijnlijk gebruiken op vakantie / op de camping
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ken de positieve berichten over de Asus transformer pad. Maar dat is alweer even geleden. Ik heb zelf een asus tf600 aanbieding doorgekregen:
http://m.groupon.nl/deals...merchandising-nl/63607220
Een refurbished vivo pad tf600.
Alleen deze is met Windows RT en ik ben onbekend met dit systeem. Van de telefoons weet ik dat Windows Phone goed scoort bij ouderen, maar hoe is dat met Windows RT?
Een tf103 zou (met dock) ook kunnen met dit budget. Maar die is dan met Android.
De Tab 2 heb ik nog niet in Nederland gevonden, maar in de US kost deze nu (met korting) $ 199,- wat in Euro's dus minder zou zijn. Maar vanuit de VS shippen ze niet naar nederland.
De Tab 2 pagina van lenovo nederland doet het echter (nog) niet.
Ik heb deze ook samen even vergeleken via de pricewatch:
Tweakers tablets vergelijking
Ik zie weinig verschillen. bij alle tablets zou het wel handig zijn als er ook een dock met toetsenbord voor de tablet is. Die asus transformer heeft dat al, maar van die anderen weet ik dat niet.
en de pricewatch resultaten binnen mijn filter:
Pricewatch Resultaten
Eventueel zijn goede 2e hands tablets ook een optie.
Windows RT is al end of life begreep ik hieronder. Maar is windows RT het enige systeem dat op die tablets kan draaien of kan je er ieder willekeurig systeem op doen? (draait windows 8 bijvoorbeeld helemaal niet op zo'n tablet?)
Ik zie een aantal Surface tablets binnen het budget, maar die zijn allemaal met Windows RT.
http://link.marktplaats.nl/m929756147
Dit is een surface (1) tablet.
Welke vragen heb je hier nog over?
-welke opties zijn er nog binnen dit budget die hier op aansluiten?
High -end specs zijn niet belangrijk, mijn ouders gaan niet het uiterste vragen van het apparaat met hun gebruik.
-is refurbished aan te raden, in dit geval voor de tf600 (voor 130,-).
Ik heb dit topic aangemaakt omdat het vorige topic nog uitging van een ander budget en andere maten. Dit allebei aanpassen zorgt denk ik qua topic weer voor onduidelijkheid.
Ik zoek een?
Tablet. 10"
Wat is je budget?
200 max
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
de tablet is voor mijn ouders: +/- 63 jaar. Hij moet eenvoudig in gebruik zijn. De tablet zal gebruikt worden om te internetten, documenten te lezen, foto's te kijken. en waarschijnlijk gebruiken op vakantie / op de camping
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ken de positieve berichten over de Asus transformer pad. Maar dat is alweer even geleden. Ik heb zelf een asus tf600 aanbieding doorgekregen:
http://m.groupon.nl/deals...merchandising-nl/63607220
Een refurbished vivo pad tf600.
Alleen deze is met Windows RT en ik ben onbekend met dit systeem. Van de telefoons weet ik dat Windows Phone goed scoort bij ouderen, maar hoe is dat met Windows RT?
Een tf103 zou (met dock) ook kunnen met dit budget. Maar die is dan met Android.
| lenovo ideapad a10-70 | pricewatch: Lenovo IdeaTab A10-70 WiFi Blauw |
| asus memopad 10 | pricewatch: Asus Memo Pad 10 16GB Grijs |
| asus transformer pad | pricewatch: Asus Transformer Pad TF103C-1A051A Zwart |
| hp elitepad 900 | pricewatch: HP ElitePad 900 32GB WiFi Zwart |
| lenovo tab 2 | Lenovo Tab 2 - US |
| lumia 2520 (via BCC) | pricewatch: Nokia Lumia 2520 Zwart |
De Tab 2 heb ik nog niet in Nederland gevonden, maar in de US kost deze nu (met korting) $ 199,- wat in Euro's dus minder zou zijn. Maar vanuit de VS shippen ze niet naar nederland.
De Tab 2 pagina van lenovo nederland doet het echter (nog) niet.
Ik heb deze ook samen even vergeleken via de pricewatch:
Tweakers tablets vergelijking
Ik zie weinig verschillen. bij alle tablets zou het wel handig zijn als er ook een dock met toetsenbord voor de tablet is. Die asus transformer heeft dat al, maar van die anderen weet ik dat niet.
en de pricewatch resultaten binnen mijn filter:
Pricewatch Resultaten
Eventueel zijn goede 2e hands tablets ook een optie.
Windows RT is al end of life begreep ik hieronder. Maar is windows RT het enige systeem dat op die tablets kan draaien of kan je er ieder willekeurig systeem op doen? (draait windows 8 bijvoorbeeld helemaal niet op zo'n tablet?)
Ik zie een aantal Surface tablets binnen het budget, maar die zijn allemaal met Windows RT.
http://link.marktplaats.nl/m929756147
Dit is een surface (1) tablet.
Welke vragen heb je hier nog over?
-welke opties zijn er nog binnen dit budget die hier op aansluiten?
High -end specs zijn niet belangrijk, mijn ouders gaan niet het uiterste vragen van het apparaat met hun gebruik.
-is refurbished aan te raden, in dit geval voor de tf600 (voor 130,-).
Ik heb dit topic aangemaakt omdat het vorige topic nog uitging van een ander budget en andere maten. Dit allebei aanpassen zorgt denk ik qua topic weer voor onduidelijkheid.
[ Voor 67% gewijzigd door DeRooney op 22-05-2015 15:18 ]